AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #1 Skrevet 10. januar 2017 Har siden i September slitt med analfissur som bare har blitt større, og også en liten hemoroide, men den har vært uten plager. Har vekslet mellom hard avføring, diare og forstoppelse. Har ofte hard avføring - Ofte kommer avføringen ut i små kuler, nesten som store kaninlort. Vel idag var avføringen har, kaninlort-aktig, og ikke minst fikk jeg følelsen av å ikke ha tømt meg. Vel da jeg reiste meg så jeg at doskåla var fullt av blod! Er vant til litt blod på dopapiret, men skulle tro jeg hadde mensen nå liksom! Det kan da vel ikke bare være analfissuren/hemoroiden som forårsaker så mye blod? Mistenker magesår... Har vært hos legen i høst pga. enkelte helseproblemer type svimmel, trøtt jernmangel, lavt blodtrykk, lavt blodprosent. Men siden i desember har jeg hatt halsbrann, sure oppstøt. Har i lengre tid fått fort metthetsfølelse forså å bli fort sulten igjen, mye kvalme... Jeg var sikker på at alt hadde med stoffskifte å gjøre og hadde tenkt å kreve sjekk av det ved neste legebsøk, men tenk om det er noe verre? Selvsagt er det første som kommer opp på Google at jeg har kreft, men det tviler jeg sterkt på. Herregud er fortsatt sjokka over alt blodet, men så fort jeg tørka meg så stoppet alt blodet. Turte ikke se med speil i underlivet for å se årsaken, hvis det er ille friker jeg ut. Vil ikke dra til legen, for hallo finger og sonde i rumpehullet frister lite ettersom jeg er en veldig privat og sjenert person, men frister jo iallefall ikke når jeg har så mye smerte der nede!!! Noen som har opplevd lignende? Vurderer å kjøpe avføringsmiddel og bruke en salve for å smøre på, men vet ikke om det vil hjelpe... Anonymkode: 66291...a24
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #2 Skrevet 10. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har siden i September slitt med analfissur som bare har blitt større, og også en liten hemoroide, men den har vært uten plager. Har vekslet mellom hard avføring, diare og forstoppelse. Har ofte hard avføring - Ofte kommer avføringen ut i små kuler, nesten som store kaninlort. Vel idag var avføringen har, kaninlort-aktig, og ikke minst fikk jeg følelsen av å ikke ha tømt meg. Vel da jeg reiste meg så jeg at doskåla var fullt av blod! Er vant til litt blod på dopapiret, men skulle tro jeg hadde mensen nå liksom! Det kan da vel ikke bare være analfissuren/hemoroiden som forårsaker så mye blod? Mistenker magesår... Har vært hos legen i høst pga. enkelte helseproblemer type svimmel, trøtt jernmangel, lavt blodtrykk, lavt blodprosent. Men siden i desember har jeg hatt halsbrann, sure oppstøt. Har i lengre tid fått fort metthetsfølelse forså å bli fort sulten igjen, mye kvalme... Jeg var sikker på at alt hadde med stoffskifte å gjøre og hadde tenkt å kreve sjekk av det ved neste legebsøk, men tenk om det er noe verre? Selvsagt er det første som kommer opp på Google at jeg har kreft, men det tviler jeg sterkt på. Herregud er fortsatt sjokka over alt blodet, men så fort jeg tørka meg så stoppet alt blodet. Turte ikke se med speil i underlivet for å se årsaken, hvis det er ille friker jeg ut. Vil ikke dra til legen, for hallo finger og sonde i rumpehullet frister lite ettersom jeg er en veldig privat og sjenert person, men frister jo iallefall ikke når jeg har så mye smerte der nede!!! Noen som har opplevd lignende? Vurderer å kjøpe avføringsmiddel og bruke en salve for å smøre på, men vet ikke om det vil hjelpe... Anonymkode: 66291...a24 Jo. Anonymkode: 2bb11...c4e 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #3 Skrevet 10. januar 2017 Det har trolig sett voldsomt ut, men en svært liten mengde blod kan se ut som en halvliter, så det har trolig vært bare det du beskriver Anonymkode: 2d327...78c
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #4 Skrevet 10. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo. Anonymkode: 2bb11...c4e Seriøst? Da kan jeg bare slappe av da? Var skremmende å se så mye blod ettersom jeg er så redd for å se det sånn generelt... Anonymkode: 66291...a24
Gjest gjesteniluka Skrevet 10. januar 2017 #5 Skrevet 10. januar 2017 (endret) Kom deg til lege. De andre tingene du beskriver kan indikere kreft. Endret 10. januar 2017 av Solsikk
Alice123 Skrevet 10. januar 2017 #6 Skrevet 10. januar 2017 Herregud kom deg til lege, menneske! Hvorfor går du rundt og hangler når det er fiksbart?
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #7 Skrevet 10. januar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud er fortsatt sjokka over alt blodet, men så fort jeg tørka meg så stoppet alt blodet. Turte ikke se med speil i underlivet for å se årsaken, hvis det er ille friker jeg ut. Vil ikke dra til legen, for hallo finger og sonde i rumpehullet frister lite ettersom jeg er en veldig privat og sjenert person, men frister jo iallefall ikke når jeg har så mye smerte der nede!!! Anonymkode: 66291...a24 Vel, det er nesten de tingene som må til for å finne ut hva som er feil. Du kan få sedasjon før en evt. rektoskopi/coloskopi Anonymkode: 84d06...66a
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #8 Skrevet 10. januar 2017 Hvis du nekter å dra til legen hva forventer du at vi på kg skal gjøre? Si at alt er greit når vi ikke har den minste anelse om hva som faktisk feiler deg? Kan si en ting, om det er lyst blod kommer det mest sannsynlig fra endetarmen, er det mørkt så må du dra til lege asap da det oftest kommer fra lenger oppe i systemet. Men seriøst Ts, dra til legen å legg "private deg" til side en så lenge. Anonymkode: 12f36...4cb 2
Gjest Hunky Skrevet 10. januar 2017 #9 Skrevet 10. januar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seriøst? Da kan jeg bare slappe av da? Var skremmende å se så mye blod ettersom jeg er så redd for å se det sånn generelt... Anonymkode: 66291...a24 Ja du kan slappe av, men kom deg til lege likevel. Bedre å gå for mye enn for lite, men det er nok ikke noe verre enn det du sliter med. Hadde du hatt helt svart bæsj derimot er det viktig å gå fort til lege. Det kan være skummelt og tarmkreft er jo blitt så vanlig i Norge..
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #10 Skrevet 10. januar 2017 8 minutter siden, Solsikk skrev: Kom deg til lege. De andre tingene du beskriver kan indikere kreft. Jeg er 16 år. Er det engang mulig å få kreft så tidlig? 7 minutter siden, Alice123 skrev: Herregud kom deg til lege, menneske! Hvorfor går du rundt og hangler når det er fiksbart? Syns det er så ydmykende... 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du nekter å dra til legen hva forventer du at vi på kg skal gjøre? Si at alt er greit når vi ikke har den minste anelse om hva som faktisk feiler deg? Kan si en ting, om det er lyst blod kommer det mest sannsynlig fra endetarmen, er det mørkt så må du dra til lege asap da det oftest kommer fra lenger oppe i systemet. Men seriøst Ts, dra til legen å legg "private deg" til side en så lenge. Anonymkode: 12f36...4cb Ville høre erfaringer fra andre, eller noen som hvertfall kunne roe meg ned litt... Blodet var heldigvis lyst, så det så ferskt ut. Du og de andre har nok rett da... 1 minutt siden, Hunky skrev: Ja du kan slappe av, men kom deg til lege likevel. Bedre å gå for mye enn for lite, men det er nok ikke noe verre enn det du sliter med. Hadde du hatt helt svart bæsj derimot er det viktig å gå fort til lege. Det kan være skummelt og tarmkreft er jo blitt så vanlig i Norge.. Uff har gruet meg til dette siden i høst, men du har nok rett... Er bare 16 år, så tenkte det umulig kan være kreft Anonymkode: 66291...a24
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #11 Skrevet 10. januar 2017 Har det samme, det er ikke farlig Anonymkode: 90786...87d
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #12 Skrevet 10. januar 2017 Jeg har opplevd det med blod veldig mange ganger og det kommer fra hemoride eller fissur hos meg. Det ser helt sykt ut oppi do, men er heldigvis ikke farlig. Bare veldig veldig plagsomt. Jeg ville dog tatt en tur til legen ganske kjapt med tanke på alle de andre plagene du har i tillegg. Kanskje du kan be om henvisning til gastro- og koloskopi i håp om å få svar på problemene dine. Anonymkode: 8086f...c7f
Gjest Hunky Skrevet 10. januar 2017 #13 Skrevet 10. januar 2017 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 16 år. Er det engang mulig å få kreft så tidlig? Syns det er så ydmykende... Ville høre erfaringer fra andre, eller noen som hvertfall kunne roe meg ned litt... Blodet var heldigvis lyst, så det så ferskt ut. Du og de andre har nok rett da... Uff har gruet meg til dette siden i høst, men du har nok rett... Er bare 16 år, så tenkte det umulig kan være kreft Anonymkode: 66291...a24 Kreft kan man få i alle aldre, men helt klart større risiko jo eldre man blir (spesielt etter 60 års alderen), men det høres ikke ut som noe farlig det du har. Synlig frisk blod er ikke så skummelt som som størknet mørkt blod. Det kommer mest sannsynlig av det du har fra før av. Men i stedet for å være bekymret så snakk med en lege. Ikke for å sjekke om det er noe farlig for det er det liiiiiiiiten sannsynlighet til at det kan være, men for å si at du synes det var ekkelt og plagsomt. Endret 10. januar 2017 av Hunky
Chizue Skrevet 10. januar 2017 #14 Skrevet 10. januar 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 16 år. Er det engang mulig å få kreft så tidlig? Anonymkode: 66291...a24 Du kan få kreft i alle aldre. Om du er 3år, 8 år, 16år, 20år 30-50..... Det er bedre å dra til legen nå, ja det er dritflaut, men legen bryr seg ikke hvordan du ser ut. De er der for å hjelpe deg. Om det er mulig, spør gjerne om du kan ha moren din med deg, eller om det kan være en assistent tilstede.
Sp89123 Skrevet 10. januar 2017 #15 Skrevet 10. januar 2017 Dette skjedde med min bror, og det viste seg at han hadde Crohns. Gå til lege, ta vare på deg selv.
Gjest lizard queen Skrevet 10. januar 2017 #16 Skrevet 10. januar 2017 Pust med magen, mest sannsynlig er det ingenting, men siden du sliter med en del ting burde du dra til legen å få sjekka opp i det uansett. Blod i doskåla kan fort se veldig mye verre ut enn det er, siden det er vått der fra før så renner det utover og ser ut som om det er mer enn det egentlig er. Har fått litt sjokk et par ganger når jeg har hatt mensen og en gang under heftig urinveisinfeksjon, jeg er også hypokonder som faen + hater leger så jeg begynte nærmest å forberede min egen begravelse, ringte kjæresten og fortalte at han måtte komme bort fordi jeg ikke hadde mye tid igjen (og han svarte: Igjen?) men det gikk jo helt fint. Lever fortsatt Har blødd etter analsex også, ikke så ille at det var "fullt i blod" men det er jo likevel et sted man blir fortalt at vi ikke skal blø fra, men det er jo tynn hud og sånt så selvfølgelig kan det blø litt, spes hvis du sliter med hard avføring. Jeg er litt der at så lenge det er en logisk grunn for det og det ikke er ekstreme mengder, koagulert blod eller slikt, så er det sikkert ikke noe farlig. Men som sagt du burde komme deg til lege uansett og få sjekka opp i det og de andre tinga du sliter med. Høres ikke gøy ut og gå rundt sånn.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #17 Skrevet 10. januar 2017 Dette ser uskyldig ut men jeg synes du først som sist bør venne deg til å gå til til legen for full kontroll. Tenk om det var noe alvorlig! Vil du heller dø enn at noen skal se deg nedentil? Anonymkode: 2c892...e7b
dillyduzit Skrevet 10. januar 2017 #18 Skrevet 10. januar 2017 Utrolig at jeg skriver dette under nick men la gå. Jeg har det samme som deg TS og fy faen, tårer svette og blod. Nå er jeg (u)heldig å ha en mor som har jobbet med denne delen av kroppen i mange, mange år. Hun anbefalte meg rett og slett grønnsåpebad, sitt ned i 15 minutter, og forbred deg. Vaselin hjelper for å smøre området og du slipper at det river opp alt som er å rive opp. Nå var jeg også hos legen i dag, og fikk beskjed om å forsette med det jeg gjør (over) og ha et lite lager med noe som.. mykgjør avføringen. (Laktulose?) men som de andre sier her, gå til lege! Jeg vet hvorfor jeg får det, og det er simpelt min egen feil ved glemsel av laktosetabletter og den kjære gode mengden med kremost. Til mod: laktulose er reseptfritt 3
prt90 Skrevet 10. januar 2017 #19 Skrevet 10. januar 2017 TS: Kom deg til legen. Dere burde være litt mer forsiktig med å stille skråsikre diagnoser syltynt grunnlag og egne erfaringer. 1
Chizue Skrevet 11. januar 2017 #20 Skrevet 11. januar 2017 @dillyduzit Ville bare gi deg en For å tørre å stå bak eget nick
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå