AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #1 Skrevet 12. januar 2017 Hei Jeg vil gjerne høre om det er flere som opplever endring i helsa si etter fødsel, til det negative. Jeg har etter siste fødsel blitt veldig svak. Barna er 2år og den andre 7mnd. etter første fødsel gikk jeg raskt tilbake til normalen. mens den siste fødselen son er hele 7mnd siden, opplever jeg flere symptomer som tiden går. Jeg har disse symptomene nå (som jeg ikke har før/imens/etter første fødsel): 1: Glemsk. aldri vært glemsk. men klarer altså ikke å huske noe lenge. det kan være en person jeg har møtt noen måneder siden og mannen min hilser,men jeg aner ikke hvem det er. og flere ting som avtaler og andre ting som ikke var naturlig for meg å bare glemme før. 2: konstant hodepine 3: Magen/tarmen. Har i ca 20år slitt med å gå på do,bruker duphalac for å gå,så det kan gå flere dager mellom hver tømming. men etter denne graviditeten så har jeg gått normalt. veeeeldig positiv endring,men håper det ikke er en negativ bakgrunn. 4: beina. kan ikke stå/gå mer enn 1time. det er "grensa". for at jeg ikke skal slite meg ut. hvis jeg skal være ute mer enn en time (å gå og ikke sitte og hvile meg) så vil det straffe seg på kvelden. før kunne jeg gå flere timer på byen og shoppe eller på fjellet osv. men nå, bare å være ute på byen 1,5time gjør meg utslitt. jeg kan rett og slett ikke føle beina mine etterpå. det er vanskelig, jeg sier jeg føler ikke beina mine,men jeg føler dem jo,de er tunge og jeg klarer ikke å løfte de.det dunker og er vondt nede i foten. ikke bak i hælen,men foran. utrolig vondt. og fra ankelen og opp klarer jeg nesten ikke å løfte opp. det går gjerne flere timer før jeg får tilbake følelsen på beina. Hva feiler det meg? eller er dette normalt? hvis det er normalt,hvorfor har jeg ikke opplevd noe slikt etter den første fødselen? Var hos fastlegen for sjekk og hadde nevnt disse plagene, tok en sjekk og fant ingenting. var på sykehuset på utredning ang kreft (hittil bare funnet cyste i halsen,er på videre utredning) , her fant legen ut at jeg har høyt stoffskifte. vet ikke om det er noe sammenheng. så jeg lurer egentlig rett og slett om noen har opplevd symptomer utenom det vanlige- etter en fødsel. ellers så må det være en sammenheng mellom disse plagene og stoffskifte "sykdommen" min.. Anonymkode: a22b5...0d4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #2 Skrevet 12. januar 2017 Det er ikke ukjente symptomer for stoffskiftesykdommer. Men det at noen med stoffskiftesykdom opplever lignende plager betyr jo ikke at dine skyldes stoffskiftet. Det kan jo like gjerne være at graviditeten og dertil hørende lavt imunforsvar har utløst noe som du har vært disponert for. Jeg ville ha sett på flere ting: 1. Tarm. Har du en diagnostisert sykdom? I så fall: hva sier veileder om diett? Det at den bedret seg under graviditet tyder på at problemene er hormonrelaterte, og alt som er hormonrelatert er kostholdsrelatert. En bør uansett i tilfelle tarmsykdommer forsøke spise seg i alle fall delvis symptomfri. 2. Sjekk hos fastlegen: hva sier prøver for diabetes og vitaminnivå? Er de på "normalen" eller lave? (nedsatt konsentrasjon, dårlig almenntilstand og generelt slapphet er klassiske tegn på at du får i deg for lite næring. Det er også klassiske tegn på feks cølliaki) 3. Hodepine og glemshet. I og med at de har utredet kreft vil jeg tro de har utelukket svulst på/nær hjernen. Da står vi igjen med migrene eller bihuleproblematikk. Anonymkode: 78e76...ae8
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #3 Skrevet 12. januar 2017 Jeg har selv hatt høyt stoffskifte og herre så mange ulike symptomer denne kroppen har hatt pga den sykdommen. Så det er godt mulig at plagene dine stammer derfra. Anonymkode: d21fa...136
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå