Gå til innhold

Medlemsordninger i butikker. Kort, apper m.m.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Værsågod og diskuter :)

Anonymkode: 0397a...86a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Medlemsordningene har nå blitt så mange og uoversiktlige at jeg vurderer å lete frem en butikk som ikke tilbyr noe som helst sånt. Skuffet over Rema som inntil nylig sto fast på at de bare skulle ha lave priser og at det enkleste var det beste. Nå har de funnet på den mest kompliserte ordningen av alle. Er snart så vi trenger et eget Æ-forum her inne :P 

Anonymkode: 28f4d...ca3

• Liker 5
Skrevet

Coop Extra har lansert et tilbud der medlemmer med appen deres får enten 11% rabatt eller bonus på alt av frukt og grønt.
https://coop.no/extra/butikknytt/11-prosent-rabatt-pa-frukt-og-gront/

Adressen sier rabatt, artikkelen sier bonus.

Mitt spørsmål er om man faktisk trenger å laste ned en app, eller om kjøp blir registrert på medlemskortet slik det vanligvis blir. Coop skriver høyt og tydelig at tilbudet gjelder "alle som bruker Coop-medlem appen", men stemmer det? Må man ha appen for å få rabatt eller bonus? Eller er det nok med det gode, gamle medlemskortet?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har trumf med sunnhetsbonus, og trumf visa. Der holder. 

Anonymkode: 3cebb...6cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ingen medlemskaper og apper for å få rabatt på matvarer. Jeg har ingen interesse at mine vaner og mitt handlemønster kan knyttes direkte til mitt navn, epost og mobil. Kundedata er gull verdt og jeg kan ikke kjøpes for 1%, da må det mere til før jeg kler meg naken.

Anonymkode: 3ecbd...3cc

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har trumf med sunnhetsbonus, og trumf visa. Der holder. 

Sunnhetsbonus gjelder hos Meny, 7% rabatt på fersk frukt og grønt?

Ser at man kan laste ned en Spar-app for å få ekstra gode Trumf-tilbud.
Tidligere fikk vi to kuponger i året fra Spar, via Trumf.

Noen som har denne appen og kan fortelle hvordan den fungerer?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner til Trumf, til bruk hos kiwi, spar og ett par andre butikker. I tillegg til sånn coop-bonus. Men det er vel ikke nødvendig med app, ved noen av stedene. Ialle fall ikke enda. Men det er vel ikke lett å spå, hva som eventuelt kan komme i fremtiden. :P

Både Trumf og coop gir også ut rabatt-kuponger, i tillegg til det bonus-opplegget deres. Trumf har som regel bare ett par stykker i året, men til gjengjeld får man ting helt gratis. Coop har slike kuponger langt oftere, men veldig sjeldent noen tilbud om å få ting gratis.

Coop tilbyr som regel for eksempel  bare minus fire kroner for ein vare, minus seks kroner for ein annen vare - og så videre. Det hadde nok vært langt enklere å få noen kroner ekstra som rabatt / bonus, i steden for å styre med alle de kupong-greiene som bare gir ett par kroner rabatt hver...                                        

Anonymkode: a6cda...47d

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, applestories skrev:

Coop Extra har lansert et tilbud der medlemmer med appen deres får enten 11% rabatt eller bonus på alt av frukt og grønt.
https://coop.no/extra/butikknytt/11-prosent-rabatt-pa-frukt-og-gront/

Adressen sier rabatt, artikkelen sier bonus.

Mitt spørsmål er om man faktisk trenger å laste ned en app, eller om kjøp blir registrert på medlemskortet slik det vanligvis blir. Coop skriver høyt og tydelig at tilbudet gjelder "alle som bruker Coop-medlem appen", men stemmer det? Må man ha appen for å få rabatt eller bonus? Eller er det nok med det gode, gamle medlemskortet?

Man må laste ned Coop Medlemsappen for å få 11% kjøpeutbytte på frukt og grønt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner til Trumf, til bruk hos kiwi, spar og ett par andre butikker. I tillegg til sånn coop-bonus. Men det er vel ikke nødvendig med app, ved noen av stedene. Ialle fall ikke enda. Men det er vel ikke lett å spå, hva som eventuelt kan komme i fremtiden. :P

Både Trumf og coop gir også ut rabatt-kuponger, i tillegg til det bonus-opplegget deres. Trumf har som regel bare ett par stykker i året, men til gjengjeld får man ting helt gratis. Coop har slike kuponger langt oftere, men veldig sjeldent noen tilbud om å få ting gratis.

Coop tilbyr som regel for eksempel  bare minus fire kroner for ein vare, minus seks kroner for ein annen vare - og så videre. Det hadde nok vært langt enklere å få noen kroner ekstra som rabatt / bonus, i steden for å styre med alle de kupong-greiene som bare gir ett par kroner rabatt hver...                                        

Hva får du gratis hos Trumf? Er dette som er gratis, på Joker- eller Kiwi-butikker?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, applestories skrev:

Sunnhetsbonus gjelder hos Meny, 7% rabatt på fersk frukt og grønt?

Ser at man kan laste ned en Spar-app for å få ekstra gode Trumf-tilbud.
Tidligere fikk vi to kuponger i året fra Spar, via Trumf.

Noen som har denne appen og kan fortelle hvordan den fungerer?

Jeg får kuponger fra meny. Via appen "min meny" Det er gjerne på matvarer jeg ofte handler. Så helt greit at de samler data syns jeg. 30% på kylling svært ofte feks. 

Bruker også fylle bensin på Shell og får trumf der og. I blant får jeg SMS om ekstra % derfra og takker alltid ja. 

Hva skal man egentlig frykte og føle seg naken for, ift forbruksvarer? 

Trumf visa gir ekstra trumf, men den har jeg nettopp begynt å bruke. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Smilefjeset87 skrev:

Man må laste ned Coop Medlemsappen for å få 11% kjøpeutbytte på frukt og grønt.

man det? Er dette testet og utprøvd?
Har du testet og prøvd?

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, applestories skrev:

man det? Er dette testet og utprøvd?
Har du testet og prøvd?

Man må ha lastet ned appen og ha den aktiv ja, jeg har brukt appen siden den kom ut så det er testet. Fungerer på samme måte som kjøpeutbytte ellers.

• Liker 1
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Smilefjeset87 skrev:

Man må ha lastet ned appen og ha den aktiv ja, jeg har brukt appen siden den kom ut så det er testet. Fungerer på samme måte som kjøpeutbytte ellers.

Må du være på nett og ha den åpen når du betaler i kassen?
Så noen på Facebook-sidene til Coop kommentere det og Coop ba om tilbakemelding på hvor det gjelder.

Om Coop da velger bonus i stedet for rabatt, og du må laste ned en app, bruke den aktivt, logge deg på nett og ha den åpen når du betaler... da skjønner jeg ikke helt hva Coop tenker på. Kudos for gratis nett i alle butikker, men dette blir for dumt.

Er det den vanlige Coop medlemsappen du bruker?

Edit: har du prøvd å handle frukt og grønt uten å ha appen åpen? Hva skjedde da? Dette tilbudet startet jo denne uken, har du prøvd å handle uten app? Man må ikke ha appen åpen for å bruke andre tilbud hos Coop, så lenge man enten har kupong eller har aktivert tilbudene tidligere. Hvordan vet vi at man må bruke app for dette nye tilbudet?

Endret av applestories
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva får du gratis hos Trumf? Er dette som er gratis, på Joker- eller Kiwi-butikker?

Dersom man benytter Kiwi aller mest, så får man kupong som kan brukes der. Hvis noen bruker f.eks. Joker aller mest, så får man sannsynligvis kupong til bruk der.      

Hva man eventuelt får slike "kuponger" på, kan sannsynligvis variere en god del fra kunde til kunde. Noen får kanskje kupong på matolje, andre kan få for en pose potetgull, og så videre...

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, applestories skrev:

Må du være på nett og ha den åpen når du betaler i kassen?
Så noen på Facebook-sidene til Coop kommentere det og Coop ba om tilbakemelding på hvor det gjelder.

Om Coop da velger bonus i stedet for rabatt, og du må laste ned en app, bruke den aktivt, logge deg på nett og ha den åpen når du betaler... da skjønner jeg ikke helt hva Coop tenker på. Kudos for gratis nett i alle butikker, men dette blir for dumt.

Er det den vanlige Coop medlemsappen du bruker?

Nei, så lenge du har lastet ned appen så kan du bare bruke medlemskortet ditt når du handler, da det er samme nummer som du har inne på appen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal man egentlig frykte og føle seg naken for, ift forbruksvarer? 

Ganske mye mer enn du tror. Facebook er verdt milliarder. Hvorfor det? Er jo bare babling og bilder der? Nei, det er data du og dine fb-venner legger ut der som er skatten. Informasjon om hva du handler, tenker og gjør er verdt hard cash.

Bruker du Æ-appen via Android vet Google hvor ofte du kjøper melk. Jeg grøsser ved tanken.

Les litt om big data, litt underholdning The Circle av Dave Eggers og til slutt gode gamle George Orwell.

Anonymkode: 3ecbd...3cc

Skrevet
1 minutt siden, Smilefjeset87 skrev:

Nei, så lenge du har lastet ned appen så kan du bare bruke medlemskortet ditt når du handler, da det er samme nummer som du har inne på appen.

Så du trenger faktisk ikke å ha appen? Det er nok å være registrert?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg skjønner meg ikke på de som er så hysteriske når det gjelder at det kan "spores alt jeg kjøper, huff og huff!" Er mange flere enn jeg trodde som nærmest lider av forfølgelsesvanvidd, og tror at alle er ute etter dem, nærmest!

Det spiller ingen verdens rolle for meg at butikk-kjedene vet hva jeg handler og sporer det. Kan det gi meg rabatter, så værsågod! De må gjerne se på hva jeg handler, så forbasket spennende er det ikke.

Jeg er medlem av Trumf og har bankkortet mitt registrert der for bonus hos Kiwi, når jeg handler der.

Jeg er medlem av Coop, og har medlemskort der og på en app på mobilen, for bonus der når jeg handler der

Jeg er medlem av Æ, har registrert bankkortet mitt og mobil nr mitt og har appen på mobilen, for å få rabatt når jeg handler på Rema.

Alt dette uten det minste tegn til forfølgelsesvanvidd og panikk over at "hjelp, de vet hva jeg handler"!

Endret av Million
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom man benytter Kiwi aller mest, så får man kupong som kan brukes der. Hvis noen bruker f.eks. Joker aller mest, så får man sannsynligvis kupong til bruk der.      

Hva man eventuelt får slike "kuponger" på, kan sannsynligvis variere en god del fra kunde til kunde. Noen får kanskje kupong på matolje, andre kan få for en pose potetgull, og så videre...

Har aldri opplevd å få kuponger fra Trumf.

Anonymkode: fd385...b3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri opplevd å få kuponger fra Trumf.

Anonymkode: fd385...b3b

Ikke jeg heller, og nå fant jeg ut hvorfor:

"Ekstra gode tilbud

Det lønner seg å være Trumf-kunde. I tillegg til 1% Trumf-bonus får du også tilgang på verdikuponger. 

Ved å laste ned og ta i bruk MinMeny, SPAR appen eller besøke ultra.no vil du få tilbud i form av kuponger som gir avslag på varene i butikk. Bruk Trumf-passordet for å logge inn i appen eller på websiden og velg de tilbudene du ønsker. Neste gang du handler hos kjeden vil du automatisk få rabatten på varene når du trekker ditt Trumf-kort eller betaler med et Trumf-registrert bankkort.

I tillegg til at kupongene er tilgjengelig for alle Trumf-kunder digitalt hender det at man sender ut en kupong på papir. Da må kunden ta med kupongen i butikken og levere den i kassen ved betaling."

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...