Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

For en måned siden opererte jeg korsåndet og fikk satt veneflon (tror det heter det) i hånda. I dag har jeg fortsatt smerter i hånda når jeg bøyer den og er ganske hemmende. 

Jeg husker at det gjorde rimelig vondt da jeg fikk narkosen i hånda, men jeg sovna veldig fort og fikk ikke sagt noe. Etterpå hadde jeg en liten klump i blodåren som forsvant etterhvert. (Det var aldri betent) Noen som har peiling på hva det kan være eller om det er vanlig å ha vondt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Kan være mild og overfladisk tromboflebitt(årebetennelse). Siden du ikke følte den var betent så kan den være veldig mild. Vanlig etter veneflon hvor det har vært litt vevsskade. Du kan ha fått en iritasjon av anestesimiddelet og.

Skrevet

Du har mest sans fått propofol. Dette kan svi i åren under administrering. Basert på at du sovnet raskt har det trolig gått iv og ikke sc i vevet. Mest sans en tromboflebit. Selges reseptfritt krem som heter hirdiudid eller noe i den duren jeg aldri klarer å skrive. Forsøk å smør på dette en liten stund. Gpr det ikke over ta det opp med fastlegen. Særdeles sjelden det er farlige komplikasjoner. Men man kan ha skadet en nerve

Anonymkode: a88fa...5bc

Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har mest sans fått propofol. Dette kan svi i åren under administrering. Basert på at du sovnet raskt har det trolig gått iv og ikke sc i vevet. Mest sans en tromboflebit. Selges reseptfritt krem som heter hirdiudid eller noe i den duren jeg aldri klarer å skrive. Forsøk å smør på dette en liten stund. Gpr det ikke over ta det opp med fastlegen. Særdeles sjelden det er farlige komplikasjoner. Men man kan ha skadet en nerve

Anonymkode: a88fa...5bc

iv og sc i vevet?

Endret av tems
Skrevet
4 timer siden, tems skrev:

iv og sc i vevet?

Iv= intravenøst

Sc= subcutant

Anonymkode: 242ca...201

Skrevet
17 timer siden, tems skrev:

For en måned siden opererte jeg korsåndet og fikk satt veneflon (tror det heter det) i hånda. I dag har jeg fortsatt smerter i hånda når jeg bøyer den og er ganske hemmende. 

Jeg husker at det gjorde rimelig vondt da jeg fikk narkosen i hånda, men jeg sovna veldig fort og fikk ikke sagt noe. Etterpå hadde jeg en liten klump i blodåren som forsvant etterhvert. (Det var aldri betent) Noen som har peiling på hva det kan være eller om det er vanlig å ha vondt?

Dettte kontakter du fastlegen din om i morgentidlig for en akutt time. 

Uten å ha sett og uten å vite om dette er tilfellet her, så har det skjedd at deler av venefloner har bitt sittende igjen i blodårer på grunn av defekter i veneflonen. 

Anonymkode: 1f040...5ab

• Liker 1
Skrevet

Lokal irritasjon i åren er ikke uvanlig, særlig hvis du har fått enkelte typer medikamenter som kan være vevsirriterende. Dette kan vare i ukevis, uten at det er farlig. Som om man kan ha ubehag fra et operasjonssted i årevis etterpå. Jeg hadde ikke bekymret meg, og iallefall ikke brydd fastlegen med en hastetime for det.

Anonymkode: 10c80...7d1

Skrevet

Er åren litt hard og "fyrstikkaktig" så er det bare litt lokal "betennelse" , noen ganger irriterer venefloner årene så de gjør vondt en stund. Men så lenge det ikke er betent, hovent og varmt så tror jeg neppe du trenger en akutttime. "Veneflonveteran" :)

Skrevet

Var selv veldig blå og hadde ganske vondt i hånda hvor veneflonen satt, i mange uker etter operasjon. Det gikk over og er ikke farlig :) Selv om det så ut som jeg hadde tørka en blåbærmunn med hånda og aldri vasket meg etterpå.

Går nok helt fint, er mange grunner til dette - som de mer sakkyndige over meg skriver!

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dettte kontakter du fastlegen din om i morgentidlig for en akutt time. 

Uten å ha sett og uten å vite om dette er tilfellet her, så har det skjedd at deler av venefloner har bitt sittende igjen i blodårer på grunn av defekter i veneflonen. 

Anonymkode: 1f040...5ab

En akuttime for noe som allerede har gått over?? Er du helt panisk?

Anonymkode: 168bb...262

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...