Gå til innhold

Lære persisk


vanskapning

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å lære meg persisk, men sliter med å lære meg på egenhånd. Kan alfabetet ganske godt nå etter å ha pugget ved hjelp av en app for barn :laugh: Men syns det er veldig vanskelig å gå fra å kunne bokstavene til å lære å lese ordene. Vet dere om en bra app, nettkurs eller YouTube-kanal eller noe som kan hjelpe? Har prøvd appen mondly, men de daglige leksjonene gikk for fort fra enkle ord til lange og kompliserte setninger. Har vurdert å kjøpe fullversjonen men er usikker på om den faktisk er god og om jeg både vil lære å lese og snakke og skrive der. Jeg bor på et lite sted så det er dessverre ikke noe mulighet med kurs her :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :D 

Hva med bøker? The routledge introduction Persian course er veldig bra:) den tar for seg setninger og samtaler i forskjellige temaer blant annet forklarer grammatikken. Modern Persisk Grammatik av Ashk Dahlen er for det meste Grammatikk, men går litt dypere (step by step) 

Easypersian.com er enkelt og gratis..begynn der først og når du føler du kan litt mer så kan man kjøpe bøkene. Jeg har fått veldig mye nytte av bøkene, og snakker omtrent flytende etter 2 år. 

Anonymkode: 45c35...6d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte en del i ungdommen av å ha venner som snakket persisk. Jeg kan ikke lese eller skrive persisk, og har glemt mye ettersom jeg ikke har bruk for persisk i hverdagen. 

Anonymkode: 32f16...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...