Atm93 Skrevet 8. januar 2017 #1 Skrevet 8. januar 2017 Heisann Jeg er ei jente på 23 år som lurer på en ting vet ikke om det er riktig plass å spørre.. men jeg har ett problem. Det startet onsdag for 1.5 uke siden, jeg våknet på natten av ekstrem kvalme og måtte spy. Men jeg har veldig angst for å spy så det ender alltid med at jeg sitter å svelger på ingenting om du skjønner? Så gir det seg og jeg fikk sove videre. Men kvalmen fortsatte utover dagen, men heldigvis ikke mer oppkast. Men på fredagen kom det igjen, bare på ettermiddagen. Det endte med oppkast hele kvelden, og jeg tenkte egentlig at omgangssyken var komt tilbake. Jeg hadde den for ca 2 måneder siden. Så hele den helgen gikk jeg å var kvalm men ikke noe mer enn det. Så nå denne uken har det vert OK, men kvalmen kommer innimellom. Men i går endte det med ekstrem kvalme igjen og oppkast. Idag har jeg bare vert veldig kvalm, ikke spydd enda hvertfall. Men jeg skjønner ikke helt hva det kan være? Jeg er ikke gravid, hadde mensen rundt julaften og ikke hatt sex etter det. Har tatt flere tester, men alle er negativ. Er det noen som har opplevd lignende? Tenker jeg ringer til legen om det fortsetter neste uke, men skjenner jeg blir litt nervøs. Også fordi det eneste jeg finner på nettet som det kan ligne på er kreft.. selv om det sikkert ikke er det, men klarer jo ikke å la vær å lese heller.
Chizue Skrevet 8. januar 2017 #2 Skrevet 8. januar 2017 Det verste du gjør er å lese rundt på nett.. Hadde jeg googlet alle mine symptomer, så burde jeg vært død for lenge siden.. Kvalme som eneste symptom- Da kan det være alt mulig. Omgangssyke kan det være-Mange som er syke nå. Tar du kosttilskudd?-Det kan være en bivirkning. Pass på at du får i deg næring og drikk væske. Styr gjerne unna koffein. Gir det seg ikke, så kontakt lege.
Gjest Daryl Dixon Skrevet 8. januar 2017 #3 Skrevet 8. januar 2017 Det går så mye rare virus nå som kan gi kvalme. Ikke tenk det verste med en gang.
Atm93 Skrevet 8. januar 2017 Forfatter #4 Skrevet 8. januar 2017 9 minutter siden, Chibi skrev: Det verste du gjør er å lese rundt på nett.. Hadde jeg googlet alle mine symptomer, så burde jeg vært død for lenge siden.. Kvalme som eneste symptom- Da kan det være alt mulig. Omgangssyke kan det være-Mange som er syke nå. Tar du kosttilskudd?-Det kan være en bivirkning. Pass på at du får i deg næring og drikk væske. Styr gjerne unna koffein. Gir det seg ikke, så kontakt lege. Takk for svar! ja, vet at jeg over hode ikke bør søke på nett 😂 Hehe! Men omgangssyken varer jo bare i 2-3 døgn? Ikke 1.5 uke? Eneste er kvalme og oppkast ja, så når jeg tenker meg om har jeg faktisk ikke vert på do på over en uke :O Tar ikke noe kosttilskudd nei Hadde det ikke vert for menstrasjonen som kom rett før dette hadde jeg vert sikker på at jeg var gravid igjen.. har også store problemer med ryggen. Går til fysioterapaut nå, og er henvist til MR. Vet ikke om det kan spille noe rolle.. men har ikke spydd siden fredag, men kvalmen kommer og går veldig fortsatt. Så blir vell til at jeg ringer legen i morgen.
Chizue Skrevet 8. januar 2017 #5 Skrevet 8. januar 2017 Akkurat nå, Atm93 skrev: Takk for svar! ja, vet at jeg over hode ikke bør søke på nett 😂 Hehe! Men omgangssyken varer jo bare i 2-3 døgn? Ikke 1.5 uke? Eneste er kvalme og oppkast ja, så når jeg tenker meg om har jeg faktisk ikke vert på do på over en uke :O Tar ikke noe kosttilskudd nei Hadde det ikke vert for menstrasjonen som kom rett før dette hadde jeg vert sikker på at jeg var gravid igjen.. har også store problemer med ryggen. Går til fysioterapaut nå, og er henvist til MR. Vet ikke om det kan spille noe rolle.. men har ikke spydd siden fredag, men kvalmen kommer og går veldig fortsatt. Så blir vell til at jeg ringer legen i morgen. Om du ikke har hatt avføring på ei uke, så kan det være forstoppelse- Det blir jeg kvalm av Eneste som fungerer; Spis svisker, Mat med fiber og drikk masse vann... Vær i aktivitet-Gå deg en tur.. Omgangssyke kan vare i 2-3 dager til en ukes tid
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #6 Skrevet 8. januar 2017 Kan du være gravid? Anonymkode: c8861...176
Atm93 Skrevet 8. januar 2017 Forfatter #7 Skrevet 8. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan du være gravid? Anonymkode: c8861...176 Vell, det var det første jeg tenkte på. Men jeg hadde jo menstrasjonen rundt jul, og har ikke hatt samleie etter det. Testene jeg har tatt er negativ, så jeg tror ikke det er det. Selv om det hadde forklart mye, og smertene i ryggen er veldig lik de jeg fikk tidlig i graviditeten med han første
Nøste~ Skrevet 8. januar 2017 #8 Skrevet 8. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du være gravid? Anonymkode: c8861...176 Lol.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #9 Skrevet 8. januar 2017 9 minutter siden, Atm93 skrev: Vell, det var det første jeg tenkte på. Men jeg hadde jo menstrasjonen rundt jul, og har ikke hatt samleie etter det. Testene jeg har tatt er negativ, så jeg tror ikke det er det. Selv om det hadde forklart mye, og smertene i ryggen er veldig lik de jeg fikk tidlig i graviditeten med han første Siden du har tatt test er det veldig lite sannsynlig ja. 9 minutter siden, Nøste~ skrev: Lol. Enten svarer man folk skikkelig, eller så lar man være. Ufint av deg. Anonymkode: c8861...176
Nøste~ Skrevet 9. januar 2017 #10 Skrevet 9. januar 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enten svarer man folk skikkelig, eller så lar man være. Ufint av deg. Anonymkode: c8861...176 Hun skrev jo at hun ikke trodde det skyldtes at hun var gravid. Derfor "lol"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå