Gå til innhold

Budsjettferie 2017.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har uheldigvis vært syk og går straks over i AAP. Jeg har tidligere tjent normalt godt og hatt greie ferie planer. London, Italia, Canada osv. 

Men denne gangen må jeg tenke budsjett da lønna går drastisk ned. Billigst mulig. 

Ingen av oss her hjemme er bilferie personer, og to av fire blir lett bilsyke. Er det en annen ferie dere kan anbefale? Hva koster en uke i Syden for 3 voksne og ett barn (jentene er 10 og 19 år). Eller Danmark eller ja, hva som helst, som ikke innbærer bilferie. 

Anonymkode: 3320c...413

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følg med på Tui, Ving og Apollo sine sider.  Der er ofte tilbud og rest plasser.   Hvis du kan være fleksibel med tidspunkt og sted så kan du få veldig rimelige ferier.

Grand canaria er lavsesong om sommeren.  Sjekk ut prisene dit.    Bulgaria  pleier å være rimelig også.

Sjekk også ut Costa cruises og Mcs Cruises. Mange gode ukes tilbud der om en ukes cruise kunne være av interesse.  Husk at der er også maten inkludert.  Kan du reise utenom den  værste turistsesongen så kan du få veldig billige turer. Ving har også pakker med fly og cruise .

Er Du color club medlem så kjører de ofte rimelige pakker med båt, bil og overnatting i  Danmark om sommeren og Color Line har også rimelige biletter til Kiel Båtene.  Får uansett ofte en 2 dagers tur til Kiel for under 500 kroner for tur med lugar og det er en liten miniferie .  Velger man bilparken til Danmark så er avstandene korte angående kjøring og Jylland har masse å by på med henhold til forskjellige aktiviteter.  Alt fra Legoland,  safari parker, nordisk villdyrpark, tropisk regnskogpark, diverse bade og fornøyelsesparker og mye mer.  

Dfds Seawayas kjører ofre billige biletter til København . 7 timer i  København gir nok av tid for besøk i  Tivoli  om man ønsker det.

NSB har  biletter til 199.  Ta toget til et sted dere ikke har vært på før og sjekk inn på et rimelig hotell.  Scandic  og Thon pleier å holde greie priser. Hvis du er medlem I coop så,har de og rabatter på hotell og reiser.

Følg med på sas og norwegian når de har kampanjer på flybilletter.  Ofte billige turer der.  Også der gjelder det å reise på dager der bilett prisen er rimelig og gjerne til et billig sted også. 

Og er dere friluftsmennesker så kan kanskje tur fra hytte til hytte med turistforeningen være noe. 

Om sommeren skjer det mye arrangementer rundt forbi så sjekk også ut nærmiljøet.  Så kan man være turist og samtidig være hjemme og.   Kombinert med nærmeste badestrand , skogsområde  etc. Så kan det også bli en fin ferie.

• Liker 2
Skrevet

Først må du undersøke med NAV om du i det hele tatt får lov til å reise på ferie. 

Anonymkode: 3542e...edf

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

For å få det billigst mulig vil jeg anbefale deg å sjekke prisen på flybilletter hos Norwegian (SAS er som regel dyrere) til de stedene som er aktuelle, og søke etter pakkereiser fra de datoene med billigst fly via expedia. Da reiser du på egenhånd uten guide, og da blir alt mye billigere. Har bestilt gjennom dem flere ganger, og det har vært flott hver gang

Skrevet

1. 19-åringen jobber vel og kan (bør) betale ferien selv, i det minste halvparten. Da sparer du inn litt. 

2. Du må søke Nav om å få dra utenlands når du går på AAP. 

3. Skal du ha billigferie må du dra utenom skoleferiene. Har selv måtte gjort det to ganger, da jeg aldri hadde hatt råd til sydenferie i skoleferiene. Med mindre du bor i Oslo er vel skolene fleksible på det (med unntak av 19-åringen da, men synes det er rart om ei voksen jente på 19 år har lyst til å dra på ferie med familien uansett).

Anonymkode: 6a406...93f

Skrevet
På 29. januar 2017 den 19.20, AnonymBruker skrev:

1. 19-åringen jobber vel og kan (bør) betale ferien selv, i det minste halvparten. Da sparer du inn litt. 

2. Du må søke Nav om å få dra utenlands når du går på AAP. 

3. Skal du ha billigferie må du dra utenom skoleferiene. Har selv måtte gjort det to ganger, da jeg aldri hadde hatt råd til sydenferie i skoleferiene. Med mindre du bor i Oslo er vel skolene fleksible på det (med unntak av 19-åringen da, men synes det er rart om ei voksen jente på 19 år har lyst til å dra på ferie med familien uansett).

Anonymkode: 6a406...93f

Hvorfor er det rart?

Anonymkode: e13b4...998

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...