Gå til innhold

Toalettbørste/dobørste

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan bruker dere den? Her vasker vi toalettet (selvsagt:fnise:), men ikke med dobørste. Synes det er DIREKTE UHYGIENISK MED DOBØRSTE. 

Anonymkode: 6ec63...368

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dobørste er nasty. Bruker klorin i do, det holder fint.

Anonymkode: 6e2f4...d4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vasker dere nedi doen da?

Anonymkode: 7d8e6...7a8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Enig, takke meg til, holder meg til tannbørste i steden.

Anonymkode: e0fed...54c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så du gnikker og gnur langt nedi doen med klut? 

Jeg vasker doen med en mikrofiberklut og vann med bittelitt såpe i, på utsiden. Nedi doen heller jeg domiddel, og skrubber med dobørsten (som byttes ut jevnlig for øvrig). 

Anonymkode: 7e4b1...514

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så du gnikker og gnur langt nedi doen med klut? 

Jeg vasker doen med en mikrofiberklut og vann med bittelitt såpe i, på utsiden. Nedi doen heller jeg domiddel, og skrubber med dobørsten (som byttes ut jevnlig for øvrig). 

Hva gjør du med dobørsten? Var spørsmålet. For du setter vel ikke møkkabørsten, med bæsjerester, ved siden av doen i en beholder slik mange gjør? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dobørste er nasty. Bruker klorin i do, det holder fint.

Ja, og jeg bare sprayer litt ekstra parfyme i stedet for å dusje hver dag. Supert, ass.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Klorin i kantene, oppunder, lar det stå 5-10 min og spyler så ned. Da er det ingenting igjen å gnukke vekk. Dessuten er kostholdet ganske i orden, så forstår ikke helt disse dritestripene som omtales i den andre tråden.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig, takke meg til, holder meg til tannbørste i steden.

så mojsom assaaa. 

Når det er sagt er tannbørster utmerket til rengjøring.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Nostalgi3M skrev:

Ja, og jeg bare sprayer litt ekstra parfyme i stedet for å dusje hver dag. Supert, ass.

Du er ekkel hvis du bruker dobørste. Det er skikkelig uhygienisk! Bæsjebørsten settes så, i sin beholder, ved siden av toalettet. 

Blir som å tørke seg med hånda bak og skylle med litt lunkent vann etterpå. Kvalmt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør du med dobørsten? Var spørsmålet. For du setter vel ikke møkkabørsten, med bæsjerester, ved siden av doen i en beholder slik mange gjør? 

Jeg trekker opp etter jeg er ferdig med den, så den blir skylt. Så setter jeg den tilbake. Forstår ikke helt hvorfor det skulle være ekkelt, det er ikke akkurat sånn at man skal spise på den, eller klå på den for den saks skyld. 

• Liker 16
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste klorer vel dobørsten en gang i uka uansett?

• Liker 3
Skrevet

Her blir det ofte en "ring" akkurat der vannet står, spesielt på det ene toalettet. Det er spesielt denne som skrubbes med toalettbørsten.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

så mojsom assaaa. 

Når det er sagt er tannbørster utmerket til rengjøring.

Selvsagt vet jeg det, er ikke uten grunn at jeg tar med tannbørsten i dorengjørings ;) 

I tillegg hjelper det kroppen med å bli motstandsdyktige mot bakterier når jeg bruker den til tennene etterpå :)

AnonymBruker
Skrevet

Dobørste er udelikat, men en nødvendighet. Alternativet er å få belegg i skåla  for det kommer uansett hvor mye man klorer. 

Dessuten er klor skadelig for miljøet. 

Anonymkode: 8e48f...594

• Liker 15
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ekkel hvis du bruker dobørste. Det er skikkelig uhygienisk! Bæsjebørsten settes så, i sin beholder, ved siden av toalettet. 

Blir som å tørke seg med hånda bak og skylle med litt lunkent vann etterpå. Kvalmt. 

Bare å putte den i oppvaskmaskinen så er den god som ny.

• Liker 3
Gjest Bossa Nova
Skrevet
17 timer siden, applestories skrev:

Bare å putte den i oppvaskmaskinen så er den god som ny.

Så ekkelt. Da er det vel bedre å kjøpe ny, til ca. 15 kroner.

Merkelig at folk ikke skyller dobørsten ved å trekke ned i do, men setter den i beholderen med bæsjerester. På tide med gjenninnføring av husmorskole?

AnonymBruker
Skrevet

jeg har dobørste, og bruker beholderen (dere trenger jo ikke å kose med dobørsten akkurat). jeg skyller den når jeg trekker ned å da er den ikke full av bæsjrester som noen antyder her. jeg vasker uansett doen med klor å da blir bakteriene drept. er faktisk ikke værre en det. bytter dog dobørste regelmessig (en dobørste til 15 kr på rema er ikke mye). 

Anonymkode: c122b...c86

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Husmorskole og husfarskole gjeninnføres takk! :opplyser: 

Anonymkode: 8c6f3...786

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan andre har det hjemme, men her i huset brukes dobørsten kun ned i do, og når den er skylt av så står den i beholderen sin. Det er jo ikke akkurat sånn at jeg bruker den til å skrubbe gulvet, og dusjen etterpå heller. 

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...