AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #1 Skrevet 10. januar 2017 (endret) Er det kun alvorlige former for selvskading som går under selvskading og bør frem i lyset? *snip* Bør jeg ta det opp med behandler eller bare la det være? Vil ikke rope ulv-ulv til behandler hvis ikke dette er en stor greie. Jeg er voksen, men har aldri irritert huden på denne måten før den siste måneden. Kommer ikke til å snakke om dette til andre enn evt behandler, merkene er på godt skjulte områder så venner og familie vil aldri få vite noe. Anonymkode: 60846...6f6 Endret 11. januar 2017 av Frk.K
Nøste~ Skrevet 10. januar 2017 #2 Skrevet 10. januar 2017 I mine øyne går det greit så lenge man ikke gjør det over risikable områder. Ikke noe galt i det.
TheGirlWhoWaited Skrevet 10. januar 2017 #3 Skrevet 10. januar 2017 Selvskading er det vel når man påfører seg en fysisk smerte for å prøve å håndtere psykisk smerte... 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #4 Skrevet 10. januar 2017 Hvis det ikke er noen big deal så skader det vel heller ikke å nevne det? Du kan jo spørre om behandleren synes det "kvalifiserer" som selvskading? Det er nok uansett bedre å ta tak i det før det blir et stort problem enn å vente. Anonymkode: 6dcff...195 1
Brimi Skrevet 10. januar 2017 #5 Skrevet 10. januar 2017 Ja, så lenge du skader deg selv så er det selvskading. Jeg ville tatt det opp med behandler før det eskalerer. 1
Frk.K Skrevet 11. januar 2017 #6 Skrevet 11. januar 2017 Kjære Trådstarter Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Det skal også være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre. Har også valgt å fjerne selvskadingsmetoden ut i fra tråden. Lykke til! Frk.K, mod 1
Fremhevede innlegg