Gå til innhold

Mannfolklogikk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ofte ser jeg menn her inne proklamere at damer ikke eier logisk sans. Så da må jeg spørre hvordan denne mannfolklogikken funker, for den ser ikke-eksisterende ut for meg. 

Hvorfor? Mine observasjoner. Jeg er i et miljø hvor fokus er utetid i naturen. Gjerne litt ekstremt. Det er stort sett menn i dette miljøet, og de fleste er i forhold. Og alle sutrer over at dama aldri vil bli med, eller at dama blir en hemsko på tur, siden hun ikke er like erfaring/dyktig. 

Da lurer jeg på hvorfor mannen har valgt henne? Når han føler hun hemmer han i å utføre sin hobby? Hvorfor valgte han ikke heller en i samme miljø? Det er haugevis av søte og friske jenter i dette miljøet, som er like rå, og om ikke råere, enn gutta. 

En annen logisk brist jeg har møtt noen ganger. Dater litt men fyr vil ikke inn i noe forhold. Fyr har aldri spurt hva jeg vil. Fyr går hen og blir huka tak i av en sofasliter og en redebygger. Jeg er ingen redebygger. Jeg er en fri sjel som ikke vil inn i noe seriøst forhold. Men det er vistnok ikke det menn vil ha selv om de påstår det er det de vil. 

Nei huff jeg skjønner absolutt ingen ting av denne "logikken". 

Anonymkode: a48fe...8f7

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du presisere hva som ikke er logisk her? 

Anonymkode: f744e...50f

• Liker 2
Skrevet

Fordi kjærlighet vel

Menn forelsker seg ikke i jenter basert på ting som hobby, status og jobb. Men i selve jenta, personligheten, hvordan det er å være med henne. Hvordan hun får oss til å føle oss

• Liker 20
Skrevet

Når det kommer til formering, så forsvinner logikken. Menn vil ha damer som vil videreføre genene deres. Så som du selv sier, du er i miljøet, men du er ingen redebygger, ergo er du uaktuell, du ønsker ikke å videreføre deres unike gener.

På den andre siden, så vil de gjerne ha en fast partner også på fritiden, men komboen av ekstremsport og redebygger, er det få av.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eksempel nummer 1: Det er viktigere ting i livet enn hobbyer. I tillegg kan det hende at hobbyen har utviklet seg etter at de ble sammen, eller at dama har bestemt seg i ettertid at hun ikke liker det så godt. Ikke noe ulogisk her. 

Eksempel 2: Det han sa her var at han ikke var ute etter et fast forhold med DEG. Det betyr ikke at han ikke kan gå inn i et fast forhold med andre. Ikke noe ulogisk her. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En annen logisk brist jeg har møtt noen ganger. Dater litt men fyr vil ikke inn i noe forhold. Fyr har aldri spurt hva jeg vil. Fyr går hen og blir huka tak i av en sofasliter og en redebygger. Jeg er ingen redebygger. Jeg er en fri sjel som ikke vil inn i noe seriøst forhold,.

Nei huff jeg skjønner absolutt ingen ting av denne "logikken". 

Hvorfor i hele tatt date hvis du ikke vil inn i et forhold? Og spesielt sitte å klage i ettertid at han finner seg ei anna?

Kvinnfolk-logikk ...

Endret av herremann
  • Liker 5
Skrevet

Du høres litt bitter ut TS. Trenger du en klem?

Skrevet

Kjærlighet og logikk hører dessverre dårlig sammen. 

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, herremann skrev:

Hvorfor i hele tatt date hvis du ikke vil inn i et forhold? Og spesielt sitte å klage i ettertid at han finner seg ei anna?

Kvinnfolk-logikk ...

Den er jo såre enkel å forstå da. Fast partner men ikke flytte sammen og få felles konto. 

Jeg er nok mest oppgitt av helen tiden å høre "jeg burde vært sammen med deg, så kunne vi dratt på tur sammen. Dama vil jo aldri bli med". Utrolig mange menn som kommer med slike kommentarer. Jeg synes det er ufint. Det er faktisk ikke gøy å høre slikt. Jeg liker jo damene deres og jeg vil jo at de som er sammen har det fint sammen. Jeg liker ikke å høre andre sutre over sine forhold til meg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eksempel nummer 1: Det er viktigere ting i livet enn hobbyer. I tillegg kan det hende at hobbyen har utviklet seg etter at de ble sammen, eller at dama har bestemt seg i ettertid at hun ikke liker det så godt. Ikke noe ulogisk her. 

Eksempel 2: Det han sa her var at han ikke var ute etter et fast forhold med DEG. Det betyr ikke at han ikke kan gå inn i et fast forhold med andre. Ikke noe ulogisk her. 

Eks 2: han har flørta heftig med meg hele tiden mens han har vært sammen med henne. Fikk først nylig vite at han for flere måneder siden flyttet sammen med en dame. Han som bedyret at han aldri ville flytte sammen med noen dame igjen noen sinne. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Både kvinner og menn har egen logikk, jeg tror heller forskjellen ligger i hvilke faktorer man prioriter når man resonerer. Det er for eks ikke ulogisk å ta hensyn til følelser, da dette kan være konstruktivt og redusere lidelse på lang sikt. Det kan være ulogisk å være 100% saklig. Men alt kommer an på hvilken sak det dreier seg om. Kanskje menn har en tendens til å være sak i både tema som er saklige, samtidig som de prøver bruke denne logikken når det gjelder mellommenneskelige forhold. Det vil ofte ikke funke så bra. Kvinner derimot er kanskje bedre på å ta hensyn til hva mennesker føler, men det er ikke nødvendigvis positivt når det handler om saklige tema (saklige = forskning, teorier, statistikk)

Nå finnes det selvsagt noen menn som prioriterer mellommenneskelige forhold og kvinner som prioriterer det saklige.

Anonymkode: b65ab...bae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eks 2: han har flørta heftig med meg hele tiden mens han har vært sammen med henne. Fikk først nylig vite at han for flere måneder siden flyttet sammen med en dame. Han som bedyret at han aldri ville flytte sammen med noen dame igjen noen sinne. 

Det kalles "å ville ha en elskerinne". 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da lurer jeg på hvorfor mannen har valgt henne? Når han føler hun hemmer han i å utføre sin hobby? Hvorfor valgte han ikke heller en i samme miljø? Det er haugevis av søte og friske jenter i dette miljøet, som er like rå, og om ikke råere, enn gutta. 

Her brister logikken din. Det skjer ikke at det er haugevis av jenter i det miljøet som er like rå og råere enn gutta. Det miljøet du beskriver er guttas domene.

Anonymkode: 275c7...157

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kalles "å ville ha en elskerinne". 

Ja og når jeg fant ut dette, mistet jeg all respekt for han. For en gjøk og jeg synes det er helt greit å slippe å ha han i mitt liv :) men synes faktisk synd på henne. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ingen redebygger. Jeg er en fri sjel som ikke vil inn i noe seriøst forhold. 

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er jo såre enkel å forstå da. Fast partner men ikke flytte sammen og få felles konto. 

nei, dette er ikke såre enkelt å forstå. du snakker vås.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her brister logikken din. Det skjer ikke at det er haugevis av jenter i det miljøet som er like rå og råere enn gutta. Det miljøet du beskriver er guttas domene.

Anonymkode: 275c7...157

Hahaha :laugh: kanskje mannfolka er redde for å være dårligere enn dama? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, herremann skrev:

nei, dette er ikke såre enkelt å forstå. du snakker vås.

Det er ikke vås. Det er dritenkelt. Men menn antar alle damer vil dele dobbeltdyne og konto etter fjorten dager med dating. 

Hva med et "lettbent" forhold, eksklusivt men to forskjellige adresser og to kontoer og felles hobby og lek? Ikke alt dette hersens maset om hva slags duker man skal ha på stuebordet og parmiddager hver fredag :P 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok logikken din som sviker, TS. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok logikken din som sviker, TS. 

Ja det var jo en logisk forklaring :P men nå skjønte jeg mannfolklogikken i hvert fall. Mannfolk liker å trykke damer ned når de føler seg trua av de. 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det var jo en logisk forklaring :P men nå skjønte jeg mannfolklogikken i hvert fall. Mannfolk liker å trykke damer ned når de føler seg trua av de. 

Høres ut som du er bitter på disse mennene siden ingen av dem valgte deg som kjæreste, og du prøver å finne en forklaring på det som ikke innebærer at det er noe i din ende som skorter

Denne posten av deg viser bra hva problemet er

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...