AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #1 Skrevet 7. januar 2017 Jeg har slitt med så å si konstant hodepine i hvertfall 5 år. Har som regel alltid hodepine, men ikke alltid det er så kraftig, så ikke alltid jeg legger mye merke til det da jeg er blitt så vandt til det. Men jeg får også ofte pulserende smerter som kommer som kraftig anfall, og jeg har flere ganger hatt så kraftig hodepine at tårene rant. Har også ofte trykkende hodepine som sitter sterkest rundt, bak og mellom øynene og også bakre del av hodet. Sitter nå med den trykkende hodepinen, å har ikke fått sovet noe inatt pga dette, da det begynte 5 tiden i går. Men det som bekymrer meg mest er at jeg mister en del av synet, og når det er på det verste så har jeg veldig dårlig syn, og da er smertene så kraftige at jeg ikke kan reise meg på en god stund for da er jeg så redd for og svime av, for mister krefter i kroppen. Dette har holdt på lenge, å legene jeg har gått til har aldri giddet gjort noe med dette. Bør jeg prøve ta det opp med lege igjen, eller er det bare spenningshodepine og migreneanfall jeg opplever? Beklager lang post Anonymkode: 623ba...96f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #2 Skrevet 7. januar 2017 Bytt fastlege. www.legelisten.no Anonymkode: 00733...af8
sajk Skrevet 7. januar 2017 #3 Skrevet 7. januar 2017 Du bör få sjekket det opp ordentlig!. Jeg har også kronisk hodepine. Men migrene i tillägg og jeg kan nesten ikke se heller når jeg får anfall + at jeg mister fölelsen i hender, lapper og delar av ansiktet. Trodde jeg fikk slag förste gangen.... Men legen min har gjort en ordenligt utredning.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #4 Skrevet 7. januar 2017 Synes det høres ut som du har flere typer hodepine og burde hatt flere diagnoser. Har selv to primære hodepiner. Min anbefaling er å få henvisning til nevrolog. De pleier å være gode på dette punktet. Imens kan du sjekke deg opp mot kriteriene som dem bruker for både primære og sekundære hodepiner: https://www.ichd-3.org/other-primary-headache-disorders/4-10-new-daily-persistent-headache-ndph/ Jeg er så priviligert at min nevrolog sitter i dette foreningsstyret og har inngående kunnskap Anonymkode: 01ff1...e28
Aponi Skrevet 7. januar 2017 #5 Skrevet 7. januar 2017 1. Bruker du medisiner mot migrene? 2. Er du spent i nakke og skuldre? Høres meget ut som spenningshodepine (som kan være sykt jævlig med spya og lysskyhet mm) + migrene. Dersom du bruker medisin mot hodepine, kan du få kronisk hodepine, som jeg fikk. Da er det eneste rådet å slutte med medisiner (annet enn ved kraftig migreneanfall) og ikke minst avspenning.
Anna Maria Skrevet 7. januar 2017 #6 Skrevet 7. januar 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har slitt med så å si konstant hodepine i hvertfall 5 år. Har som regel alltid hodepine, men ikke alltid det er så kraftig, så ikke alltid jeg legger mye merke til det da jeg er blitt så vandt til det. Men jeg får også ofte pulserende smerter som kommer som kraftig anfall, og jeg har flere ganger hatt så kraftig hodepine at tårene rant. Har også ofte trykkende hodepine som sitter sterkest rundt, bak og mellom øynene og også bakre del av hodet. Sitter nå med den trykkende hodepinen, å har ikke fått sovet noe inatt pga dette, da det begynte 5 tiden i går. Men det som bekymrer meg mest er at jeg mister en del av synet, og når det er på det verste så har jeg veldig dårlig syn, og da er smertene så kraftige at jeg ikke kan reise meg på en god stund for da er jeg så redd for og svime av, for mister krefter i kroppen. Dette har holdt på lenge, å legene jeg har gått til har aldri giddet gjort noe med dette. Bør jeg prøve ta det opp med lege igjen, eller er det bare spenningshodepine og migreneanfall jeg opplever? Beklager lang post Anonymkode: 623ba...96f Hvordan reagerer du på triptaner da? Virker det? Antar legen din har skrevet ut det til deg slik at du har sjekket ut om det er migrene du blant annet kan ha. Enig med de som mener du kan ha flere typer hodepine. Det høres ikke godt ut. Har selv ulike hodepiner. Trigeminusnevralgi, migrene og spenningshodepine, så vet hva det går i.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå