Gå til innhold

Hvordan finne psykolog?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne gå til psykolog. Har tidligere hatt henvisning gjennom fastlege med ventetiden var 2 år. Dette er ikke "akutt" i så måte, men har en del personlige greier jeg vil rydde opp i.

Men hvordan finner man en god psykolog egentlig? Regner med at mye går på kjemi også. Jeg googler og ser på gule sider men ingen har noen hjemmeside eller mailadresse, så det er vanlg at man ringer å bestiller time - sånn uten videre?

Jeg bor i Mjøsdistriktet, så hvis noen her inne vet om noen og har god/dårlige erfaringer med noen i dette distriktet tar jeg gjerne i mot tips ti hvordan jeg finner en. Hamar, Lillehammer og Gjøvik er alt av interesse. Kan godt kjøre litt.

Anonymkode: db6e9...7e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk for nyttig link.

Hva er forskjellen på nevropsykolog og psykisk helsevern?

Jeg er helt ny på dette...

Skrevet

Nevro behandler gjerne nevropsykologiske tilfeller. I mitt tilfelle måtte jeg ringe rundt. Fikk ikke svar av alle, noen mente de var usikre på om de kunne hjelpe meg nok, men med litt tålmodighet fikk jeg napp hos den beste og fikk time på under en uke. Psykologen bad om å få henvisning av legen min etterpå. 

Hør med legen din om vedkommende kan anbefale noen? 

Lykke til! 

Anonymkode: dae07...ee0

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nevro behandler gjerne nevropsykologiske tilfeller. I mitt tilfelle måtte jeg ringe rundt. Fikk ikke svar av alle, noen mente de var usikre på om de kunne hjelpe meg nok, men med litt tålmodighet fikk jeg napp hos den beste og fikk time på under en uke. Psykologen bad om å få henvisning av legen min etterpå. 

Hør med legen din om vedkommende kan anbefale noen? 

Lykke til! 

Anonymkode: dae07...ee0

Tusen takk for svar. Så da ringer jeg litt rundt og forklarer hva jeg ønsker hjelp med, ikke sant? Det var det du mente?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...