AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #1 Skrevet 6. januar 2017 Jeg trenger noen å snakke med anonymt. Mental helse har kø på telefonen. Første gangen noen gang har prøvd å ringe noe sånt. Jeg er litt rådvill nå...føler meg alene i verden p.t. Anonymkode: 48790...db6
Gjest Magnifiq Skrevet 6. januar 2017 #2 Skrevet 6. januar 2017 (endret) https://www.kirkens-sos.no/telefon Hva med disse? Husk at ikke er alene. Endret 6. januar 2017 av Magnifiq
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #4 Skrevet 6. januar 2017 Det er vanskelig å skrive. Men det går på at akkurat nå føker jeg meg helt alene i hele verden. Sitter i vaskekjelleren og skriver. Jeg har et problem jeg ikke føker jeg kan snakke om med noen. Jeg har et alkoholproblem tror jeg. Grunnet mishandling. Er i full jobb. Lederstilling. Gift. Er sosial og har venner. Men akkurat nå og med sånn som jeg har det inni leg er jeg helt alene i verden. Jeg sitter alene i mørket i vaskekjelleren og skriver. Og gråter. Og vet ikke inn og ut. Fikk pratet med en dame på Mental Helse. Samtalen varte i 3 min ca, hun var hyggelig nok hun, men det hjalp meg ikke her og nå. Jeg trodde disse hjelpetelefonene var der for at man kunne prate av seg. Anonymkode: 48790...db6
Siri84 Skrevet 6. januar 2017 #5 Skrevet 6. januar 2017 Følelsen av å være alene i verden kan virke altoppslukende. Når du skriver at du er gift, men at du tydeligvis føler at du ikke kan snakke med din partner om hvordan du har det, kan forverre følelsen. Man er aldri mer ensom, enn når man er ensom sammen med andre... Det at du ikke åpner deg opp for dine nærmeste om dette problemet du føler du har med alkohol kan tyde på flere ting. Dersom du snakker om det høyt med noen som kjenner deg, så blir problemet mer reelt og ekte. Det kan også tyde på at du har skamfølelser rundt dette. At du på noe vis føler deg svak fordi du har denne utfordringen. Du nevner at du har lederstilling, er gift og har venner. Uttad er du med andre ord suksessrik, og du ønsker gjerne ikke å innrømme ovenfor dine omgivelser (eller deg selv) at du har et problem. Kanskje er det uvant for deg å vise svakhet?... Husk på at det er mue bedre å vise litt svakhet innimellom, og søke hjelp på et tidlig stadium, enn å nå bunnen før du ber om hjelp... Nå skriver du ikke noe om hvor omfattende plass i livet ditt alkoholen har, men det at du sitter i vaskekjelleren og gråter, er jo et tegn på at du har innsett at den har for stor del... Det første skrittet mot bedring, er å innrømme at man har et problem. Du skriver at dette er grunnet mishandling. Dersom du har uavklarte følelser og opplevelser fra tidligere, så er det svært viktig at du får bearbeidet disse! Jeg vet ikke hvordan hjelpelinjer fungerer, men er ikke de der for å lindre smerten til noen som står i en krise? Hva anbefalte hun deg å gjøre? Jeg vet ikke om noe jeg skrev egentlig hjelper, jeg har dessverre ingen magiske ord...
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #6 Skrevet 7. januar 2017 22 timer siden, Magnifiq skrev: Her er det siteringskrøll. Beklager det. @Siri84 tusen takk for dine ord. Det var godt å lese. Men jeg er så usikker på hvor jeg skal gå videre. Det er skummelt. Anonymkode: 48790...db6
Siri84 Skrevet 7. januar 2017 #7 Skrevet 7. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 48790...db6 Har full forståelse for at det er skummelt. Men husk på at for å skape endring, så må noe endres... Masse lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå