Gå til innhold

Stemmeløs..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde tidenes forkjølelse i jula, og hosten henger i enda. Det har ført til at jeg har fått skikkelig "whiskey-røst"...

Skal på et sangoppdrag ganske snart, og vil derfor veldig gjerne få tilbake stemmen nå!

Noen som har noen gode kjerringråd? :) 

Anonymkode: a46a7...1ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg har vondt i halsen drikker jeg flere ganger daglig en spiseskje hostesaft, og med en gang jeg har tatt det tar jeg Curamed hoste og hals. Dette hjelper!! Dette gjør jeg hver gang jeg kjenner antydning til halsvondt ved forskjølelse. 

Anonymkode: 22093...cd0

Skrevet

Jeg har vært hes i fire uker nå... Jeg gikk til legen i forrige uke og han lyttet på lungene og tok noen tester og sa at hvis jeg ikke hører noe fra legekontoret, så var det ingenting de kunne gjøre og jeg skulle bare hvile stemmen så mye jeg kunne og komme tilbake hvis stemmen fortsatt ikke var tilbake etter tre uker til. Jeg synes det var lenge å være hes i tre uker, men legen mente at det ikke var noe å engste seg for før det var gått seks uker...

Jeg ble hes etter at jeg hadde influensa. Så legen var ganske sikker på at det var influensaviruset som hadde bosatt seg i halsen min. Og det er ikke så mye man kan gjøre med virus annet enn å slappe av. Så jeg har nesten ikke snakket på fire uker. Jeg begynner å bli ganske lei av å sitte hjemme og se på TV alene... Har ikke besøkt venner eller familie siden jeg skal hvile stemmen. Og så snakker jeg så lite som mulig på jobb. Kun hvile og drikke vann hjelper her. Jeg hoster opp masse slim, så jeg vil ikke ta hostedempende, som jeg tror ville hjulpet for hesheten. Jeg snakker jo nesten ikke, så jeg mistenker at all hostingen gjør meg hes. Men halsen verker hvis jeg ikke tar noe, så jeg går rundt og suger på halspastiller nesten hele tiden og drikker mye vann. Anbefaler også å spytte ut slimet slik at man ikke driver og hoster på det samme slimet igjen og igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...