Gå til innhold

Mannfolklogikk?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det var jo en logisk forklaring :P men nå skjønte jeg mannfolklogikken i hvert fall. Mannfolk liker å trykke damer ned når de føler seg trua av de. 

Anonymkode: a48fe...8f7

Det kan jo hende det, men ikke i dine eksempler syns jeg. Så akkurat her er det nok din logikk som feiler.

Jeg er enig med innlegget av den som skrev at logikken avhenger av situasjonen. 

Hvorfor mener du logisk sett at menn liker å trykke damer ned fordi at disse mennene du snakket om i eksemplene dine ikke ville være kjæreste med deg? 

Og nei, jeg er kvinne, men også enig i at logikken din ikke er enkel. Når du sier at du ikke er interessert i et seriøst forhold så må du utdype det mer helt fra begynnelsen av. Et seriøst forhold er et forhold som er mer enn fuck-buddies. Og det er seriøst selv om man ikke bor sammen. Hvis man har definert seg som det. Men da må man, logisk nok, være enige om at de er i et seriøst forhold selv om de bor hver for seg. 

Anonymkode: f3562...a92

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja det var jo en logisk forklaring :P men nå skjønte jeg mannfolklogikken i hvert fall. Mannfolk liker å trykke damer ned når de føler seg trua av de. 

Det er nok snarere så enkelt at de ikke hadde lyst til å være kjæreste med deg. Det har ingenting med logikk eller ikke å gjøre. 

Anonymkode: f744e...50f

• Liker 1
Skrevet

Jeg valgte en kvinne som ikke var "utendørs"-typen. Hun var vel kanskje ikke redebygger-typen heller, men som flere har påpekt, logikk er ikke alltid en sterk faktor når man velger partner.

Må nok selv finne en ny nå, og tenker litt på akkurat dette. Skal jeg være mer "logisk" denne gangen? Skal jeg forsøke å finne ei som har de samme interessene, eller skal jeg gå for verdier og personlighet, eller helt andre ting? 

Nå er det også slik at det ikke bare er å gå ned på kvinneseksjonen på IKEA, velge modell eller bygge custom. Det er ikke bare bare å slumpe over ei man trives godt med. Hun må like meg også, og mye annet må klaffe.

Jeg er vel redebygger-typen selv. Håper nesten jeg ikke tilfeldigvis treffer deg i en paralell taulengde eller på ei hytte et sted. Det virker som om du ikke vet hva du vil selv, og det merker man etter hvert. Trenger ikke en gang spørre.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Fordi kjærlighet vel

Menn forelsker seg ikke i jenter basert på ting som hobby, status og jobb. Men i selve jenta, personligheten, hvordan det er å være med henne. Hvordan hun får oss til å føle oss

Så ikke denne komme fra deg - impressed

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå ble jeg nok veldig misforstått. Beklager utydeligheten. Jeg tenker mer på at disse mannfolka klager på damene sine, som ikke deler deres interesser, og at de må gjøre bot til de for å utøve sin hobby. Det spiller ingen rolle om de ikke vil være sammen med meg. Jeg synes bare det er snodig at de er frustrerte over sine damer når de nå engang har valgt å være med de. Spesielt når denne interessen betyr så mye for de. 

Men det er jaggu mange damer som klager over sine menn også, som alltid er på farta. 

En venninne ble ditcha for en annen dame nå nylig. Min venninne er veldig dyktig og aktiv og det var denne fyren også. Men nå får han ikke lov å dra ut mer. Hele fyren har  ramla sammen og lagt på seg enormt mye på veldig kort tid. Jeg synes det er trist å se på. Jeg har på følelsen av at damer lett kan binde en fyr på hender og føtter og menn lar dette skje. 

Min ene kommentar om å bli trykket ned var ene og alene en kommentar på ett innlegg her, som jeg synes var ufin og lite konstruktiv. Svarte bare med samme mynt tilbake. 

For meg betyr seriøst forhold å bygge stakittgjerde sammen. Et trygt samhold med en person er litt friere. Jeg er ikke interessert i å holde igjen noen mann. Ikke er jeg interessert i å bli holdt igjen av en mann heller. Det er så viktig å beholde sin egen integritet i et forhold. Beholde sitt eget liv. Og heller dele tid når det passer seg. Jeg har hatt to samboere og begge holdt meg igjen. Never again. 

• Liker 1
Gjest gjesteniluka
Skrevet
5 timer siden, herremann skrev:

Hvorfor i hele tatt date hvis du ikke vil inn i et forhold? Og spesielt sitte å klage i ettertid at han finner seg ei anna?

Kvinnfolk-logikk ...

Akkurat det lurer jeg litt på også. Det kan være for å ha noen å henge med, samt for å få sex. Noe veldig mange menn gjør mens de absolutt ikke vil inn i et forhold. Så egentlig burde disse henge på steder hvor de kan avtale elsker forhold eller ons. Istedenfor å date.

Det er vel ikke å betegne som hverken kvinne- eller mannelogikk.

Gjest gjesteniluka
Skrevet

Svaret ts, er vel at menn velger med hjerte og kropp de også når de ikke velger å være bevisst på hvilke egenskaper de verdsetter høyest fremfor kos i senga. 

Skrevet
4 timer siden, pika skrev:

Så ikke denne komme fra deg - impressed

Når jeg ikke er kyniker eller troll så er jeg romantiker 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener med eksempel nr.2, de fleste menn jeg møter/dater oppfører seg nesten alltid som om det er deres problemstilling hvorvidt dette skal bli noe seriøst eller ikke. Men faller den aldri inn at kanskje jeg også vurderer dette. Som om de tror jeg har bestemt meg for dem, når sannheten er at jeg liker dem der og da men heller ikke vet hvor dette vil ende. Det vet man jo ikke før det har gått lang tid, og også mine følelser kan endre seg underveis.

Anonymkode: fbfc5...fd7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke rakke ned på valg av partner i en slik kontekst. Jeg reagerer mest på denne klaginga som du nevner at foregår.. Er ikke kult å sitte å klage over partneren sin.

Anonymkode: 977aa...42a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...