AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #1 Skrevet 9. januar 2017 Jeg har en lang sykdomshistorie, og det ser ikke ut til å bli noe bedre. Ser ikke noe håp for fremtiden... Alle drømmer, håp, er helt borte. Jeg klarer ikke fullføre skolen, så da får jeg ingen utdanning. Er så fortvilet over denne situasjonen. De siste måendene har jeg tenkt mer og mer på at jeg vil avslutte livet mitt. Jeg har også tatt dette opp med min mor.. Har jeg noe rettigheter i forhold til aktiv dødshjelp? Jeg har ikke kreft, så vet ikke om de bare gir dette til pasienter med kreft? Hvordan skal jeg ta opp dette med legen uten at de tror jeg er fullstendig gal? Er det så galt å ikke ville leve mer når man er kronisk syk og det ikke er noe håp? :'( Anonymkode: ada5f...b21
Derpderp Skrevet 9. januar 2017 #2 Skrevet 9. januar 2017 Jeg tror sjansene for å få aktiv dødshjelp er ganske slimme. Følelsene din er helt legitime, ingen kan ta fra deg det, men man kan jobbe med hvordan man forholder seg til sine egne følelser. Har du fått hjelp av fagfolk, eller har du noen som har vært i samme båt du kan snakke med?
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #3 Skrevet 9. januar 2017 Dette må du snakke med helsepersonell om, evt ringe Mental Helse. Det er ikke lov med selvmordstanker her inne Anonymkode: 2e5d1...ec1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #4 Skrevet 9. januar 2017 Aaaaaand thread blocked. Anonymkode: d9709...641
Frk.K Skrevet 9. januar 2017 #5 Skrevet 9. januar 2017 Jeg må dessverre stenge tråden din ettersom det ikke er tillatt med selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 16117 eller ringe nødnummer 113. Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i. Mental Helse: 116 123 Røde Kors: 800 33 321 Kirkens SOS: 22 40 00 40 Vennlig hilsen, Frk.K, mod.
Fremhevede innlegg