Gå til innhold

høyt stoffskifte - erfaringer

Fremhevede innlegg

Skrevet

lurer på om noen her inne har erfaring med høyt stoffskifte ? og hvor plutselig symptomene kom ? noen som har opplevd skjelving ? 

jeg har siden før jul vært plaget med indre uro og angst som er ulikt meg, veldig tankekjør og for snart to uker siden har jeg slitt med en uforklarerlig skjelving. en hakkende skjelving når jeg beveger leddene i armer, rygg og nakke pluss en slags indre dirring. magen er også i ulag og jeg kjenner en sultfølelse hele tiden selv om jeg akkurat har spist. har tatt blodprøver med ikke fått svar enda. 

Anonymkode: c6e0c...907

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Symptomene kom gradvis over et par måneder, hadde høy hvilepuls (120-130 når jeg lå i ro), var veldig varm (type t-skjorte ute når andre hadde på seg dunjakke), tungpustet og veldig skjelven, slet med å skjære brød eller lage middag. Tok blodprøver som var skyhøye og fikk behandling. Hvis du mistenker høyt stoffskifte sjekkes det enkelt med en blodprøve. 

Anonymkode: ba647...9f4

Skrevet

Jeg fikk diagnosen for ca. 25 år siden. Svettet som en tulling - som hetetokter, dårlig søvn, diarè, hjertebank, høy puls (hvilepuls rundt 150), og skalv så jeg måtte ha hjelp til å sminke meg.

Symptomene kom gradvis som over forteller og i løpet av et par md. Gikk til lege og tok blodprøve og fikk behandling.

Spør du meg, er det ikke noe å lure på: en enkel liten blodprøve er det som skal til for å få svar! Er det stoffskifte går det ikke over, og går det for lenge er det potensielt farlig.

Anonymkode: 69fb6...a21

Skrevet

Har erfaring med høyt stoffskifte og symptomene kom nok mer gradvis enn jeg kanskje var klar over. Tenkte egentlig først sykdom når det begynte å bli veldig mange symptomer på at noe var galt. Ja jeg skalv. Og jeg hadde en indre uro. I tillegg hadde jeg en ting jeg kom på nå som var ekstremt plagsomt. Jeg følte som om det krøp haugevis av småkryp i meg som stakk meg innvendig. Akkurat som haugevis av små vepsestikk/maurstikk. Usj! Håper du får et snarlig svar.

Anonymkode: 292fa...bc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...