Gå til innhold

Hei dere med cøliaki

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nå fått diagnose cøliaki, men har allerede gått på glutenfritt i over en måned fordi det var så sterk mistanke om det. 

Uansett. Jeg har veldig lyst til å dra på kafe med venninner snart, og jeg overlever fint på en kopp kaffe altså, men hadde vært så fint om noen solgte glutenfri kake f.eks. Noen som vet det er vanlig og at de fleste kafeer har et glutenfritt alternativ? 

Anonymkode: bc5b9...63b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at du har fått diagnosen, så du vet hva det er :)

Utvalget på kafèer er veldig varierende, noen er veldig gode, mens andre ikke. Alle serveringssteder er pliktige å ha skrifltig oversikt over alle allergener de forskjellige rettene deres inneholder. Hvis du er usikker, så spør betjeningen.

Skrevet

hei :) kommer litt an på hvor du bor. I det siste har kafeene blitt litt bedre på dette, bare ikke dra på bakeri. 

Anonymkode: 32b16...dc8

Skrevet

Baker Hansen har masse godt glutenfritt! Både rundstykker og mer bolleaktig. Så hvis du bor ved Oslo kan du prøve ut det! 😊 

Ellers har bakerier ofte suksessterte og lignende som kan være glutenfrie. Har også erfart at det lønner seg å spørre. Ofte har de noen vafler eller noe i fryseren de kan varme for deg. Er jo ikke like godt som det med gluten i, men det er hvertfall noe 😊

Anonymkode: 03dcc...ff9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...