Anders26år Skrevet 9. desember 2004 #21 Skrevet 9. desember 2004 Igjen snakker vi om overdrevet bruk. Dersom du røyker hasj i situasjoner du ellers ville drukket, la oss si hver fredag og lørdag, så tror jeg ikke du blir lat og asosial. Personlig blir jeg bra asosial etter en skikkelig fyllekule. Røyk hasj på en lørdag og jeg kan love deg at du er slapp resten av uken pga det. Anders
Gjest Devil's Spawn Skrevet 9. desember 2004 #22 Skrevet 9. desember 2004 Det er farlig med alkohol også. . . men de fleste klarer å styre sitt forbruk..... Tror det er slik med hasj også. Noen er det farlig for og andre kan bruke det en gang i blandt... Forskjellen er at man kan bruke alkohol, hasj kan bare misbrukes. Egentlig er sammenligning mellom alkohol og hasj håpløst, men hvis man skal sammenligne, skal man sammenligne hasjrøyking med å være potte, drittings bøttefull.
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #23 Skrevet 9. desember 2004 Røyk hasj på en lørdag og jeg kan love deg at du er slapp resten av uken pga det. Anders Jeg røyka hasj på lørdagen. Ble ikke nevnverdig slapp av det. Tror heller nachspielet med drikke fram til syv var utslagsgivende for min dårlige form på mandagen. Må ikke love noe du ikke kan stå for.
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #24 Skrevet 9. desember 2004 Forskjellen er at man kan bruke alkohol, hasj kan bare misbrukes. Egentlig er sammenligning mellom alkohol og hasj håpløst, men hvis man skal sammenligne, skal man sammenligne hasjrøyking med å være potte, drittings bøttefull. Da prater du om store nok doser som tilsvarer helgefylla. Altså doser som gir det en skikkelig rus. Kjenner flere som liker å slappe av med en liten rev, uten å bli synlig ruset av det.
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #25 Skrevet 9. desember 2004 Jeg røyka hasj på lørdagen. Ble ikke nevnverdig slapp av det. Tror heller nachspielet med drikke fram til syv var utslagsgivende for min dårlige form på mandagen. Må ikke love noe du ikke kan stå for. Pissprat ! Jeg vet hva jeg snakker om! Anders
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2004 #26 Skrevet 9. desember 2004 Pissprat ! Jeg vet hva jeg snakker om! Anders Vel da anbefaler jeg deg å ikke røyke så mye. Eller starte å trene slik at du ikke er sløv hele tiden.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 9. desember 2004 #27 Skrevet 9. desember 2004 Vel da anbefaler jeg deg å ikke røyke så mye. Eller starte å trene slik at du ikke er sløv hele tiden. Vil faktisk anbefale, ikke bare Anders, men alle til både å ikke å røyke og trene. På den måten unngår man på aller beste måte å bli sløv.
Mamma1 Skrevet 9. desember 2004 #28 Skrevet 9. desember 2004 Man blir ikke sløv i flere dager av å røyke en joint en kveld...Du blir ikke det uansett om du røyker tre gram på en kveld.. Derimot så blir du det av noen halvlitere med øl. Dette er fordi rusen av hasj forsvinner ette kun få timer ca 3-4 timer, mens alkoholrusen sitter i Gud vet hvor lenge..
Mamma1 Skrevet 9. desember 2004 #29 Skrevet 9. desember 2004 Forskjellen er at man kan bruke alkohol, hasj kan bare misbrukes. Egentlig er sammenligning mellom alkohol og hasj håpløst, men hvis man skal sammenligne, skal man sammenligne hasjrøyking med å være potte, drittings bøttefull. Hva mener du her?
Nick Etmitt Skrevet 10. desember 2004 #30 Skrevet 10. desember 2004 Vel da anbefaler jeg deg å ikke røyke så mye. Eller starte å trene slik at du ikke er sløv hele tiden. Jeg har alltid mistenkt at du er litt sløv.... Uansett, jeg har aldri merket noen ettervirkning av hasj, så det gjelder ikke for alle...
Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2004 #31 Skrevet 10. desember 2004 Uansett, jeg har aldri merket noen ettervirkning av hasj, så det gjelder ikke for alle... Tror det der med sløv har litt ulik betydning for forskjellige folk. For min del, og med min bittelille erfaring innen emnet, føler jeg at det å ta en blås ikke gir noen stoooor og syyynlig rus (i hvert fall ikke i ellers edru tilstand), men man forandrer jo sinnstilstand. På en måte kan man sammenlikne med lykkepiller eller tilsvarende. Du blir ikke gira og glad, men slapper av ogkobler ut bekymringer og sånn, uten å føle at du er forandret. Og hvor lenge denne effekten sitter i er jo vanskelig å si noe om fordi man ikke merker noen rus ellers. THC (virkestoffet i cannabis for evt uopplyste) sitter faktisk i nervesystemet i ukesvis, jeg vil tro at dette KAN ha en eller annen effekt.
~Viva~ Skrevet 13. desember 2004 #32 Skrevet 13. desember 2004 THC (virkestoffet i cannabis for evt uopplyste) sitter faktisk i nervesystemet i ukesvis, jeg vil tro at dette KAN ha en eller annen effekt. Vel og merke hvis du har røykt mye over lang tid. Dersom jeg, som så godt som aldri røyker, tar meg en joint, så kan ikke den påvises ved urinprøve 4 dager senere. THC lagrer seg nemlig i kroppen. Når det er sagt har jeg aldri vært verken sløv eller dårlig dagen etter jeg har røyka, tvert i mot har jeg vært helt fin morgenen etter. Men hasj kombinert med alkohol er en sv. dårlig kombinasjon... Da er Rattlesnake plutselig inne på noe med sin "sørpe drita bøtte full" eller hva det nå var.
~Viva~ Skrevet 13. desember 2004 #33 Skrevet 13. desember 2004 Forskjellen er at man kan bruke alkohol, hasj kan bare misbrukes. Og hvem sier det? Bortsett fra den norske lov og narkotikalistene? Da kan du likegodt kalle all bruk av rusmidler for misbruk. Jeg er ingen forkjemper for cannabis og jeg liker ikke å røyke en gang, men det irriterer meg at noen kan sitte og forsvare alkohol kontra hasj uten å vite veldig godt hva de snakker om. For alkohol forårsaker mer helvete i verden enn noe annet rusmiddel. (Egentlig litt feil- ingen rusmidler lager helvete, mennesker lager helvete. Men godt hjulpet av enkelte rusmidler er noen i det minste) Alkohol skiller seg ikke på noen definerbar måte fra narkotika. Det eneste alle stoffene på narkotikalisten har til felles er nettopp det- at de står på den listen. Ført opp der av noen som har makten til å gjøre sånne ting. At alkohol er lovlig for salg og distribusjon i Norge mens milde stoffer som for eksempel khat er dobbeltmoralitet på sitt aller verste.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 13. desember 2004 #34 Skrevet 13. desember 2004 Så er antall folk som (mis)bruker alkohol en del større enn de som misbruker narktoiske stoffer. Hvis man drikker 6 øl i stede for 24 hadde skadevirkningene blitt en del mindre. Dessuten har cannabies flere skadevirkninger på hjernen. De som bruker cannabies selv, er de som ser de skadevirkningene dårligst. Jeg trodde det var overdrevet det en som var på besøk på u-skolen fortalte oss. Han sa at en som hadde røykt en stund som han kjente ikke klarte å skrive navnet sitt baklengs. Prøvde det med en annen fyr selv, han klarte det søren ikke.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 13. desember 2004 #35 Skrevet 13. desember 2004 Kjenner flere som liker å slappe av med en liten rev, uten å bli synlig ruset av det. Ja, og vitsen med det er? Smaker hasj godt? En god rev til maten er herlig ja.
Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2004 #36 Skrevet 13. desember 2004 Ja, og vitsen med det er? Smaker hasj godt? En god rev til maten er herlig ja. Bare synlig rus er rus? Hvis du er flink til å skjule at du har drukket, og i tillegg har drukket vodka som ikke lukter noe særlig, så er du i hvert fall ikke alkoholiker. Eller full. Eller aner vi et lite selvbedrag - jeg er enig i at hasj ikke nødvendigvis gir en sterk eller veldig tydelig rus, men enig med Rattleshake - hvorfor bruke det om det ikke gir deg NOE? Man kan da være enige i at det gjør noe med deg, selv om man ikke føler seg dårlig eller sløøøv. Og det at man putter noe i kroppen som gjør at man forandrer seg... vel, det er i hvert fall noe en ikke bør gjøre for ofte. For når er man den man egentlig er da? Og det der med synlig - for mange av oss som IKKE er rusa så ofte er det lett å se på folk om de har tatt seg en blås. Og det er ofte (dog ikke alltid) lett å avsløre hvem som tar seg en blås til stadighet, selv om vedkommende ikke røyker seg fjern så ofte. Dette har å gjøre med hvordan personen omgåes andre mennesker på. Nå skal det sies at jeg selv har opplevd at folk har trodd jeg røyka fordi jeg kan være asosial og sjenert :oops: Sånn sett er hasj og alkohol "like skadelig" - i påvirket tilstand er man faktisk ikke helt seg selv, samme om man er snill eller aggressiv. Dette påvirker ens evne til å utvikle personligheten i dialog med omverdenen. Selvsagt får dette mest konsekvenser for de som ruser seg (på hva det måtte være) til stadighet. Jeg mener man kan bruke både hasj og alkohol uten å MISbruke det. Men støtter ikke legalisering - og jeg synes ikke det er SÅ dobbeltmoralistisk av staten/samfunnet å forby mange skadelige stoffer selv om alkohol er lovlig. Dette har med tradisjon å gjøre - alkohol var lovlig lenge før feks cannabis og khat kom til landet. Og at man derfra har en restriktiv politikk på å tillate rusmidler uansett hvor milde de er ser jeg ikke noe galt i, selv om jeg regner med at veien går om avkriminalisering av bestittelse til eget bruk om ikke altfor lenge.
Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2004 #37 Skrevet 13. desember 2004 Vel og merke hvis du har røykt mye over lang tid. Dersom jeg, som så godt som aldri røyker, tar meg en joint, så kan ikke den påvises ved urinprøve 4 dager senere. THC lagrer seg nemlig i kroppen. Har ikke helt eksakte fakta her, men altså: THC lagres i kroppen/nervesystemet selv om det ikke vises i urinprøve. Det er jeg ganske sikker på. Hvor lenge det vises i urinprøver etter sist du røykte om du har røyka lenge vet jeg ikke. Og hvor lenge det sitter i kroppen/nervesystemet etter en sjelden joint vet jeg heller ikke, jeg har bare opplevd at følelsen jeg har fått når jeg har røyka (en veldig sjelden gang) har sittet igjen dagen etter. Men det kan jo ha vært tilfeldig. "Rus" som i alkoholrus var det jo uansett ikke, men bare en litt annen - og behagelig - allmenntilstand. Ikke "bare" det heller egentlig...
Gjest Gjest_Stjerna_* Skrevet 17. november 2008 #38 Skrevet 17. november 2008 Ser det er mange her som sier att de ikke vil ha 'enda' ett rusmiddel her i landet. Det dere ikke forstår er att det er allerede kommet. Cannabis har blitt mer utbredt under forbudet og finnes i landet uansett om det er lovlig eller ikke. Forbudet har hjulpet med å danne mange farlige kriminelle grupper, som kanskje ikke skulle hatt så mye penger i utgangspunktet. En legalisering fører ikke til økt bruk, det er vi allerede sett i andre europeiske land. Det som må gjøres er å ta tak i problemet og ikke skyve det under matta. Staten er nødt til å ta seg av salg av cannabis slik att vi fjerner kriminelle grupper og miljøer. Og slik att man kan tilby hjelp til dem som trenger det. Det hjelper ikke å kriminalisere 47% av norges befolkning, ja nesten halvparten av norge har prøvd cannabis! Er det noen her som husker hva som skjedde når forbudet mot alkohol var? MAFIAEN tok over salget og tjente seg MEGET STOR. En diskusjon om cannabis er farlig eller ikke er ganske urelevant, ja det kan føre til psykiske problemer ved overdrevent bruk, men det kan alkohol også. Alkohol kan føre til sinnsykdom. De fleste rus eksperter vil fortelle deg att hasj er mindre skadelig en alkohol både helsemessig og samfunnsmessig. Ett forbud som kriminaliserer en såpass stor mengde mennesker er represjon, som er undertrykkelse. LEGALISER.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #39 Skrevet 17. november 2008 Ser det er mange her som sier att de ikke vil ha 'enda' ett rusmiddel her i landet. Det dere ikke forstår er att det er allerede kommet. Cannabis har blitt mer utbredt under forbudet og finnes i landet uansett om det er lovlig eller ikke. Forbudet har hjulpet med å danne mange farlige kriminelle grupper, som kanskje ikke skulle hatt så mye penger i utgangspunktet. En legalisering fører ikke til økt bruk, det er vi allerede sett i andre europeiske land. Det som må gjøres er å ta tak i problemet og ikke skyve det under matta. Staten er nødt til å ta seg av salg av cannabis slik att vi fjerner kriminelle grupper og miljøer. Og slik att man kan tilby hjelp til dem som trenger det. Det hjelper ikke å kriminalisere 47% av norges befolkning, ja nesten halvparten av norge har prøvd cannabis! Er det noen her som husker hva som skjedde når forbudet mot alkohol var? MAFIAEN tok over salget og tjente seg MEGET STOR. En diskusjon om cannabis er farlig eller ikke er ganske urelevant, ja det kan føre til psykiske problemer ved overdrevent bruk, men det kan alkohol også. Alkohol kan føre til sinnsykdom. De fleste rus eksperter vil fortelle deg att hasj er mindre skadelig en alkohol både helsemessig og samfunnsmessig. Ett forbud som kriminaliserer en såpass stor mengde mennesker er represjon, som er undertrykkelse. LEGALISER. Ta lærdom av dette, ikke røyk hasj- spesielt ikke om morgenen.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2008 #40 Skrevet 17. november 2008 Ta lærdom av dette, ikke røyk hasj- spesielt ikke om morgenen. Hvorfor spesielt ikke om morgenen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå