Gå til innhold

Rød trekant medisiner

Anbefalte innlegg

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden du er så smart og sannsynligvis ikke blind, så må du ha sett at jeg er av, altså AV morfinpreparater, altså i betydning SLUTTET med de. Går kun på paralgin forte og ønsker å komme meg tilbake på jobben, siden jeg elsker jobben min. Jeg har IKKE kjørt på nesten ett år, og gått 100 % sykemeldt grunnet smertene mine, altså i betydning IKKE jobbet heller. 

Hva er galt med å spørre folk om ERFARINGER? 

Anonymkode: 57d7f...ced

Herregud, for en måte å svare på.

Signerer Leo; Paralgin forte inneholder kodein som omdannes til morfin i kroppen, så tar du disse går du med morfin i blodet som brukeren du siterer sier. 

Surpomp. 

AnonymBruker
Skrevet

Avhengig av hvor mange mg du også bruker i løpet av en dag.

Anonymkode: c3f77...2c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du spør om info som vanlige folk og "erfaring" ikke kan hjelpe deg med.

Erfaringen til folk er ikke relevant, det er ikke de som bestemmer hva som skjer i din hverdag. Hvis du som angivelig er helsepersonell er så dårlig utrustet til å finne svar på rett sted er det intet mindre enn skremmende.

Anonymkode: 6b1af...d45

Man er i grunn helsepersonell når man er hjelpepleier eller fysioterapeut o.l også, og mange av disse har ingen medikamentfag eller opplæring på jobb. Merkelig at du ikke forstår at helsepersonell nødvendigvis ikke er det samme som sykepleier eller lege. 

Anonymkode: d618a...bb6

• Liker 2
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvilken type smerter det er du lider av, men stort sett alle smertepasienter vil ha glede av å legge om kostholdet og sørge for å spise til dels ekstremt sunt. Min erfaring er at leger/helsepersonell ikke nevner dette i det hele tatt selv om det for svært mange vil kunne redusere behovet for smertestillende medikamenter. Selv har jeg i perioder f.eks. tatt 3x2 Paralgin Forte i døgnet. For det første er jo ikke disse medikamentene bra for kroppen i det hele tatt og de legger begrensninger på hva man kan gjøre. Jeg fant derfor ut at jeg skulle prøve å legge om kostholdet fra vanlig sunt og variert til veldig sunt og variert med bl.a. lite/ikke noe hvitt sukker og store mengder grønnsaker. Resultatene er overraskende og p.t. klarer jeg meg fint med vanlig 400 mg. Ibux faktisk. Hvis du ikke allerede har prøvd, kan det jo være verdt et forsøk hvis du vil prøve å trappe ned på "trekantmedisiner". Skadelig er det i hvert fall uansett ikke.

http://kroniskesmerter.no/om_smerter/mat_og_smerte/

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Leo skrev:

Nå vet ikke jeg hvilken type smerter det er du lider av, men stort sett alle smertepasienter vil ha glede av å legge om kostholdet og sørge for å spise til dels ekstremt sunt. Min erfaring er at leger/helsepersonell ikke nevner dette i det hele tatt selv om det for svært mange vil kunne redusere behovet for smertestillende medikamenter. Selv har jeg i perioder f.eks. tatt 3x2 Paralgin Forte i døgnet. For det første er jo ikke disse medikamentene bra for kroppen i det hele tatt og de legger begrensninger på hva man kan gjøre. Jeg fant derfor ut at jeg skulle prøve å legge om kostholdet fra vanlig sunt og variert til veldig sunt og variert med bl.a. lite/ikke noe hvitt sukker og store mengder grønnsaker. Resultatene er overraskende og p.t. klarer jeg meg fint med vanlig 400 mg. Ibux faktisk. Hvis du ikke allerede har prøvd, kan det jo være verdt et forsøk hvis du vil prøve å trappe ned på "trekantmedisiner". Skadelig er det i hvert fall uansett ikke.

http://kroniskesmerter.no/om_smerter/mat_og_smerte/

takk for godt innlegg. Jeg har en revmatisk diagnose, som ikke ble tatt tak i, og smertene økte og økte, funn ble oversett, fordi de ble sett for å være tilfeldige. Jeg har brukt paracet og ibux i max døgndose fra starten, og etterhvert fungerte ikke de. 

Får cellegift for leddene fra november, og paralgin for smertene. MEN det er kun prednisolon som gir best effekt, og den kan jeg ikke gå på over lengre tid. 

Jeg har alltid jobbet mye, men nå klarer jeg ikke litt en gang, vondt å gå, og vondt å jobbe. 

JEG VIL JOBBE, for f**n. 

Sorry, fikk lyst til å skrike ut. 

Kostholdet har jeg begynt å se på, har også irritabel tarm syndrom, urolig mage stortsett hele tiden. 

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er dum. Selv om du ikke dirkete er påvirket, er du dust som enten velger å kjøre med morfin i blodet eller gå på jobb med morfin i blodet. Drit kjipt for deg. Ikke spør om erfaringer, regner med du ikke har autorisert sykepleier siden du kan spørre om ERFARINGER? 

Anonymkode: a7a71...f97

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden du er så smart og sannsynligvis ikke blind, så må du ha sett at jeg er av, altså AV morfinpreparater, altså i betydning SLUTTET med de. Går kun på paralgin forte og ønsker å komme meg tilbake på jobben, siden jeg elsker jobben min. Jeg har IKKE kjørt på nesten ett år, og gått 100 % sykemeldt grunnet smertene mine, altså i betydning IKKE jobbet heller. 

Hva er galt med å spørre folk om ERFARINGER? 

3 timer siden, FantasDick skrev:

Herregud, for en måte å svare på.

Signerer Leo; Paralgin forte inneholder kodein som omdannes til morfin i kroppen, så tar du disse går du med morfin i blodet som brukeren du siterer sier. 

Surpomp. 

Jeg må nesten få lov til å forsvare meg og, når folk velger å svare meg ved å kalle meg dum og dust, fordi jeg spør om erfaringer. Selv om jeg har  forklart at jeg verken har kjørt eller vært på jobben, verken da jeg gikk på morfin preparater, og nå som jeg har gått ned til paralgin forte, som er en svakere opioid.

• Liker 2
Skrevet

Nå aner jeg ikke åssen de gjør det i forbindelse med kronisk knasking av trekantmedisiner, men da jeg brukte Cosylan nylig pga en hinsides plagsom hoste, fikk jeg streng beskjed om at det var nye regler for trekantmedisiner, og at man ikke fikk lov å kjøre bil tidligere enn åtte timer etter siste dosering.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har heller ikke kjørt på et år, som jeg har spesifisert tusen ganger. 

Men hva med Tramadol, det er også trekant medisin, og Lyrica som ble anbefalt å forsøke, men som jeg foreløpig ikke har startet med. Den er også trekant medisin. Smertene mine har enn så lenge ikke blitt bedre av noe annet trekant-fri medisin enn prednisolon. Den kan jeg ikke gå på over lengre tid. 

Så jeg trenger noe som tar smerter i hverdagen også, og foreløpig er det paralgin forte, eller ev tramadol eller Lyrica jeg kan forsøke. 

Er så frustrert pga av sykdommen og smertene. Arggh 😡 

Om du tar en tramadol kan du kjøre bil etter åtte timer etter de nye reglene. Legen ringte til min far og fortalte han dette, men tror ikke du kan ta mer en en i døgnet, men det må du nesten spørre legen om.

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Mvh Sulosi, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...