AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #1 Skrevet 11. januar 2017 Mine og dine barn. Begge har tenåringer. Vært sammeb k 12 år, bodd sammen i 8. Har alle barn 50/50. Vi var en gang enige om ting ift å ha like regler. Nå begynner det å bli så mange ting at jeg lurer på å flytte. Han har noe dårlig økonomi, og setter aldri foten ned ift eksen. Hun kjøper det nyeste til barna ganske ofte, da uten å spørre. Hun ønsker selvfølgelig halvparten av pengene ting koster. I følge bidragskalkulatoren skal hun betale han bidrag. Han sier at han har dårlig råd til henne, men da sier hun at han bare kan betale neste mnd. Og det gjør han. Da blir det meg som må betale uventede regninger, ekstra til mat, bidra mer på ferier osv. Har prøvd å ta dette opp mange ganger, men han sier han ikke orker å ta kranglen med henne og det blir sykt dårlig stemning. Jeg har heller ingen far til mitt barn, så står med alt av utgifter alene. Jeg er strengere ift alkohol/snus/fest enn han. Ingen konsekvenser (får like mye ting og penger) selvom 17 åringen nå har snust siden han var 15. Vært akseptert å snuse hjemme/foran far fra han var 16. Fikk også "lov" til å drikke/feste fra et par mnd før han ble 17. Da har far også latt han ta seg en øl hjemme før fest og sender med han drikke. Han er på fest hver helg og skolen går ikke veldig bra. Her hadde jeg stilt mer krav til min. Barna hans må heller ikke gjøre noen ting, han rydder etter dem stort sett, men mye faller jo natuligvis på meg når det er jeg som er hjemme. (Han jobber til tider noe borte) Jeg kan ofte be de komme tilbake til bordet feks etter middag, og be de ta med seg sine ting i oppvaskmaskin. Far liker det svært dårlig at jeg da korrigerer barna hans, og sier ofte at de bare kan gå, og at han tar det. Jeg maser ennå mer på min, bare så det er sagt Hvis jeg tar opp ting med han, så sladrer han ofte til barna sine. Sier at jeg blir sur på han og han har også bedt barna holde ting hemmelig for meg. Har på en måte innfunnet meg med at vi er ulike. Tenker litt på min sønn, hender jo han får med seg ting, og da må jeg forklare at disse reglene gjelder ikke for han. Virker som han innfinner seg med dette stort sett, da jeg har forklart at Per bestemmer over hans barn og jeg over han. Tenker jo også at jeg bør holde ut noen år til, plutselig er jo barna ute av redet og ulike regler blir uviktig. Noen som har noen gode råd? Anonymkode: cf458...e3f 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2017 #2 Skrevet 11. januar 2017 Snus? Sladrer til barna? Nei, da er dette på et lavmålsnivå, så ingen råd vil nytte annet enn: bo for dere selv i egen bolig. Du står sterkest alene, Anonymkode: 72853...446 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #3 Skrevet 12. januar 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Snus? Sladrer til barna? Nei, da er dette på et lavmålsnivå, så ingen råd vil nytte annet enn: bo for dere selv i egen bolig. Du står sterkest alene, Anonymkode: 72853...446 Ja, tenker jo på det. Men plutselig sitter vi der og barna er flyttet, da vil vi jo ikke dette være et stort problem lengre. Vanskelig situasjon, ser jo at jeg er mye strengere enn han. Kanskje er jeg for streng, jeg vet ikke Anonymkode: cf458...e3f
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #5 Skrevet 12. januar 2017 Altså, han betaler gladelig til eksen for og ikke lage dårlig stemning, men det går utover dere som familie ved at du betaler for felles ting. Dette hadde ikke jeg godtatt. Han må gjerne betale for barna sine, men han skal også dele utgiftene med deg. Og det med oppdragelse er også noe dere bør bli enige om. Helt feil at hans barn skal slippe unna med alt, mens din gjør sine plikter. Jeg hadde faktisk flyttet, midlertidig, til ungene har flyttet ut. Anonymkode: 4422a...dda 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #6 Skrevet 12. januar 2017 Hvordan kan du dele 50/50 hvis du ikke har far til barnet? Anonymkode: e5d80...a44
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #7 Skrevet 12. januar 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du dele 50/50 hvis du ikke har far til barnet? Anonymkode: e5d80...a44 Mente at far ikke betaler noe som helst og har aldri gjort det, at jeg ikke får halvparten igjen når jeg kjøper noe. Veldig dårlig skrevet. Han er ikke død Anonymkode: cf458...e3f
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #8 Skrevet 12. januar 2017 Ut fra det du skriver synes jeg ikke du høres spesielt streng ut, men du stiller krav og forventninger til barna som foreldre bør gjøre. Det du krever og forventer av barna nå er ting som vil kreves og forventes av de senere i livet. Min bror jobber i en bedrift hvor de har lærlinger. I følge han må de altfor ofte bruke altfor mye tid til å lære lærlingene å være arbeidstagere fordi det ikke er blitt stilt krav til de før. Mange tror de er snille mot barna når de får gjøre som de vil, mens de i virkeligheten gjør barna en stor bjørnetjeneste. Jeg forventer også at min 5 åring tar sitt tallerken ut på kjøkkenet når han har spist og at han generelt lærer å rydde opp etter seg når han har rotet. Sånn er det i barnehagen han går i også. Når det gjelder snus skulle jeg virkelig ønske mine foreldre hadde vært mer som deg, for da hadde jeg sannsynligvis aldri begynt å snuse. Dessverre var de nok mer som din mann når det gjaldt det. Så til problemet. Kanskje du burde si til han at det er så ille at du vurderer å flytte? Ikke permanent, men til barna har flyttet ut. Kanskje det går et lys opp for han når han må forsøke å se for seg hvordan ting blir uten deg? Hvis han er uenig i at du skal flytte gjør du det klart at det må skje noen forandringer. Dere må nok begge svelge en kamel eller to for å komme til enighet, men kanskje dere da kan komme fram til en løsning du kan leve med til barna flytter ut. Håper virkelig dette ordner seg Anonymkode: 6be35...8c1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå