Gjest Margit Spat Skrevet 8. januar 2017 #1 Skrevet 8. januar 2017 Jeg ser at mange kvinner har begynt å dele hjerter i FB-statusen sin. Er det en «kjedebrevgreie» på gang igjen nå? I så fall: Når skal folk lære at det ikke er noe som heter «Brystkreftforskningsuken» o.l? Da det begynte å dukke opp forleden dag, trodde jeg at eieren av FB-kontoen hadde mistet noen e.l, men de senere dagene har det dukket opp hos stadig flere.
hjertesukka Skrevet 8. januar 2017 #2 Skrevet 8. januar 2017 Har lagt merke til det samme. Holdt på å skrive "gratulerer med giftermålet" til ei som jeg vet står på terskelen. (mest på hekkan). Altså misforstå med vilje. Bare lyst å gi uttrykk for at dette har ingenting for seg. 2
Gjest Margit Spat Skrevet 8. januar 2017 #3 Skrevet 8. januar 2017 Jeg holdt på å spørre «Hvem har dødd?». Har dessuten lurt på om jeg skulle dele artikler fra Datahjelperne og andre steder som har omtalt alle de teite kjedebrevene, men trolig vil det bare medføre at jeg framstår som nedlatende overfor folk som ikke vil noe vondt, men bare gjør ekstremt irriterende ting.
Honey Dew Skrevet 8. januar 2017 #4 Skrevet 8. januar 2017 Altså, det blir ikke mindre kreft ved at man deler poster som: Lik og del denne posten for å vise at du er imot kreft, eller andre slike poster. Folk som har kreft blir heller ikke friske av at disse damene gjør dette. 2
Gjest Margit Spat Skrevet 8. januar 2017 #5 Skrevet 8. januar 2017 (endret) Nei, det skal være sikkert. Jeg er kreftpasient selv, og jeg blir heller ikke mer frisk av det, fordi jeg bruker energi på å bli sur. Jeg ser heller at folk melder seg til frivillig arbeid eller donerer noen kroner til en eller annen sak de brenner for istedenfor slikt liksomengasjement fra sofakroken. Endret 9. januar 2017 av Margit Spat
Gjest Emera Skrevet 8. januar 2017 #6 Skrevet 8. januar 2017 Ser vi er der igjen, ja. Og det er alltid de samme på vennelisten som deler. Hver gang. De synes vel de gjør noe viktig for samfunnet. Så det blir vel å finne frem kontonummeret til Kreftforeningen og poste det igjen. Hvis det er det disse hjertene handler om, da.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #7 Skrevet 8. januar 2017 Vet noen hva hjertene nå handler om? Anonymkode: 7d26a...51c
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #8 Skrevet 8. januar 2017 Jeg vet ikke hva disse hjertene handler om. Men hele poenget med slike kjedegreier er jo ikke for de man tror noen blir friske av det, men for å øke bevisstheten slik at gjerne flere da donerer. Jeg gjør det aldri selv vell og merke, men har tatt meg i å donere når slike oppslag/kjedebrev/bevisstgjøring dukker opp. Anonymkode: 964f3...640
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #9 Skrevet 9. januar 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hva disse hjertene handler om. Men hele poenget med slike kjedegreier er jo ikke for de man tror noen blir friske av det, men for å øke bevisstheten slik at gjerne flere da donerer. Jeg gjør det aldri selv vell og merke, men har tatt meg i å donere når slike oppslag/kjedebrev/bevisstgjøring dukker opp. Anonymkode: 964f3...640 Slike ting gjør ikke at jeg donerer enda mer penger. Heller tvert imot Anonymkode: ed7bb...f78
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå