AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #21 Skrevet 5. mars 2017 Jeg har tykt og bølgete hår som bruser noe. Hårføner er det absolutt verste jeg kan gjøre så jeg har ikke brukt hårføner på sånn 20 år:P Jeg kan glatte det, men da får jeg stridt og brusete hår, fremfor krøller og bruser. Glattetang fjerner ikke brusete hår på magisk vis(hos meg i alle fall). Jeg vasker det med vanlig shampo og balsam, kurer det ved behov. Tørker det med håndduk(rufser ikke rundt med håndduken, jeg bare tuller det inn og venter litt), og så grer jeg det med fingrene. Mens det lufttørker så har jeg håret samlet i hårstrikk i nakken(ikke høy hestehale), og hårspenner for å holde ned lugg osv. Tar det ikke løst før det er tørt. Jeg får et merke etter hårstrikket selvsagt, men jeg vil heller ha det enn at det bruser. Tørker jeg det slik så bruser det minimalt. Anonymkode: 39ae8...720
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #22 Skrevet 5. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mens det lufttørker så har jeg håret samlet i hårstrikk i nakken(ikke høy hestehale), og hårspenner for å holde ned lugg osv. Tar det ikke løst før det er tørt. Jeg får et merke etter hårstrikket selvsagt, men jeg vil heller ha det enn at det bruser. Tørker jeg det slik så bruser det minimalt. Anonymkode: 39ae8...720 Det må jo ta en EVIGHET å lufttørke det i hestehale...? Anonymkode: 8e240...4c4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #23 Skrevet 5. mars 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener ikke å kuppe tråden her, men dette er noe jeg må være anonym for å tørre å spørre om, så har aldri fått spurt noen i virkeligheten: dere andre med tykt hår, får dere vaska og skylt det skikkelig...? Jeg sliter så med at jeg ikke kommer til innerst i håret - jeg får jo ikke engang håret skikkelig vått i løpet av en dusj/hårvask og da blir det jo ikke rent... Hva gjør dere andre for å komme til "inne i" håret? *flau* Anonymkode: 8e240...4c4 Du må ha dusj med skikkelig trykk. Miljøvennlig - nei. Men for oss med tykt hår er det det eneste som fungerer. Anonymkode: c12f2...8f0 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #24 Skrevet 5. mars 2017 skaffet meg en undercut for å få vekk noe av det. Bruker all soft shampoo og balsam og bruker kokosolje i håret etterpå. Fletter det og tar ut fletten før håret er 100 prosent tørt. Da holder det seg fint og flott til neste vask. Anonymkode: 2bf0b...4a9
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #25 Skrevet 5. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du må ha dusj med skikkelig trykk. Miljøvennlig - nei. Men for oss med tykt hår er det det eneste som fungerer. Anonymkode: c12f2...8f0 Jeg har det, men det hjelper dessverre ikke nok til at jeg kommer "helt til bunns". Anonymkode: 8e240...4c4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #26 Skrevet 5. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det må jo ta en EVIGHET å lufttørke det i hestehale...? Anonymkode: 8e240...4c4 Det gjør det, dessverre. Tørker jeg det løst derimot så får jeg blond afro:P Det er dog blitt bedre enn det var da jeg var yngre. Før måtte jeg også sette strikk tett i tett nedover hele hestehalen for å klemme det sammen. Nå holder det med ett i nakken. Anonymkode: 39ae8...720
Persephone Skrevet 5. mars 2017 #27 Skrevet 5. mars 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener ikke å kuppe tråden her, men dette er noe jeg må være anonym for å tørre å spørre om, så har aldri fått spurt noen i virkeligheten: dere andre med tykt hår, får dere vaska og skylt det skikkelig...? Jeg sliter så med at jeg ikke kommer til innerst i håret - jeg får jo ikke engang håret skikkelig vått i løpet av en dusj/hårvask og da blir det jo ikke rent... Hva gjør dere andre for å komme til "inne i" håret? *flau* Anonymkode: 8e240...4c4 Jeg har det problemet, ja. Første gangen jeg tar shampo gjennom håret kommer jeg egentlig ikke helt til, og det er ikke før gang nr to at jeg får skummet opp og vasket skikkelig. Jeg må også være påpasselig med å få skylt ut skikkelig og fjerne alt av rester. Men jeg bruker ingenting av stylingprodukter i håret. Jeg må også være forsiktig med å ikke bruke for "pleiende" shampo og balsam i det, og holde meg så godt som mulig unna silikoner. Absolutt alt jeg gjør med det tynger det noe ekstremt, og det blir uhåndterlig og vanskelig å ha styr på. Det føles tyngre, og det er umulig å få det til å ligge pent i det hele tatt. Håret er umulig å dele opp og det legger seg kun rett ned, og faller veldig fremover. Å sette det opp går heller ikke.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #28 Skrevet 5. mars 2017 På 12.01.2017 den 10.34, AnonymBruker skrev: Jeg har også tykt hår som blir krusete om jeg ikke steller det. Her er min rutine under og etter hårvask: 1. Bruker sjampoo spesielt egnet for å glatte ut hår og balsam som er egnet for skadet/fargebehandlet hår (Kèrastase). Vasker håret 2x ukentlig og kurer 1 gang 2. Har i litt hårolje og varmebeskyttende i håndkletørt hår og føner lag for lag 3. Tar en liiiiten dæsj hårolje igjen og varmebeskyttelse 4. Glatter håret med rettetang, også lag for lag - bruker god tid og slipper å gjøre det igjen før jeg dusjer igjen 5. Avsluttet med litt (les et par dråper) hårolje i lengdene veldig tiltak med håret mitt! Men er verdt det. Jeg har sterkt og glansfullt hår og stusser det hver 3. mnd Anonymkode: 5157f...6e5 Kan man bruke hårolje før man bruker hårføner/rettetang/krølltang altså? Jeg trodde håret kunne ta fyr da, bli veldig slitt eller knekke? Anonymkode: 86a65...37f
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #29 Skrevet 5. mars 2017 Har du fall i håret så ikke børst det. Hater å se flisete og brusete hår. Anonymkode: a7284...915 1
Elaine Marley Skrevet 5. mars 2017 #30 Skrevet 5. mars 2017 Jeg har veldig tykt hår med masse bølger i. Tynner det litt, men det er fortsatt stort. Jeg hater å bruke hårolje så det har jeg sluttet med. Liker Kerastase sin discipline serie. Den er veldig god og jeg bruker en stylingkrem fra den serien også. Redken sin All soft er også bra. Ellers bruker jeg en stylingkrem fra Paul Mitchell Twirl around. Jeg kurer håret flere ganger i uka nå om vinteren og jeg vasker håret to ganger ved hver hårvask. En omgang holder ikke. Jeg lufttørker håret og føner og retter det nesten aldri. Kan føne det noen ganger med kald luft, men prøver å unngå det for håret har lett for å bli stort om jeg føner. Det jeg har funnet ut som fungerer er fuktighet og atter fuktighet. Krever mye stell med sånt hår.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #31 Skrevet 5. mars 2017 1 time siden, Elaine Marley skrev: Jeg har veldig tykt hår med masse bølger i. Tynner det litt, men det er fortsatt stort. Jeg hater å bruke hårolje så det har jeg sluttet med. Liker Kerastase sin discipline serie. Den er veldig god og jeg bruker en stylingkrem fra den serien også. Redken sin All soft er også bra. Ellers bruker jeg en stylingkrem fra Paul Mitchell Twirl around. Jeg kurer håret flere ganger i uka nå om vinteren og jeg vasker håret to ganger ved hver hårvask. En omgang holder ikke. Jeg lufttørker håret og føner og retter det nesten aldri. Kan føne det noen ganger med kald luft, men prøver å unngå det for håret har lett for å bli stort om jeg føner. Det jeg har funnet ut som fungerer er fuktighet og atter fuktighet. Krever mye stell med sånt hår. Det skal man gjøre uansett, det holder aldri med kun en omgang med mindre man vasker det hver eneste dag. Anonymkode: 2bf0b...4a9
Elaine Marley Skrevet 5. mars 2017 #32 Skrevet 5. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det skal man gjøre uansett, det holder aldri med kun en omgang med mindre man vasker det hver eneste dag. Anonymkode: 2bf0b...4a9 Ja,men jeg visste ikke det før og vasket det bare en gang.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #33 Skrevet 5. mars 2017 Tynner ut underhåret med sånn taggete saks. Anonymkode: f0a37...941
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå