Gå til innhold

Utlevering av bilder fotoboks


Nana

Anbefalte innlegg

Når man blir tatt i fotoboks, blir bildene sendt ved boten eller får man de kun på oppfordring? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får bare bildene til forsvarer dersom du bestrider at du kan ha kjørt bilen. Bildene lånes ut, du får aldri politidokumenter av denne typen til odel og eie. 

Anonymkode: cc1e4...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får bare bildene til forsvarer dersom du bestrider at du kan ha kjørt bilen. Bildene lånes ut, du får aldri politidokumenter av denne typen til odel og eie. 

Anonymkode: cc1e4...b2f

Det var ikke jeg som kjørte, men jeg satt på (min bil). Har forstått det sånn at jeg vil få brev i posten der jeg må oppgi fører og så går boten til han hvis han ikke bestrider det? Bare lurte på om bildene blir tilsendt automatisk hvis man bestrider at man selv er sjåfør eller om det skjer hvis den som har kjørt bilen nekter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg tror at man må kontakte politi-kontoret, og si at man ønsker å se bildene fra fotoboksen?

 Deretter skal man stikke innom hos politiet, for å se bildene. Men man får vel ikke disse bildene med seg?

Anonymkode: 4db76...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må møte opp fysisk for å få se bildene. Politiet står så sterkt i Norge at de ikke behøver å bevise påstanden sin om for stor fart i brevet med forelegget. Forstå det den som kan.

Anonymkode: a352c...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må hvertfall kunne identifisere fører på bildene, dersom du nekter og politiet ser at det faktisk klke er du som kjører bilen så får du heller ikke boten.

men, om du leser her så ser du hva saksgangen blir om du ikke vedkjenner deg og andre har kjørt:

http://mobil.rb.no/bil/motor/nyheter/nei-du-skal-ikke-betale-andres-fotoboks-bot/s/5-43-331738

Så er det kanskje best om du konfronterer vedkommende som har kjørt med dette og får vedkommende bare til å betale boten så slipper dere noe stress og involvering av politi/avhør osv.

Så er det jo dette med prikkbelastning da som kommer til å havne på deg, men dersom du ikke sliter med mye prikker så forsvinner jo disse etter 3 år uansett så ikke store problemet isåfall 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må be om å få se bildet, og må da møte opp på politistasjonen. 

Ganske grei skuring i grunn... Jeg forklarte at jeg var usikker på hvem som kjørte, da vi var flere som var på tur sammen, og hadde byttet på kjøringen. 

Tok en tur inn på politistasjonen og fikk se bildet. 

Vi så begge to hvem det var for å si det sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
På 9.1.2017 den 11.19, Cookiemonster skrev:

Du må be om å få se bildet, og må da møte opp på politistasjonen. 

Ganske grei skuring i grunn... Jeg forklarte at jeg var usikker på hvem som kjørte, da vi var flere som var på tur sammen, og hadde byttet på kjøringen. 

Tok en tur inn på politistasjonen og fikk se bildet. 

Vi så begge to hvem det var for å si det sånn :P

Hvem kontaktet du for å se bildene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det sto kontakt-info i brevet jeg fikk tilsendt - hvor en skulle henvende seg om en ville se bilde(r)

Det er en stund siden, så husker ikke helt

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en gang en fotoboksfartsbot i posten etter at jeg kom hjem fra bilferie. Boten var fra en fotoboks i nærheten av noen venner vi besøkte, men jeg hadde ikke kjørt der. Ringte et oppgitt nr for å høre hva dette var. Fikk beskjed om at hvis jeg ville se bildet måtte jeg komme dit - til en politistasjon på en helt annen kant av landet. 

Anonymkode: a393c...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...