Gå til innhold

Hvordan er det mulig at small passer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet jeg har et forvrengt kroppsbilde, men hoftene mine er 90 cm. Magen er noen cm større. Hvordan er det mulig at jeg passer størrelse small da? Jeg skjønner ingenting jeg :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Holititten
Skrevet

jean-size-chart-women_9.jpg

Se på dette, så ser du at størrelse small er 90-94 cm i hofter.

Husk at størrelsene varierer stort fra merke til merke!

Skrevet

Det stemmer da vel helt det? Hoftemål jeg finner i en vanlig størrelsestabell på str. 36 (Som tilsvarer small) er rundt 90 cm. og hvis plagget er sydd slik at det ikke smalner veldig mye eller har litt stretch, så vil det jo passe deg. Du er rett og slett en "small"! :)

• Liker 2
Skrevet (endret)
1 time siden, Holititten skrev:

jean-size-chart-women_9.jpg

Se på dette, så ser du at størrelse small er 90-94 cm i hofter.

Husk at størrelsene varierer stort fra merke til merke!

Ja, at størrelsene er forskjellig har jeg lagt merke til :P Men tror ikke den er helt riktig for jeg er 80 cm rundt midjen og størrelse 44 er jo alt for stort. 

1 time siden, Leo skrev:

Det stemmer da vel helt det? Hoftemål jeg finner i en vanlig størrelsestabell på str. 36 (Som tilsvarer small) er rundt 90 cm. og hvis plagget er sydd slik at det ikke smalner veldig mye eller har litt stretch, så vil det jo passe deg. Du er rett og slett en "small"! :)

Det stemmer jo :P Får jo på meg klær i small uten at det strammer. Syntes bare 90 cm var så stort i forhold til ordet small liksom, hvis du skjønner hva jeg mener? Hjelper jo ikke at jeg har forvrengt kroppsbilde heller, hehe. 

Endret av Brimi
Skrevet
2 timer siden, Brimi skrev:

Ja, at størrelsene er forskjellig har jeg lagt merke til :P Men tror ikke den er helt riktig for jeg er 80 cm rundt midjen og størrelse 44 er jo alt for stort. 

Det stemmer jo :P Får jo på meg klær i small uten at det strammer. Syntes bare 90 cm var så stort i forhold til ordet small liksom, hvis du skjønner hva jeg mener? Hjelper jo ikke at jeg har forvrengt kroppsbilde heller, hehe. 

Ja, du har forvrengt kroppsbilde. Det har du skrevet i begge innleggene dine... Er det derfor du lagde denne tråden, for at folk skal steppe inn og si at 90 cm er kjempesmalt, osv? Gi deg sympati?

Anonymkode: b6f79...8cc

• Liker 1
Skrevet

Jeg har litt under 90 cm i hoftebredde, og jeg bruker XS. Jeg synes ikke dette er stort i det hele tatt, og dette bekreftes jo av størrelsestabellene. :)

Anonymkode: aa88d...ed6

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du har forvrengt kroppsbilde. Det har du skrevet i begge innleggene dine... Er det derfor du lagde denne tråden, for at folk skal steppe inn og si at 90 cm er kjempesmalt, osv? Gi deg sympati?

Anonymkode: b6f79...8cc

Nope, jeg ville ha bekreftelse på at det var stort så der bomma du ;)

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har litt under 90 cm i hoftebredde, og jeg bruker XS. Jeg synes ikke dette er stort i det hele tatt, og dette bekreftes jo av størrelsestabellene. :)

Anonymkode: aa88d...ed6

Takk, nå er det litt lettere å se at det er riktig (med tanke på størrelsestabellen og dette innlegget). 

Takk for svar alle sammen :)

Gjest Holititten
Skrevet
54 minutter siden, Brimi skrev:

Nope, jeg ville ha bekreftelse på at det var stort så der bomma du ;)

Bekreftelse på at det er stort?

Altså, det heter small av en grunn. Du har smale hofter. Gratulerer. Slutt å stress.

Skrevet
4 timer siden, Brimi skrev:

Størrelse 44 i den tabellen er italiensk størrelse, som tilsvarer typ 38-40 her. 

Anonymkode: d6c2c...606

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Holititten skrev:

Bekreftelse på at det er stort?

Altså, det heter small av en grunn. Du har smale hofter. Gratulerer. Slutt å stress.

Vært borti spiseforstyrrelser før eller? Hvis ikke kan du la vær å skrive noe.

• Liker 1
Gjest Holititten
Skrevet
Akkurat nå, Brimi skrev:

Vært borti spiseforstyrrelser før eller? Hvis ikke kan du la vær å skrive noe.

Da kan jeg skrive da.

Ikke let etter sympati på internett. Du blir bare sykere av det.

Skrevet
9 timer siden, Holititten skrev:

Da kan jeg skrive da.

Ikke let etter sympati på internett. Du blir bare sykere av det.

Kg på sitt beste.... Sympati faktisk. Kanskje det framstod sånn, men det var faktisk ikke intensjonen. Falt det deg noen gang inn at jeg ville ha perspektiv?

Håper ikke dere som har kommentert stygt har noen i familien som har psykiske lidelser. Nei, søren meg ikke rart det fortsatt er tabu og snakke om psykiske lidelser...

• Liker 2
Skrevet

Kjære trådstarter, jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Du kan også ta kontakt med  Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

Lykke til,

Edie, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...