Gå til innhold

sopp... HJELP!!!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått sopp i underlivet, og har hatt deg flere ganger tidligere.  Jeg tok en canesten kur i forgårs, men den har ikke hjulpet 100 prosent. Nå er apoteket stengt og jeg får ikke tak i canesten.  Jeg har lest at det er mange som har brukt yougurt naturell og hatt god nytte av det, det har jeg ikke I kjøleskapet dessverre, men jeg har kefir.. noen som vet om det kan brukes? 

Har nylig gått først 1 og 1/2 uke på pencilin, for så å gå på to typer antibiotika,  den ene typen var ferdig etter 7 dager og den andre skal jeg gå på i en uke til....Så der er antageligvis grunnen til soppen. 

Anonymkode: 3cd25...7c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jada, yoghurt er kjempefint. Smør deg inn godt inni skjeden og på skamlepper. Det lindrer godt.

Hvis du har hvitløk kan du snitte et fedd og putte rett inn i skjeden. Gjentar du det hver tolvte time tenker jeg soppen forsvinner fort.

Kefir er helt ok det også. Et tips kan være å dyppe en tampong i kefir og føre den inn i skjeden og ha den der littegrann, for så å bytte med en ny.

Endret av Nostalgi3M
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Nostalgi3M skrev:

Jada, yoghurt er kjempefint. Smør deg inn godt inni skjeden og på skamlepper. Det lindrer godt.

Hvis du har hvitløk kan du snitte et fedd og putte rett inn i skjeden. Gjentar du det hver tolvte time tenker jeg soppen forsvinner fort.

Kefir er helt ok det også. Et tips kan være å dyppe en tampong i kefir og føre den inn i skjeden og ha den der littegrann, for så å bytte med en ny.

men hjelper der med Kefir? føler jeg klør av meg greiene her!

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

men hjelper der med Kefir?

Det gjør det. Jeg lover deg.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Nostalgi3M skrev:

Det gjør det. Jeg lover deg.

Tusen hjertlig!  Prøves umiddelbart 

AnonymBruker
Skrevet

Gå til gyno ! Jeg mistet en hvitløksfedd inn i sjeden en gang etter samme tips på nettet. Ikke å anbefale :) gyno er det eneste som hjalp meg. Slet med tilbakevendende sopp over flere år og prøvd alle triks i boken .

Det man får kjøpt med på aptoketet hjelper ikke så godt heller.  Det gynokologen skriver ut er mye bedre.

Anonymkode: 10dea...297

Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå til gyno ! Jeg mistet en hvitløksfedd inn i sjeden en gang etter samme tips på nettet. Ikke å anbefale :) gyno er det eneste som hjalp meg.

Du, skjerp deg litt da. TS får ut hvitløksfeddet med to fingre, i verste fall kommer det ut av seg selv før TS rekker å ta det ut selv. Ikke vær så ufattelig dramatisk.

Endret av Nostalgi3M
Skrevet

Det hjelper ikke å smøre seg bare en gang. Du må gjøre dette slik som det står i pakningsvedlegget.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått sopp i underlivet, og har hatt deg flere ganger tidligere.  Jeg tok en canesten kur i forgårs, men den har ikke hjulpet 100 prosent. Nå er apoteket stengt og jeg får ikke tak i canesten.  Jeg har lest at det er mange som har brukt yougurt naturell og hatt god nytte av det, det har jeg ikke I kjøleskapet dessverre, men jeg har kefir.. noen som vet om det kan brukes? 

Har nylig gått først 1 og 1/2 uke på pencilin, for så å gå på to typer antibiotika,  den ene typen var ferdig etter 7 dager og den andre skal jeg gå på i en uke til....Så der er antageligvis grunnen til soppen. 

Om du satte inn en canesten stikkpille for få dager siden, så kan du ikke forvente at den virker over natta. Det tar bortimot en uke fra stikkpillen er satt inn og til de er fullstendig oppløst og soppen kurert, dersom det er sopp du har. 

Les pakningsvedlegget, eller gå til felleskatalogen.no Du skal heller ikke bruke Canesten ukritisk om med så tette behandlinger. Kom deg til lege. 

Anonymkode: 7c420...70b

AnonymBruker
Skrevet

Glemte en ting, bruker du antibiotika, så skal du heller ikke bruke soppmidler før antibiotikakuren er avsluttet.

Anonymkode: 7c420...70b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...