AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #1 Skrevet 8. januar 2017 Når vi var sammen var han alltid så ordentlig og drakk lite eller svært sjeldent. Så slo han opp for snart to mnd siden og han fester titt og ofte med kompiser, snakker om "ei fra jobben" (for å gjøre meg sjalu eller?!) som er i begynnelsen av tjueårene og vi selv er snart begge 28 år. Har en unge ilag og må derfor ha med hverandre å gjøre. Nå er han en kald, kynisk ungkar. En gang var han verdens snilleste og mest rolige fyr som foretrakk hjemmekvelder. Merkelig igrunn, du tror du kjenner noen liksom! Anonymkode: 52cea...b9b 1
Cronosgjesten Skrevet 8. januar 2017 #2 Skrevet 8. januar 2017 Hvorfor i alle dager vet du om dette? Forteller han det til deg, eller forteller andre det? En eks er en eks! Du trenger ikke å ha lange samtaler med ham. Snakk ferdig om barnet, og legg på. Han trenger ikke å komme lengre enn til trappa. Du trenger ikke gå inn til ham. Ha bytte i barnehagen eller på SFO. Kutt alt utenomsnakk. Dere har et barn sammen, dere er ikke bestevenner. 8
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #3 Skrevet 8. januar 2017 Det er ikke unormalt å feste en del rett etter et samlivsbrudd. Det er veldig vanlig. Anonymkode: 06a0a...3ef 7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #4 Skrevet 8. januar 2017 4 minutter siden, Cronosgjesten skrev: Hvorfor i alle dager vet du om dette? Forteller han det til deg, eller forteller andre det? En eks er en eks! Du trenger ikke å ha lange samtaler med ham. Snakk ferdig om barnet, og legg på. Han trenger ikke å komme lengre enn til trappa. Du trenger ikke gå inn til ham. Ha bytte i barnehagen eller på SFO. Kutt alt utenomsnakk. Dere har et barn sammen, dere er ikke bestevenner. Det beste for barnet er jo at det kan se at foreldrene er venner til tross for brudd. Ungen kommer først. Som en annen her sier, så er det vanlig å ta av litt når man blir singel. Det er noe med å utnytte en ny frihet de ikke kjenner så godt til. De trenger det. Han har ikke blitt en annen person, han bare tester ut nye muligheter. Anonymkode: b2ccf...fe0 1
Cronosgjesten Skrevet 8. januar 2017 #5 Skrevet 8. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det beste for barnet er jo at det kan se at foreldrene er venner til tross for brudd. Ungen kommer først. Som en annen her sier, så er det vanlig å ta av litt når man blir singel. Det er noe med å utnytte en ny frihet de ikke kjenner så godt til. De trenger det. Han har ikke blitt en annen person, han bare tester ut nye muligheter. Anonymkode: b2ccf...fe0 Man kan fint se ut som man er venner uten å diskutere helgas dater og fester ☺️ "Det høres hyggelig ut, men nå må vi dessverre stikke, hadeeeet!" Med et smil, før han når å begynne å legge ut om singellivets gleder. Hvis han gjør det for å gni det inn, er det en bedre metode enn å be ham slutte 8
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #6 Skrevet 8. januar 2017 46 minutter siden, Cronosgjesten skrev: Man kan fint se ut som man er venner uten å diskutere helgas dater og fester ☺️ "Det høres hyggelig ut, men nå må vi dessverre stikke, hadeeeet!" Med et smil, før han når å begynne å legge ut om singellivets gleder. Hvis han gjør det for å gni det inn, er det en bedre metode enn å be ham slutte Kommer jo an på hvordan TS vet det hun vet. Kan jo være han er veldig informativ på FB ol. Ingen grunn for å nekte han på døra, når ungen er førstepri, fordi man ikke liker hvordan han koser seg med singellivet. Anonymkode: b2ccf...fe0
pika Skrevet 8. januar 2017 #7 Skrevet 8. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Når vi var sammen var han alltid så ordentlig og drakk lite eller svært sjeldent. Så slo han opp for snart to mnd siden og han fester titt og ofte med kompiser, snakker om "ei fra jobben" (for å gjøre meg sjalu eller?!) som er i begynnelsen av tjueårene og vi selv er snart begge 28 år. Har en unge ilag og må derfor ha med hverandre å gjøre. Nå er han en kald, kynisk ungkar. En gang var han verdens snilleste og mest rolige fyr som foretrakk hjemmekvelder. Merkelig igrunn, du tror du kjenner noen liksom! Anonymkode: 52cea...b9b Eksen er ikke til å kjenne igjen fordi han fester som singel? At en 28-åring snakker med ei i begynnelsen av 20-årene er vel heller ikke så veldig rart? På hvilken måte er han kald og kynisk? 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #8 Skrevet 8. januar 2017 Han forteller det selv. I tillegg sier han at han ikke vil vite hvem jeg puler med..?! Er da ikke normalt fortelle eksen det uansett? Han oppfører seg rart. Anonymkode: 52cea...b9b 1
pika Skrevet 8. januar 2017 #9 Skrevet 8. januar 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han forteller det selv. I tillegg sier han at han ikke vil vite hvem jeg puler med..?! Er da ikke normalt fortelle eksen det uansett? Han oppfører seg rart. Anonymkode: 52cea...b9b Han forteller selv at han er kald og kynisk? Forteller han deg hva han gjør (og med hvem)?
Cronosgjesten Skrevet 8. januar 2017 #10 Skrevet 8. januar 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kommer jo an på hvordan TS vet det hun vet. Kan jo være han er veldig informativ på FB ol. Ingen grunn for å nekte han på døra, når ungen er førstepri, fordi man ikke liker hvordan han koser seg med singellivet. Anonymkode: b2ccf...fe0 Kan jeg spørre deg om hvorfor i alle dager du synes det er smart å seigpine seg selv? De bor ikke sammen, de er ikke sammen, de er forretningspartnere med en felles interesse. Hvis han gikk, kan det hende hun ennå har såre følelser igjen. Hvis de skal gjøre gode miner til slett spill, hva skal barnet med informasjonen om at pappa er på byen? Det høres da mer ut som en samtale man har når barnet ikke er der. Tenker du at man må sitte på besøk hos hverandre etter at ungen har sovnet, for at denne skal være trygg på at mamma og pappa er "venner"? Hva har en eks å gjøre innenfor døra på daglig basis? Jeg har vært inne hos min eks noen få ganger i forbindelse med bursdager, ellers har jeg da ikke det spøtt å gjøre der. Vi har ingenting å snakke om, bortsett fra barnet vårt. Og FB?? Slett for helvete! Hva skal man vel med innsyn i eksens privatliv? Det har ikke noe å gjøre med å like eller ikke like livsstilen, det har med å få hue ut av ræva og forstå at livet må gå videre hvis det skal bli godt og trygt for barn(a). Endret 8. januar 2017 av Cronosgjesten 4
Gjest impressa Skrevet 8. januar 2017 #11 Skrevet 8. januar 2017 Forstår ikke hvorfor det skal være et mål for TS å ha så lite kontakt med barnefar som mulig. Barnet i sentrum, er det en helt fjern tanke for dere eller?
Gjest noe tilfeldig Skrevet 8. januar 2017 #12 Skrevet 8. januar 2017 Virker jo som dere begge åpenlyst ikke er emosjonelt ferdig med hverandre. Gå til familievernkontoret og få en nøytral tredjepart til å hjelpe dere før dette går over styr, med barn lidende midt oppi deres drama.
Gjest Sugemerke Skrevet 8. januar 2017 #13 Skrevet 8. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Han forteller det selv. I tillegg sier han at han ikke vil vite hvem jeg puler med..?! Er da ikke normalt fortelle eksen det uansett? Han oppfører seg rart. Anonymkode: 52cea...b9b Ekser er rare. Jatt med, smil pent og himle med øynene når du legger på. Snart dukker det opp en ny fornuftig mann så er eksen glemt.
Cronosgjesten Skrevet 8. januar 2017 #14 Skrevet 8. januar 2017 14 minutter siden, impressa skrev: Forstår ikke hvorfor det skal være et mål for TS å ha så lite kontakt med barnefar som mulig. Barnet i sentrum, er det en helt fjern tanke for dere eller? Det er overhode ingen sammenheng. Man kan tom møtes og leke med barnet sammen, men de tingene han eksen deler, høres ikke ut som blir delt over middagsbordet med barnet som storøyd tilhører. Og mamma og pappa som later som om de er bestevenner er ikke til det beste for barnet. Unger lukter stemning. De bør ikke undervurderes. 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #15 Skrevet 8. januar 2017 Vil gjerne være venn med han altså.. men synes det er litt vanskelig forholde seg til han akkurat nå. Vi bytter på være hjemme her slik at barnet ikke må flytte midt i BHG året.. vi har funnet et felles bosted vi deler på å være i annenhver uke. Frem til sommeren Anonymkode: 52cea...b9b
Lithe. Skrevet 8. januar 2017 #16 Skrevet 8. januar 2017 (endret) Veldig vanlig (idiotisk) oppførsel etter brudd. Endret 17. oktober 2017 av Lithe. 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #17 Skrevet 8. januar 2017 15 minutter siden, Lithe. skrev: Veldig vanlig oppførsel etter brudd. Look hot - be cold. Så da bør jeg gjøre det samme?!😂😂 Anonymkode: 52cea...b9b 1
Gjest impressa Skrevet 9. januar 2017 #18 Skrevet 9. januar 2017 15 timer siden, Cronosgjesten skrev: Det er overhode ingen sammenheng. Man kan tom møtes og leke med barnet sammen, men de tingene han eksen deler, høres ikke ut som blir delt over middagsbordet med barnet som storøyd tilhører. Og mamma og pappa som later som om de er bestevenner er ikke til det beste for barnet. Unger lukter stemning. De bør ikke undervurderes. Overhodet ingen sammenheng mellom "barnet i sentrum" og kontakt mellom foreldrene? Håper virkelig jeg misforstår deg. Når det er sagt mener jeg selvfølgelig ikke at man skal late som om man er bestevenner eller dele de tingene eksen i dette tilfellet deler. Blir bare overrasket av forslag om å redusere kontakten til et minimum.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #19 Skrevet 9. januar 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Så da bør jeg gjøre det samme?!😂😂 Anonymkode: 52cea...b9b Ja! Spesielt hvis du vil ha han tilbake. Anonymkode: 82b6f...9c6
Gjest noe tilfeldig Skrevet 9. januar 2017 #20 Skrevet 9. januar 2017 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja! Spesielt hvis du vil ha han tilbake. Anonymkode: 82b6f...9c6 15 timer siden, Lithe. skrev: Veldig vanlig oppførsel etter brudd. Look hot - be cold. 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Så da bør jeg gjøre det samme?!😂😂 Anonymkode: 52cea...b9b Kjempebra råd. Om det var to 14åringer det var snakk om. Her er det to voksne med barn som står midt i. Da er det på tide å bli voksen og snakke om følelsene sine fremfor å forsøke å spille spill. Endret 9. januar 2017 av noe tilfeldig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå