Gå til innhold

Tannlegeskrekk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Hvis du har tannlegeskrekk, hva er det du er redd for skal skje når du er hos tannlegen? Hva gjør du for å komme deg gjennom et besøk hos tannlegen?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

SMERTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: 1250b...d48

AnonymBruker
Skrevet

Hatt tannlegeskrekk i mange år 😫

Krøp til korset for noen måneder siden og gikk til tannlegen og skjønner i dag absolutt ikke hva jeg var redd for.

Anonymkode: 5352b...82b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Redd for å måtte ligge på rygg, fanget og passiv, mens en fremmed jævel graver rundt inni munnen min, mens jeg har den fyllt med instrumenter og ikke kan svare for meg, så har en del vært frekke også. 

Anonymkode: 6d9ec...d9d

• Liker 3
Skrevet

Jeg er redd for smerter. Tenner er veldig viktige, men det er så plagsomt at de kan ta skade. Jeg er ikke redd for selve tannlegen, og de er veldig hyggelige. Fiksa et hull for ei uke siden. Det gikk greit, men jeg får angst fordi det kan gjøre vondt, og det er gjevnt over ubehagelig. Lukta av tanna som blir borra, lyden.... Huff :( 

AnonymBruker
Skrevet

Hele situasjonen er vanvittig skremmende. Er konstant kvalm i dagene før jeg skal til tannlegen, og har mest av alt lyst til å løpe skrikende ut fra venteværelset før jeg skal inn til tannlegen, og er på nippet til å avbryte hele seansen og bare dra derfra. Og aldri komme tilbake igjen. Og akkurat det er det jeg tenker å gjøre.

Har mitt siste tannlegebesøk i neste uke, da er jeg ferdig med alt som må gjøres, og det blir ingen flere tannlegebesøk på...ALDRI!

Anonymkode: e4cc7...f49

Gjest chisandra
Skrevet

Alt fra lukten til det å ligge flatt med noen helt oppi ansiktet. Løsning:

Lystgass og valium! :hjerte:

Skrevet

Holder på å rotfylle en tann. Verste smerten ever! Tannlegen sier at tannen er død og at hun derfor ikke helt skjønner at det kan gjøre vondt. Har gått på antibiotika pga betennelse, men det er like vondt når det lirkes og skrus nedi der. Ikke så rart at man får litt skrekk av slikt. Føler en intens iling. Neste gang ble jeg lovet bedøvelse om smertene er like ille. Tannlegen er ok nok, men hjelper så lite når smertene iler gjennom kroppen.

Skrevet

Jeg har tannlegeskrekk som har satt seg godt fast etter noen lite hyggelige seanser hos skoletannlegen hvor jeg ble holdt fast, og da jeg skrek (eller hvertfall prøvde å skrike) fikk jeg alltid høre "Så så, det verste er over!", men det var jo bare løgn, for vondt gjorde det. Også sa de (både pleier og tannlege) at jeg måtte si fra hvis det gjorde vondt, for da skulle de stoppe, men selvom jeg sa fra eller tydelig viste at det var ubehagelig, så stoppet de ikke.

Jeg stoler rett og slett ikke på tannleger, og er livredd for nettopp det å bli holdt fast. Har heldigvis verdens søteste tannlege nå, som tar hensyn til meg og stopper ved det minste tegn til at jeg har vondt. Har kommet langt i "tannlegeskrekkbehandlingen", fra å bare stå og se på tannlegestolen og grine hysterisk, til å klare å ligge i tannlegestolen og borre, trekke visdomstenner eller annet som må gjøres. ...Med sobril i kroppen og musikk i øret. ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke tannlegeskrekk men har helt fobi mot nåler, og da spesielt i munnen (etter en uheldig episode med en byll inni halsen og jah...) så jeg får små hvite piller og da klarer jeg iallfall å ligge litt stille, selv om jeg griner som om de skal ta livet av meg hver gang. Når sprøytene er satt så er det greit. Merkelig greie. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...