Gå til innhold

Var det vannkopper?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min fikk to røde prikker rett før jul. Det var da syv stykker på avdelingen hennes i barnehagen som hadde nettop hatt eller var hjemme fra barnehagen pga vannkopper.

Nå kommer det! Tenkte vi.. men det kom bare to prikker til i løpet av uka som kom. Hun klødde litt på et par av de. Snakket så vidt om de.. og etter en uke var alle borte.

Var dette vannkopper? Mamma og pappa har fortalt at jeg var helt ute av meg da jeg hadde mine som toåring. Gråt og gråt. Klødde og klødde. Masse prikker. Ser på gamle bilder, og jeg var jo mer rød enn hvit. Skjønner at dette varierer, men allikevel.. Var dette alt?

Anonymkode: c2beb...409

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var de væskefylte og fikk en skorpe på seg? Man kan ha veldig få, hvor på kroppen var de? 

AnonymBruker
Skrevet

Gutten vår fikk en del prikker og noen av de ble væskefylte, men han hverken klødde eller virket plaget av de. 

Dersom det bare kom fire (?) prikker totalt og ingen av de hadde væske i seg ville jeg ikke vært helt sikker på om det var vannkopper tror jeg.. det er jo så mye rare utslett de kan få 

Anonymkode: decda...cd5

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Jobbermedbarn skrev:

Var de væskefylte og fikk en skorpe på seg? Man kan ha veldig få, hvor på kroppen var de? 

De var ikke væskefylte. Hals, mage og rygg..

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De var ikke væskefylte. Hals, mage og rygg..

Stedene er jo typiske, men ingen væskefylte? Ville vært litt skeptisk til om det var vannkopper! Vanskelig å si rett og slett! 

Skrevet

Vannkopper er veldig karakteristiske: det blir blemmer med væske, de klør, og så danner det seg skorpe. Det blir tydelige merker etter vannkoppene etterpå, så forsvinner de gradvis. 

Har lest at små barn kan få en "light-versjon", og deretter bli smittet igjen skikkelig på et senere tidspunkt. Det viktigste er at man får det som barn- å få det som godt voksen anbefales ikke. Man blir mye sykere enn det barn blir.

AnonymBruker
Skrevet

Det er noe som heter brennkopper også.

Anonymkode: ede0f...f4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...