AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #1 Skrevet 6. januar 2017 Jeg fikk en betennelse i en tann forrige helg. Fikk Apocillin og Flagyl for dette som nå har gått på siden mandag. Har siste 2 mnd gått med pulsklokke, og gjennomsnittlig hvilepuls har vært ca 81. Allerede samme sag som jeg begynte på medisinen, falt hvilepulsen min nedover til rundt 70, og de siste dagene - spesielt når jeg legger meg - går hvilepulsen ned mot 70-tallet med en gang, og har vært nede i 60. Gjennomsnittlig hvilepuls har altså gått ned fra ca 81 til først 77 og nå 73. Jeg er kjempebekymret. Lurer på om dette kan ha noe med medisinen å gjøre? Var bra i kveld, helt til en times tid etter jeg tok siste dose. Merker ingenting da, bortsett fra at jeg har hengt meg opp i pulsen... Er dette normalt??? Skal kontakte lege i morgen og høre altså, men hvis noen andre har hørt om dette, vil jeg gjerne høre fra dere så kanskje jwg kan berolige meg selv litt. (Kan også legge til at de siste mnd har vært stressende, og det er først nå keg har funnet roen etter jeg fikk betennelsen) Anonymkode: b6d30...fb0
trachea Skrevet 6. januar 2017 #2 Skrevet 6. januar 2017 Altså, noen folk har 40 i hvilepuls. Det at pulsen din har blitt lavere er vil ikke annet enn bra? Mindre arbeid for hjertet tenker jeg. Hadde pulsen gått opp hadde jeg blitt mye mer bekymret
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #3 Skrevet 7. januar 2017 Ja, er jo forsåvidt glad for det, men synes det er rart at den falt nå så plutselig Nå er jo ikke 60-70 for lite, men det var den endringen. Anonymkode: b6d30...fb0
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #4 Skrevet 7. januar 2017 Du har ikke godt av å bruke pulsklokke. Kast den ut sv vinduet eller selg den på Finn 😀 du kan ha hatt høyere puls tidligere nettopp pga en infeksjon og at den nå ved behandling og i ferd med å gå over gjør st pulsen senkes da kroppen ikke jobber my en infeksjon. Men dette blir bare uvesentlige spekulasjoner. Pulsen varierer så mye hos friske mennesker av ulike grunner at du kommer til å bli helt surrete om du hele tiden vet hva den er og ønsker forklaringer på hvorfor. Det er ingen grunn til at friske mennesker skal gå rundt med dette på armen og særlig ikke friske mennesker som fort lar seg urolige ved de minste variasjoner i den. Anonymkode: d9e2b...a0b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå