AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #1 Skrevet 9. januar 2017 Jeg er en jente på 20 år. I det siste har jeg følt meg veldig dårlig. Det hele begynte i eksamenstiden nå før jul. Jeg følte meg kvalm hele tiden, svimmel og hadde problemer med å puste. Ofte føltes det som om jeg var utenfor meg selv, jeg fikk ikke med meg ting folk sa eller ting jeg gjorde. Jeg brukte også å få som et stikk i ansiktet hvor jeg ble helt akutt kjempe kvalm, svimmel, fikk skjelvinger og synet ble helt uklart. Det føltes nesten som jeg skulle svime av. Jeg dro til legen og han kom frem til at dette sikkert bare var relatert til stress, samtidig tok jeg noen blodprøver hvor han fant ut at jeg hadde litt forhøyet senkning og mangel på folat. Jeg prøvde og stresse ned og gikk på folattilskudd, men ingenting ble bedre. Jeg tenkte selv at jeg får vente til ferien og se om det bedrer seg da. Nå har jeg hatt ferie i en måned, og jeg har det fortsatt helt likt. Når jeg skal sove på natten bråvåkner jeg av at jeg ikke får puste, og jeg er helt sliten når jeg våkner opp uansett hvor lenge jeg har sovet. Jeg aner ikke hvorfor jeg har det sånn, og jeg synes det er veldig skummelt at legene ikke finner ut av noe nå etter jeg har vært der to ganger. Jeg vil legge til at jeg har et sunt kosthold og trener regelmessig. Er det noen som har hatt det slik før eller vet hva dette kan være? Jeg er så bekymret for at det kan være noe alvorlig.. Anonymkode: 7f11e...af3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #2 Skrevet 9. januar 2017 Hei Det hørtes ut som noe jeg hadde før. Migrene annfall og sosialforbi annfall. Det ble utløst av stress. Men det er noe jeg ikke ser før den dagen i dag. Kanskje du stresser mer enn før? Jeg tror kroppen din gir deg beskjed om noe. Er det noe uvanlig du har opplevd? Er det noe du går rundt å tenker på som plager deg? Er det noe forandringer i livet? Anonymkode: f0401...67f
Gjest Lofilteret Skrevet 9. januar 2017 #3 Skrevet 9. januar 2017 Jeg tipper det er underbevisstheten din som forteller deg at noe er galt i måten du lever på, så legen din har trolig rett.
hopeful Skrevet 9. januar 2017 #4 Skrevet 9. januar 2017 Synes det høres ut som stress og panikkangst. Har kjent på det mye selv. Men er ingen lege. Så jeg vet ikke 1
Ananas. Skrevet 9. januar 2017 #5 Skrevet 9. januar 2017 Ta deg en tur til legen igjen, nå som stressperioden er over, er det på tide at andre årsaker vurderes.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #6 Skrevet 9. januar 2017 Dette er nok panikkangst! Ville være veldig lurt av deg å søke behandling hos psykolog for dette. Anonymkode: 935f9...8b8 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #7 Skrevet 9. januar 2017 Har hatt det likt og for meg var det panikkangst. Absolutt mulig å bli kvitt, men du bør gå til en psykolog. Anonymkode: e1a89...350 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #8 Skrevet 10. januar 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en jente på 20 år. I det siste har jeg følt meg veldig dårlig. Det hele begynte i eksamenstiden nå før jul. Jeg følte meg kvalm hele tiden, svimmel og hadde problemer med å puste. Ofte føltes det som om jeg var utenfor meg selv, jeg fikk ikke med meg ting folk sa eller ting jeg gjorde. Jeg brukte også å få som et stikk i ansiktet hvor jeg ble helt akutt kjempe kvalm, svimmel, fikk skjelvinger og synet ble helt uklart. Det føltes nesten som jeg skulle svime av. Jeg dro til legen og han kom frem til at dette sikkert bare var relatert til stress, samtidig tok jeg noen blodprøver hvor han fant ut at jeg hadde litt forhøyet senkning og mangel på folat. Jeg prøvde og stresse ned og gikk på folattilskudd, men ingenting ble bedre. Jeg tenkte selv at jeg får vente til ferien og se om det bedrer seg da. Nå har jeg hatt ferie i en måned, og jeg har det fortsatt helt likt. Når jeg skal sove på natten bråvåkner jeg av at jeg ikke får puste, og jeg er helt sliten når jeg våkner opp uansett hvor lenge jeg har sovet. Jeg aner ikke hvorfor jeg har det sånn, og jeg synes det er veldig skummelt at legene ikke finner ut av noe nå etter jeg har vært der to ganger. Jeg vil legge til at jeg har et sunt kosthold og trener regelmessig. Er det noen som har hatt det slik før eller vet hva dette kan være? Jeg er så bekymret for at det kan være noe alvorlig.. Anonymkode: 7f11e...af3 Apne? Last ned en "snorke app", så finner du ut om det kan være noe der. Anonymkode: bc03d...170
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå