Gjest Supersol Skrevet 9. januar 2017 #1 Skrevet 9. januar 2017 Har fire kilo igjen til jeg blir normalvektig altså 65 kg (er lettere overvektig nå). Er til opplysning 162 cm høy. Er så sliten av slankekuren , men jeg vil gå fort ned og driver derfor med lavkalori. Merker jeg blir sur, deppa og bekymret for alt mulig. Vil allikevel ikke slutte med kuren for de fire kiloene regner jeg med er borte innen slutten av januar. Noen oppmuntrende ord please. Ikke setninger som " du kommer til å legge på deg alle kiloene og flere til fordi du spiser så lite" osv... Blir jævlig deppa av dette her..eneste jeg kan koae meg med er kaffe, røyk og Pepsi Max. Tre jævlige uker til....
Gjest Supersol Skrevet 9. januar 2017 #2 Skrevet 9. januar 2017 Jeg skal være så sinnsykt glad når jeg kan bestille meg en pizza, drikke cola med sukker i, spise en liten sjokolade , bælme en flaske vin og ta på meg klær jeg faktisk liker å gå i.
Gjest Supersol Skrevet 9. januar 2017 #3 Skrevet 9. januar 2017 "kose meg med" skulle det stå. 3 minutter siden, Supersol skrev: Har fire kilo igjen til jeg blir normalvektig altså 65 kg (er lettere overvektig nå). Er til opplysning 162 cm høy. Er så sliten av slankekuren , men jeg vil gå fort ned og driver derfor med lavkalori. Merker jeg blir sur, deppa og bekymret for alt mulig. Vil allikevel ikke slutte med kuren for de fire kiloene regner jeg med er borte innen slutten av januar. Noen oppmuntrende ord please. Ikke setninger som " du kommer til å legge på deg alle kiloene og flere til fordi du spiser så lite" osv... Blir jævlig deppa av dette her..eneste jeg kan koae meg med er kaffe, røyk og Pepsi Max. Tre jævlige uker til....
Leo Skrevet 9. januar 2017 #4 Skrevet 9. januar 2017 (endret) 7 minutter siden, Supersol skrev: Jeg skal være så sinnsykt glad når jeg kan bestille meg en pizza, drikke cola med sukker i, spise en liten sjokolade , bælme en flaske vin og ta på meg klær jeg faktisk liker å gå i. Vet du, jeg er like høy og har samme mål for vektnedgangen min som deg. Men jeg følger altså en annen vei med sunn, god og nok mat. Jeg spiser pizza, drikker et glass brus og tar til og med en liten sjokolade av og til, så overgangen til å spise helt normalt kommer jeg knapt nok til å merke. Ikke opplever jeg noen av de plagene du beskriver heller. Men jeg går altså ned mellom 0,5 og 1,5 kilo i uken avhengig av aktivitetsnivå. Trøsten din får vel være at om fire uker er det over! Endret 9. januar 2017 av Leo 3
Gjest Supersol Skrevet 9. januar 2017 #5 Skrevet 9. januar 2017 2 minutter siden, Leo skrev: Vet du, jeg er like høy og har samme mål for vektnedgangen min som deg. Men jeg følger altså en annen vei med sunn, god og nok mat. Jeg spiser pizza, drikker et glass brus og tar til og med en liten sjokolade av og til, så overgangen til å spise helt normalt kommer jeg knapt nok til å merke. Ikke opplever jeg noen av de plagene du beskriver heller. Men jeg går altså ned mellom 0,5 og 1,5 kilo i uken avhengig av aktivitetsnivå. Trøsten din får vel være at om fire uker er det over! Takk egentlig tre uker for jeg går ned litt over en kilo i uka for tiden. I snitt går jeg ned 1, 5 kilo i uka. Gleder meg til å bli ferdig
revidert_utkast Skrevet 9. januar 2017 #6 Skrevet 9. januar 2017 26 minutter siden, Supersol skrev: I snitt går jeg ned 1, 5 kilo i uka. Gleder meg til å bli ferdig Er du sikker på at denne nedgangen skyldes kroppsvekt og ikke bare væske? Evnt mat du nå unngår å spise? Mener ikke å være ufin, men jeg har vanskligheter med å tro at vektnedgang via en kjapp slankekur er løsningen og ikke minst holdbart når du går tilbake til normalen. Vurder styrketrening, som jeg skrev litt om her.
Gjest Supersol Skrevet 9. januar 2017 #7 Skrevet 9. januar 2017 1 minutt siden, revidert_utkast skrev: Er du sikker på at denne nedgangen skyldes kroppsvekt og ikke bare væske? Evnt mat du nå unngår å spise? Mener ikke å være ufin, men jeg har vanskligheter med å tro at vektnedgang via en kjapp slankekur er løsningen og ikke minst holdbart når du går tilbake til normalen. Vurder styrketrening, som jeg skrev litt om her. Trener styrke ved siden av.
revidert_utkast Skrevet 9. januar 2017 #8 Skrevet 9. januar 2017 2 minutter siden, Supersol skrev: Trener styrke ved siden av. Veldig bra! Spiser du riktig i forhold til treningen da? Og hvor mye trener du, om jeg kan spørre om det.
Gjest Supersol Skrevet 9. januar 2017 #9 Skrevet 9. januar 2017 Akkurat nå, revidert_utkast skrev: Veldig bra! Spiser du riktig i forhold til treningen da? Og hvor mye trener du, om jeg kan spørre om det. Trener en time om dagen. Kostholdet består hovedsakelig av laks, brokkoliblanding, knekkebrød, makrell i tomat, og litt skummet melk. Drikker svart kaffe og Pepsi Max utenom.
Gjest Supersol Skrevet 9. januar 2017 #10 Skrevet 9. januar 2017 Akkurat nå, Supersol skrev: Trener en time om dagen. Kostholdet består hovedsakelig av laks, brokkoliblanding, knekkebrød, makrell i tomat, og litt skummet melk. Drikker svart kaffe og Pepsi Max utenom. Blir gretten av dette, men det hjelper. Har fått av nesten 10 kg.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #11 Skrevet 9. januar 2017 Du er jo ikke ferdig om fire uker. Du blir aldri ferdig hvis du skal holde vekten nede. Vet at du ikke vil høre det, men sånn er det dessverre. Anonymkode: b725e...ad7 5
revidert_utkast Skrevet 9. januar 2017 #12 Skrevet 9. januar 2017 4 minutter siden, Supersol skrev: Trener en time om dagen Hvor hardt trener du? Er det et treningsprogram du følger med knebøy og ulike øvelser? Forresten hvordan føler du deg på trening, pigg og klar, eller "pokker det her er et ork"?
revidert_utkast Skrevet 9. januar 2017 #13 Skrevet 9. januar 2017 Knekkebrød og skummet melk før trening er relativt tynne saker vil jeg si, og vil føre til at du ikke klarer å yte maks på trening. Laks og makrell i tomat er fin fint, bare du spiser dette etter treningen og gjerne på kvelden når restitusjonen skal gjøres. Men før trening føler jeg du får i deg altfor lite hurtige karbohydrater som du trenger når du skal yte i styrketrening for å få utbytte av treningen. Å trene styrke med lavkarbodiett er vel ingen optimal kombinasjon. Jeg selv blir bare slapp og guffen av bare tanken på det. Og jeg snakker av erfaring. Første gang jeg trente styrke, så spiste jeg minimalt siden jeg var livredd for å legge på meg. Jeg trente og trente og kjente kun at kroppen ble dårligere og dårligere. Ikke noe fremgang heller, faktisk tvert imot så begynte jeg å løfte mindre. Og lysten selvsagt var helt fraværende. Jeg spurte en personlig trener der en dag om hva som kunne være galt. Og det første han spurte meg om var hva jeg spiste. Da jeg fortalte det gikk i knekkebrød, null smør, vann, og litt fisk i ny og ne, fikk han helt bakoversveis. Etter en halvtimes leksjon om å spise rett til riktig tid i fohold til trening gikk det opp et ganske stort lys for meg ja. Og resultatet? Kroppen var pigg som et skudd på trening og jeg trente rimelig hardt med pur glede. Jeg spiste godt når jeg kom hjem og kunne skeie ut i helgene. Og det beste? Musklene kom og kiloene raste av. Alt mens jeg følte meg veldig pigg.
Gjest Supersol Skrevet 9. januar 2017 #14 Skrevet 9. januar 2017 47 minutter siden, revidert_utkast skrev: Hvor hardt trener du? Er det et treningsprogram du følger med knebøy og ulike øvelser? Forresten hvordan føler du deg på trening, pigg og klar, eller "pokker det her er et ork"? Føler meg pigg og klar på trening og i ett par timer etterpå. Resten av dagen er dritt. 38 minutter siden, revidert_utkast skrev: Knekkebrød og skummet melk før trening er relativt tynne saker vil jeg si, og vil føre til at du ikke klarer å yte maks på trening. Laks og makrell i tomat er fin fint, bare du spiser dette etter treningen og gjerne på kvelden når restitusjonen skal gjøres. Men før trening føler jeg du får i deg altfor lite hurtige karbohydrater som du trenger når du skal yte i styrketrening for å få utbytte av treningen. Å trene styrke med lavkarbodiett er vel ingen optimal kombinasjon. Jeg selv blir bare slapp og guffen av bare tanken på det. Og jeg snakker av erfaring. Første gang jeg trente styrke, så spiste jeg minimalt siden jeg var livredd for å legge på meg. Jeg trente og trente og kjente kun at kroppen ble dårligere og dårligere. Ikke noe fremgang heller, faktisk tvert imot så begynte jeg å løfte mindre. Og lysten selvsagt var helt fraværende. Jeg spurte en personlig trener der en dag om hva som kunne være galt. Og det første han spurte meg om var hva jeg spiste. Da jeg fortalte det gikk i knekkebrød, null smør, vann, og litt fisk i ny og ne, fikk han helt bakoversveis. Etter en halvtimes leksjon om å spise rett til riktig tid i fohold til trening gikk det opp et ganske stort lys for meg ja. Og resultatet? Kroppen var pigg som et skudd på trening og jeg trente rimelig hardt med pur glede. Jeg spiste godt når jeg kom hjem og kunne skeie ut i helgene. Og det beste? Musklene kom og kiloene raste av. Alt mens jeg følte meg veldig pigg. Mulig jeg endrer litt på kostholdet. Kalorigrensa kommer jeg til å overholde, men kan ikke nevne den her da den ligger litt under hva moderatorene synes er greit å nevne på forumet her. Spiste litt karbo i dag i form av brødskiver.
Gjest Supersol Skrevet 9. januar 2017 #15 Skrevet 9. januar 2017 51 minutter siden, revidert_utkast skrev: Hvor hardt trener du? Er det et treningsprogram du følger med knebøy og ulike øvelser? Forresten hvordan føler du deg på trening, pigg og klar, eller "pokker det her er et ork"? Trener etter ett fast program ja, med knebøy og litt forskjellige øvelser.
revidert_utkast Skrevet 9. januar 2017 #16 Skrevet 9. januar 2017 37 minutter siden, Supersol skrev: Kalorigrensa kommer jeg til å overholde, men kan ikke nevne den her da den ligger litt under hva moderatorene synes er greit å nevne på forumet her. Spiste litt karbo i dag i form av brødskiver. Da er den nok altfor lav ja. Sleng på en banan en dag i sammen med brødskivene før trening, kjenn litt på hvordan det slår ut og fungerer. Husk at karbo skal du spise før og rett etter trening. Før fordi du skal forbruke det, etter fordi du skal etterfylle helt tomme glykogenlagre. Til middag og ellers utover kvelden bør matinntaket bestå av mest mulig proteiner. Husk også å drikk gjevnelig med vann på treninga.
Gjest Supersol Skrevet 9. januar 2017 #17 Skrevet 9. januar 2017 2 timer siden, revidert_utkast skrev: Da er den nok altfor lav ja. Sleng på en banan en dag i sammen med brødskivene før trening, kjenn litt på hvordan det slår ut og fungerer. Husk at karbo skal du spise før og rett etter trening. Før fordi du skal forbruke det, etter fordi du skal etterfylle helt tomme glykogenlagre. Til middag og ellers utover kvelden bør matinntaket bestå av mest mulig proteiner. Husk også å drikk gjevnelig med vann på treninga. Takk for tipset
revidert_utkast Skrevet 9. januar 2017 #18 Skrevet 9. januar 2017 15 minutter siden, Supersol skrev: Takk for tipset Om du bruker en banan på skiva før trening (1-2 timer før) , gi en tilbakemelding senere da rundt hva du følte under økten?
Gjest Runforit Skrevet 10. januar 2017 #19 Skrevet 10. januar 2017 16 timer siden, Supersol skrev: Trener en time om dagen. Kostholdet består hovedsakelig av laks, brokkoliblanding, knekkebrød, makrell i tomat, og litt skummet melk. Drikker svart kaffe og Pepsi Max utenom. Herregud, ikke rart du er gretten.
Rainbow Skrevet 10. januar 2017 #20 Skrevet 10. januar 2017 Bare ordet slankekur gjør meg deppa. Det må være en livsstilsendring, noe du kan leve med for alltid. Slankekurer og det kostholdet der hørtes nitrist ut...Er det å bli tynn fortest mulig verdt å føle seg jævlig hele tiden, egentlig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå