AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #62 Skrevet 14. mars 2017 Bra og høre. Og så flott at du kom tilbake og oppdaterte. Anonymkode: cd4d4...3f7
xinnia Skrevet 15. mars 2017 #63 Skrevet 15. mars 2017 17 timer siden, Drakan skrev: Jeg snakker ikke om straff. -_- Jeg snakker om at første video er for å vise hvordan en "ledderhund" oppfører seg. Du snakket som om du aldri hadde sett det før, tok bare første og beste videoen med en sånn type hund. -_- Har bare så vidt sett på den første filmen, ikke har jeg lest ferdig tråden eller- og jeg kan med engang avkrefte at det er slik en lederhund oppfører seg. Har nemlig vært super heldig å oppleve flere gode hunder som har vært/ er lederhunder, og de er trygge, sosiale hyggelige hunder. Nettopp fordi at de er så trygge i alle situasjoner gjør de til perfekte lederhunder av en flokk! ( Hund som bjeffer, gjør utfall etc er en usikker hund! Men TS en valp på 13 uker ,om du har fått den inn fra utlandet har du fått den inn for tidlig- i henhold til rabies vaksinen. Men i enkelte østblokk land har man hund på en helt annen måte enn vi- så dette må en faktisk regne med kan skje om en ikke personlig kjenner oppdretter ( O T ) men altså du kan fortsatt forme, og sosialisere valpen og få en trygg hund - det er absolutt IKKE forsent. Selv overtok jeg en hund på 3.5 år som var livredd mennesker, lyder etc- den var vant til å bo i en hundegård langt utpå landet. Jeg bor i 50kvm leilighet sentralt i en forholdsvis stor by.. etter ca 2 mnd så kunne ingen se at det var samme hund. Det første du bør gjøre er å få hunden trygg på deg- deretter kan du få den til å bli trygg på andre ting. Og nei- en valp blir ikke trygg av at du "biter den i nakken". 1
OppNedPåAlt Skrevet 17. mars 2017 #64 Skrevet 17. mars 2017 Det der med at hunden tar over lederrollen i et hus... Skulle ønske det skjedde her i blant. At hunden ble lederen. Gikk på jobb og sånn. Tjente penger og betalte regninger. Så kunne jeg ligge og dra meg i senga hele formiddagen. Hadde vært noe. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå