Gå til innhold

Drastisk asylinnstramming venter Frankrike.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kandidaten Marin le Pen er jo kjent for å ha et meget strengt syn på asyl og innvandring, det er vel kanskje kjent og hun har jo også fått stor oppsluttning. Hennes hoved rival, Fillon ønsker nå også å stramme inn asyl systemet dramatisk, faktisk så mye at bare et fåtall for opphold i Frankrike. Det samme gjeder familiegjennforening.

https://www.rights.no/2017/01/realitetsorientering-omsider-frankrikes-presidentfavoritt-vil-redusere-innvandring-til-en-minimum-og-innfore-nasjonale-kvoter/

Dersom menneske rettighetsdomstolen, Torbjørn Jagland og Europarådet prøver å stanse dette, vil han melde Frankrike ut.

Anonymkode: 235e4...ae7

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært med på å protestere foran stortinget vårt for å kreve opprop for Syria. Så jeg er egentlig ganske for innvandring hos oss, selv om jeg mener man bør desentralisere dem mer. Ikke alle bør bo i Oslo og Akershus. 

Men når det gjelder Frankrike med alt de har opplevd de siste årene med terror, så forstår jeg veldig godt at de ønsker å stramme inn på innvandringen. Det hadde nok også jeg ønsket hvis jeg var fransk og bodde i Frankrike.

Anonymkode: 2d3da...373

Skrevet

Når det er sagt må vi selvsagt ikke glemme at det verste terrorangrepet i nyere tid i Norge ble begått av en nordmann, så vi må huske å ikke generalisere helt heller. Det er slettes ikke bare innvandring som har skylda for terror.

Hilsen hun som svarte først i tråden.

• Liker 1
Skrevet

Ingen venstre liberaler ønsker å stramme inn.  De alle er bare redd at de blir ikke valgt om ikke de snur for fri- flytt åpne grenser og multikulturalisme.  Husk at AP brukte bilder av et dødt barn for å vinne siste valgkampen- blir nok en skitten spill på det neste. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært med på å protestere foran stortinget vårt for å kreve opprop for Syria. Så jeg er egentlig ganske for innvandring hos oss, selv om jeg mener man bør desentralisere dem mer. Ikke alle bør bo i Oslo og Akershus. 

Men når det gjelder Frankrike med alt de har opplevd de siste årene med terror, så forstår jeg veldig godt at de ønsker å stramme inn på innvandringen. Det hadde nok også jeg ønsket hvis jeg var fransk og bodde i Frankrike.

Så logikken er altså at vi skal skape et samfunn fullt av terror, før så å stenge igjen slusene når det allerede har begynt? Hvorfor ikke lære av det som skjer i andre land, og begrense problemet før det skjer?

For å stille spørsmålet på en annen måte. Hvor mange nordmenn er du villig til å ofre til terroraksjoner før du mener det er på tide å stamme inn? 50? 100? 500? 1000? 10 000?

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å gamble med det norske folks sikkerhet og trygghet er totalt uansvarlig. Å ta imot store mengder unge menn uten kvalifikasjoner fra de mest kvinnefiendtlige og religiøse kulturene i verden, i en tid hvor ufaglærte arbeidsplasser forsvinner i Norge i stort tempo er en oppskrift på konflikter og ghettoer. Det siste Norge trenger. Det er uforståelig for meg at ikke flere ønsker å lære av feilene som andre land har gjort ved å åpne opp for masseinnvandring og gamble med sine barns og barnebarns fremtid.

Anonymkode: 4cbd0...b07

• Liker 4
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å gamble med det norske folks sikkerhet og trygghet er totalt uansvarlig. Å ta imot store mengder unge menn uten kvalifikasjoner fra de mest kvinnefiendtlige og religiøse kulturene i verden, i en tid hvor ufaglærte arbeidsplasser forsvinner i Norge i stort tempo er en oppskrift på konflikter og ghettoer. Det siste Norge trenger. Det er uforståelig for meg at ikke flere ønsker å lære av feilene som andre land har gjort ved å åpne opp for masseinnvandring og gamble med sine barns og barnebarns fremtid.

Anonymkode: 4cbd0...b07

Jeg tror helt ærlig at enkelte nordmenn innbiller seg at Norges rikdom eksisterer ved naturlov. Som at vi er født med en sølvskje i munnen som vi aldri vil miste. Når man tror man har uendelig med ressurser, er det selvsagt enkelt å dele. Og de gjenter ofte at "nordmenn er heldige". Ja, vi er heldige som fant olje, men det som virkelig gjør oss rike er at en en større andel av befolkningen er i arbeid, det er stor tillitt til staten og de fleste har et ønske om å bidra i samfunnet. Man skal tross alt ikke lenger enn til Polen før samfunnet er korrupt og hvor man systematisk går inn for å lure unna skatt. Norges rikdom skyldes ikke bare oljen, men nordmenns holdninger.

Anonymkode: 0a3d2...cbf

• Liker 5
Skrevet
5 timer siden, Example skrev:

Så logikken er altså at vi skal skape et samfunn fullt av terror, før så å stenge igjen slusene når det allerede har begynt? Hvorfor ikke lære av det som skjer i andre land, og begrense problemet før det skjer?

For å stille spørsmålet på en annen måte. Hvor mange nordmenn er du villig til å ofre til terroraksjoner før du mener det er på tide å stamme inn? 50? 100? 500? 1000? 10 000?

Helt enig.

Dessverre en slik problemstilling vil ikke norsk media snakke om en gang. Arbeiderpartiet snakker fortsatt om dialog og tolleranse. Problemet er at mange av de som har kommet inn ikke er like tolerante tilbake.

Anonymkode: 235e4...ae7

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du ser ikke problemet at Norge blir fort en ny Frankrike med politikken du ønsker for landet vårt? Hvorfor bryr du deg mer om Frankrike enn om Norge?

Anonymkode: 8c901...62c

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når det er sagt må vi selvsagt ikke glemme at det verste terrorangrepet i nyere tid i Norge ble begått av en nordmann, så vi må huske å ikke generalisere helt heller. Det er slettes ikke bare innvandring som har skylda for terror.

Hilsen hun som svarte først i tråden.

Ja, og hvor mange nordmenn kontra hvor mange muslimer har begått terrorangrep i de siste årene? Det er også en enorm forskjell i mentaliteten til folk rundt dette. Nordmenn ville angitt Breivik hvis han prøve å gjemme seg og noen så han, men ved en undersøkelse i England svarte over 40-50% av de ikke ville angitt en muslim mistenkt for å ha begått terrorangrep. Og under en av massakrene i paris gjemte en av gjerningsmennene seg i en muslims ghetto i flere dager før politiet fant han, uten at noen av de som bodde der sa ifra.

Anonymkode: 86578...c70

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...