Gjest Issy Skrevet 4. desember 2004 #1 Del Skrevet 4. desember 2004 Tenker på å utdanne meg til psykiatrisk sykepleier, men er veldig usikker på hva jobben egentlig innebærer, hvor man kan jobbe osv. Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bertine Skrevet 5. desember 2004 #2 Del Skrevet 5. desember 2004 Hei! Det er uendelig mange forskjellige pasienter og diagnoser du kan jobbe med som psyksykpl. Jeg er bare sykpl stud enda, ferdig til våre, men jeg hadde praksis ved en psyk avd i vår. Det var en korttids avdelign, der pasientene var 4-6 uker. der var det diagnoser som spiseforstyrrelser, depresjoner, angst og selvskading. På langtids avdelignen var det mer "alvorlige" lidelser som psykoser, scisofreni osv.. Det jeg fikk inntrykk av at jobben på min avdelign var, var å være en slags støttekontakt gjennom vakten min. jeg hadde 1-2 pasienter som jeg fulgte opp gjennom dagen. vi gikk ut på tur, kino kaffe osv, snakket sammen. Det gikk rett og slett ut på å være der for dem. Hjelpe dem med praktiske problem, eller hjelpe dem gjennom kontakt med sosionom osv. Det ble også holdt møter med pårørende, barn osv.. En veldig intresant del av sykepleien, jeg trivdes veldig godt, og kan selv tenke meg å gå videre på psykiatri. lykke til. klem B Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå