AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #1 Skrevet 8. januar 2017 Hvordan reagerer dere menn hvis daten (kvinne) vil dele regningen? Da mener jeg i en situasjon hvor du har invitert på middag på restaurant. Insisterer dere på å betale, eller bare aksepterer dere at hun vil betale halvparten? Anonymkode: 47ccc...9fd
A-nonym Skrevet 8. januar 2017 #2 Skrevet 8. januar 2017 Du får kvinnelig svar først 😉 Jeg pleier alltid å ta initiativ til at vi dele og opplever det som mest vanlig. Dersom han insisterer pleier jeg å la han betale. Bortsett fra, hvis jeg føler at jeg absolutt ikke vil treffe han igjen - da pleier jeg å insistere på at vi deler. Men middag, det er jo gjerne en 3. date eller noe. Da er det veldig hyggelig at han vil betale. Så har han en middag til gode en annen gang 😉 Jeg har aldri noe i mot å dele regningen. Pleier å løses greit og diskret. Veldig pinlig og usjarmerende om han gjør et stort nummer ut av det for å unnskylde seg selv. Hva pleier du å gjøre TS? 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #3 Skrevet 8. januar 2017 11 minutter siden, A-nonym skrev: Du får kvinnelig svar først 😉 Jeg pleier alltid å ta initiativ til at vi dele og opplever det som mest vanlig. Dersom han insisterer pleier jeg å la han betale. Bortsett fra, hvis jeg føler at jeg absolutt ikke vil treffe han igjen - da pleier jeg å insistere på at vi deler. Men middag, det er jo gjerne en 3. date eller noe. Da er det veldig hyggelig at han vil betale. Så har han en middag til gode en annen gang 😉 Jeg har aldri noe i mot å dele regningen. Pleier å løses greit og diskret. Veldig pinlig og usjarmerende om han gjør et stort nummer ut av det for å unnskylde seg selv. Hva pleier du å gjøre TS? Jeg liker å dele regningen på to Jeg lurer egentlig ikke på hvordan folk pleier å gjøre det. Jeg har lest flere tråder om dette, så jeg lurte bare på hvordan menn reagerer hvis de er instilt på å spandere, men kvinnen ikke ønsker det Om de blir fornærmet, om de pleier å insistere, eller om de aksepterer at kvinnen ønsker å være med å betale og lar det være med det Anonymkode: 47ccc...9fd 1
Gjest O.G. Skrevet 8. januar 2017 #4 Skrevet 8. januar 2017 De gangene jeg insisterer på å splitte regningen på date, de gangene har jeg bestemt meg for at det der blir bare en kamerat av meg og da er det å foreslå å gå dutch hurtigst måten å få dem til å forstå at jeg ikke er interessert i dem.
Gjest Daryl Dixon Skrevet 8. januar 2017 #5 Skrevet 8. januar 2017 Hadde vel sagt at jeg gjerne ville spandere, hvis hun fremdeles ville dele så hadde jeg gått med på det. Muligens tatt det som et hint...
Gjest Jacklost Skrevet 8. januar 2017 #6 Skrevet 8. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan reagerer dere menn hvis daten (kvinne) vil dele regningen? Da mener jeg i en situasjon hvor du har invitert på middag på restaurant. Insisterer dere på å betale, eller bare aksepterer dere at hun vil betale halvparten? Anonymkode: 47ccc...9fd Sier at hun ikke trenger det, hvis hun insisterer så går det fint Men ville ikke føltes helt fint egentlig
Okapi Skrevet 8. januar 2017 #7 Skrevet 8. januar 2017 (endret) Gjør det noe da? Viser bare at hun er interessert i meg, ikke bare å bli spandert på, og at hun er noenlunde progressiv sånn likestillingsmessig. Eneste jeg kan tenke meg kunne blitt litt teit er om hun drar frem kalkulatoren (selv om jeg sikkert hadde tenkt mer på det som komisk enn problematisk). På den annen side drar jeg veldig sjelden på sånne dates; går stort sett i øl/te/kaffe som betales i baren, og da gir det liksom mer mening å ta annenhver runde. Endret 8. januar 2017 av Okapi 3
sjonkelrolf Skrevet 8. januar 2017 #8 Skrevet 8. januar 2017 Insisterer hun, protesterer jeg ikke. Liten vits i å lage en scene. Går uansett ikke på veldig dyre restauranter, i den grad det er aktuelt (går ikke på restaurant første treff).
Gjest O.G. Skrevet 9. januar 2017 #9 Skrevet 9. januar 2017 På den annen side, så kan denne damen finne på å betale hele regningen også, for virkelig understreke at hun er totalt alfa og uinteressert.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #10 Skrevet 9. januar 2017 Jeg tilbyr meg alltid å betale min del av regningen (=halvparten, med mindre jeg har spist en salat og en øl og han har pøst på med drinker og jeg absolutt ikke er interessert ) Insisterer han på å betale lar jeg han gjøre det dersom jeg er interessert i å treffe han igjen, da sier jeg bare at jeg betaler neste gang. Dersom jeg absolutt ikke vil treffe han igjen insisterer jeg på å betale min del av måltidet, men dersom han lager en scene og krever å få betale lar jeg han gjøre det og tenker at det får være hans eget problem at han har brukt masse penger på ei som ikke gidder å treffe han igjen. Anonymkode: e2088...542 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #11 Skrevet 9. januar 2017 10 timer siden, Daryl Dixon skrev: Hadde vel sagt at jeg gjerne ville spandere, hvis hun fremdeles ville dele så hadde jeg gått med på det. Muligens tatt det som et hint... Takk for svar. Det har aldri slatt meg at det kan oppfattes som mangel på interesse. Greit å vite Anonymkode: 47ccc...9fd 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #12 Skrevet 9. januar 2017 10 timer siden, Jacklost skrev: Sier at hun ikke trenger det, hvis hun insisterer så går det fint Men ville ikke føltes helt fint egentlig Takk for svar Kan jeg spørre om hvorfor det ikke ville føles helt fint? Anonymkode: 47ccc...9fd
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #13 Skrevet 9. januar 2017 10 timer siden, Okapi skrev: Gjør det noe da? Viser bare at hun er interessert i meg, ikke bare å bli spandert på, og at hun er noenlunde progressiv sånn likestillingsmessig. Eneste jeg kan tenke meg kunne blitt litt teit er om hun drar frem kalkulatoren (selv om jeg sikkert hadde tenkt mer på det som komisk enn problematisk). På den annen side drar jeg veldig sjelden på sånne dates; går stort sett i øl/te/kaffe som betales i baren, og da gir det liksom mer mening å ta annenhver runde. Takk for svar. Så klart gjør det ikke noe. Jeg lurer bare på hva menn tenker om det Kalkulator hadde blitt noe teit ja, men morsomt Anonymkode: 47ccc...9fd
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #14 Skrevet 9. januar 2017 Jeg hadde tatt det som et hint om at hun ikke var interessert... Anonymkode: 6f799...1df 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #15 Skrevet 9. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for svar Kan jeg spørre om hvorfor det ikke ville føles helt fint? Anonymkode: 47ccc...9fd Det er vel fordi man har invitert noen, regner jeg med! Anonymkode: 4a316...1a2
EvaLena Skrevet 9. januar 2017 #16 Skrevet 9. januar 2017 Jeg liker ikke å bli spandert på, men kan mer enn gjerne spandere på andre. Så noen ganger har det faktisk blitt en liten diskusjon fordi jeg enten vil betale for meg eller ta hele regningen. Noen få ganger har jeg måttet gi meg og da føler jeg meg som en snylter og at han kanskje skal se på meg som en som er ute etter pengene hans o.l.
Gjest O.G. Skrevet 9. januar 2017 #17 Skrevet 9. januar 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde tatt det som et hint om at hun ikke var interessert... Anonymkode: 6f799...1df Og det er hun antageligvis ikke heller.
Gjest Jacklost Skrevet 9. januar 2017 #18 Skrevet 9. januar 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar Kan jeg spørre om hvorfor det ikke ville føles helt fint? Anonymkode: 47ccc...9fd Fordi jeg liker å spandere på folk og når personen da ikke vil jeg skal det så føles det kjipt /: Og ville ikke det vært et hint med?
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #19 Skrevet 9. januar 2017 2 minutter siden, Jacklost skrev: Fordi jeg liker å spandere på folk og når personen da ikke vil jeg skal det så føles det kjipt /: Og ville ikke det vært et hint med? Ser den Det har aldri slått meg før at det kan oppfattes som et hint for noe, så i mitt tilfelle er det ikke det Men det er greit å vite at noen ser slik på det. Anonymkode: 47ccc...9fd
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #20 Skrevet 9. januar 2017 Kvinne her:Jeg tilbyr alltid dele første gang vi spiser ute, uansett om jeg ønsker å se han igjen eller ikke, så å ta det som en avvisning kan fort bli feil. Det er mer det at jeg er en voksen og selvstendig kvinne som tjener greit med penger og ikke liker å skylde noen noe. Jeg har ikke behov for at noen skal betale for meg. Men om han insistrer på å spandere så pleier jeg gi meg altså. Og jeg syns også det er hyggelig om han vil spandere. Eller, hvis det er jeg som har invitert så kan jeg gjerne spandere også. Det kommer litt an på situasjonen. Anonymkode: 60755...91e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå