AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #1 Skrevet 6. januar 2017 Hei! Jeg velger å fortelle bitte litt om meg selv sånn at det kanskje er lettere å svare på spørsmålet mitt. Jeg er en jente på 21 år. For ca 4 år siden hadde jeg fryktelig hjertebank som gjorde at jeg ble tungpusten. Var hos fastlegen og ble sendt til utvidet EKG på sykehuset. Ble fulgt opp 4 ganger daglig med EKG hjemmefra. Ikke noe unormalt ble funnet. For 2 år siden var jeg pottetett i nese og hals og sleit med å puste. Ble hentet av brannbil (siden nærmeste ambulanse var 1,5 time unna og midt i en bilulykke) og kjørt til legevakt og ble behandlet der noen timer før luftambulansen henta meg og kjørte meg til Ahus. Dette hadde ingenting med hjerte å gjøre, men de tok EKG og fant noe unormalt, men det ble sakt at det var pga jeg sleit med pusten osv, Så for 1 år siden hadde jeg bryst smerter igjen. Kom på legevakta å ble bare dårligere å dårligere. Fingrene ble blå og helt stive samt krølla seg over hverandre. Som en slags krampe. Ble sendt i ambulanse til Ahus igjen og ble fulgt godt opp av en ny lege. Jeg ble sykemeldt og han ønsket ikke at jeg skulle jobbe før jeg hadde vært hos hjerte spesialist. Han fant en bilyd på hjerte, men ikke noe annet galt. Bilyden ble senere borte og legene (var hos 6 stk) kontanterte med at det var betennelse på ribbeina. Nå har den samme smerten kommet igjen, bare på andre siden (høyre). Bør jeg dra til legen? De finner jo ingenting, men er sykt ubehagelig og vondt. Sist fikk jeg betennelsesdempende uten at det funka noe særlig Anonymkode: 42d55...798
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #2 Skrevet 6. januar 2017 Tenker umiddelbart angstanfall og hyperventilering, krampe i fingrene er et typisk tegn på det. I tillegg er du utredet uten funn, personlig hadde jeg ikke gjort noe med det, men hvis du er usikker så kan du jo oppsøke legevakten. Anonymkode: 71d57...e92
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå