Gjest Tuuva Skrevet 26. juli 2002 #1 Skrevet 26. juli 2002 Hei. Hvor gammle var dere da dere begynnte å studere? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg er 28 år og har endelig bestemmt meg for hva jeg skal bli, og begynner på en 3-årig udannelse til høsten. ( ferdig når jeg er 31!!) Har en udannelse i forsvaret fra før, men jeg vil videre. Forøvrig er det 2 vidt forskjellige utdannelser, men erfaringen fra forsvaret kommer godt med i den nye jobben jeg utdanner meg til. Noen som har noen synspunkter og råd til en "gammel" student. Forøvrig føler jeg selv at jeg overhode ikke er for gammel..og jeg gleder (og gruer) meg enormt til å ta fatt på studiet. Noen synspunkter? Hilsen Studenten
Majken Skrevet 26. juli 2002 #3 Skrevet 26. juli 2002 Jeg begynte da jeg var 20, men så ombestemte jeg meg et år senere at jeg ville drive med noe annet, så med det jeg studerer nå begynte jeg ikke med før jeg var 22. Føler meg jo litt gammel blant 18åringene Men, verken 22 eller 28 er for gammelt. Tanta til venninna mi begynte å studere juss da hun var 48! Det syns jeg det står respekt av jeg.
asterix Skrevet 26. juli 2002 #4 Skrevet 26. juli 2002 Begynte med første utdannelse (4-årig) da jeg var 23. Begynte så ny utdanning (helt ny utdanning) da jeg var 29 og tok da i alt 3 år. Nå i høst tar jeg et år påbygning på det siste studiet og jeg er nå 33 år. Kan også legge til at da jeg startet på min første utdanning hadde jeg 1 barn, nå har jeg 6. En blir aldri for gammel/etablert til å lære nye ting/studere mener jeg. Lykke til. :D
Gjest Chica Skrevet 26. juli 2002 #5 Skrevet 26. juli 2002 Jeg begynte rett etter videregående, så jeg var akkurat fylt 19. Men de fleste er jo litt gamlere. På 3-året var det mange "gamle", de hadde unger på alderen min. Det kommer litt an på hvor du begynner å studere og hva du studerer, men 28 år er ingen uvanlig alder. Der jeg gikk sisteåret tror jeg faktist snittalderen på høgskolen var 28 Lykke til med studiene!
Guro Skrevet 26. juli 2002 #6 Skrevet 26. juli 2002 Jeg begynte å studere som 18-åring (rett etter videregående skole) - og var ferdig da jeg var 25... Har studert både ved universitet og høyskole og har erfaring med både gamle og unge medstudenter. Du har absolutt ingen grunn til å føle deg som en gammel student - du er fremdeles blant de yngre. God fornøyelse! Det er deilig å være student!
Henna Skrevet 26. juli 2002 #7 Skrevet 26. juli 2002 Synes det er tøft av deg jeg :D Å bestemme seg for hva en skal bli i en alder av 16-17 synes jeg er altfor tidlig. Valgte selv feil retning på videregående, så nå i en alder av 22 starter jeg utdannelsen med det jeg antagelig vil bli å jobbe med i fremtiden. Sikkert mange av dem som etter flere års skolegang og endelig i jobb føler at dette ikke var rett allikevel. Da er det jammen tøft å starte helt på nytt igjen! Man skal jo tross alt holde ut i mange år med det valget man har gjort Go for it girls! mener nå jeg...
Gjest Anonymous Skrevet 27. juli 2002 #8 Skrevet 27. juli 2002 Hei! Jeg begynte å studere da jeg var 19. På det studiet jeg tok var det folk i alle aldre omtrent. Noen av de "eldre" var på omskolering eller fikk studiene betalt av jobben. Personlig synes jeg en kan studere så lenge en vil. Faren min på 51 år hadde ingen høyere utdanning da han begynte å studere på deltid i fjor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå