Gå til innhold

Hvem betaler??

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri opplevd at ikke mannen betaler. Hadde fått sjokk om han spurte om å dele regningen! 

Anonymkode: c9002...9bf

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, toothfairy skrev:

Du tar den feige varianten og betaler for begge for så å kreve oppgjør på vipps i ettertid :P

Ikke rart du er singel .

Den som ber ut betaler

Anonymkode: c0dc4...6cf

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke rart du er singel .

Den som ber ut betaler

Var dette med å ta alt så grav alvorlig da... :nigo:

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, pelici skrev:

Det er nok veldig mange ulike meninger om dette temaet. Jeg er kanskje gammeldags, men synes selv det er lite sjarmerende hvis mannen ikke tilbyr seg å spandere. Det er absolutt ikke ødeleggende for daten videre, men noe jeg legger merke til. Dette gjelder selvsagt ikke store summer. Synes det blir litt vel gjerrig om man ikke kan spandere en kopp kaffe eller et glass vin. Så kan heller damen få lov til å spandere en eventuell annen gang. 

Synes det samme om damen ikke tilbyr seg å dele regningen. Tilbyr ikke dama dette blir det mest sannsynlig ingen date nr 2. 

Men enig med deg om ikke spandere en kaffedate vil være gjerrig, men her er det den som spør på date som betaler.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke rart du er singel .

Den som ber ut betaler

kjekt for dere kvinner ettersom det nesten alltid er mannen som ber ut.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker å dele regningen i to :) 

Anonymkode: 32baf...d4d

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Har ALDRI opplevd at en mann IKKE betaler for alt ,om han ber meg ut. Så om du har bedt henne ut, betaler du :) Såfremt hun ikke insisterer på å betale selv. Noen jenter er jo så helt  på, at alt skal være likestilling  Senere kan dere bli enige om å dele eller hva som passer dere :)

Om en mann hadde bedt meg ut på kino eller middag men krevd at jeg måtte betale selv, hadde jeg reagert litt ja.

Om jeg hadde bedt ut en mann på middag ute eller hjemme, er det jo selvsagt jeg som hadde betalt, men dette er min mening da .

Håper du får en fin date :)

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg kanskje litt unormal, men synes alltid det er så ubehagelig når folk spanderer på meg. Vil veldig gjerne "gjøre opp" for meg, og er så redd for at mannen tror jeg forventer det. Hvis det f.eks. er snakk om kinoen og han allerede har fikset billettene, så kjøper jeg alltid resten til kinoen. Men selv om jeg blir litt ukonfortabel så setter jeg veldig pris på at de ønsker å spandere, føler de er veldig gentleman da. Er selv student, så skjønner det med pengene. Men trenger vel kanskje ikke å ta henne med på det dyreste stedet dersom du vil spandere? :-) 

Anonymkode: 2fb73...9d9

• Liker 2
Skrevet

Du trenger da ikke gå på restaurant, fins mange ting man kan gjøre som ikke koster all verdens. Be henne på en kopp kaffe, eller foreslå å gå en tur. Koster så å si null og niks. Skulle hun mot formodning være storforlangende, så har du egentlig sett det du trenger å se...

Skrevet

Jeg har aldri vært på en date hvor ikke mannen har insistert på å betale, tross mine protester

• Liker 1
Skrevet

Det der er litt vanskelig. Jeg liker å betale for meg og synes det er ubehagelig at folk jeg ikke kjenner så godt betaler for meg. Men jeg vet at veldig mange jenter ennå forventer at han alltid betaler.

Hva om dere tar første date et billig sted, sånn at det ikke blir så ubehagelig for deg om du føler at det er forventet at du skal spandere? Hva med bare en kaffedate eller noe? Om hun automatisk order for seg selv, vet du at du ikke har noe å bekymre deg for på neste date :)

• Liker 2
Gjest Morene
Skrevet

Så hyggelig med date TS! Ser at kommentarene her spriker veldig, så tror at for at du skal få noe konkret og forholde deg til, så hadde det vært noe hjelpsomt om folk skriver hvilken aldersgruppe det er i, for jeg tenker at det har noe å si om man er studenter eller etablerte voksne. I tillegg hadde det vært fint om du sier hva dere skal, da dette kan påvirke hva man "burde" gjøre.

Men som student i tidlig 20 årene kan jeg si meg enig i at det som utgangspunkt er helt greit at man deler utgiftene likt på første date. Du betaler for ditt, og hun betaler for hennes. Tviler meget sterkt på at noen i min omgangskrets hadde reagert negativt på dette. Vi er tross alt i 2017, så dette kan nå anses som en norm, spesielt på første date. Om det blir flere dater må man nesten bare bruke litt skjønn i vurderingen av hvordan man skal betale - se an stemningen liksom.

Med det sagt kan det ha noe å si hva dere skal. Tenk feks at du ber henne ut på middag på en spesifikk restaurant. I slike tilfeller hadde det vært hyggelig om du da hadde betalt for begge, siden det var din idé å gå dit om du skjønner. Men om man sammen finner ut av hvor man skal så er man igjen tilbake til utgangspunktet som jeg nevnte i forrige avsnitt. Ut i fra det du skriver i hovedinnlegget så har det gått litt frem og tilbake med når dere skal gå ut. I dette tilfellet hadde i hvert fall jeg ikke reagert negativt på om jeg måtte betale for min egen mat. 

Kos deg på date!!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er mest sjarmerende med menn som tilbyr seg å betale. Særlig hvis det er et glass vin eller en kaffe. Det er noe annet med en helaften med middag og masse drikke, da synes jeg det er greit å dele regningen. Er vi ute og drikker er det helt ok å ta annenhver gang i baren. Men jeg synes han skal ta første runde.

Anonymkode: 950f6...a58

• Liker 1
Gjest Jacklost
Skrevet

Eller jeg hadde sikkert betalt uansett hvem som inviterte, jeg er for gavmild 😬 :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forventer ikke å bli spandert på, men det er en enkel måte for deg å markere deg som en gentleman. Kommer litt an på kostnaden også, en middag er greit å dele etter hva man spiser, men en fyr som ikke vil spandere en kaffekopp til tredve kroner stikker seg veldig negativt ut. 

Anonymkode: 1f29a...f3a

Skrevet

Jeg spanderer alltid på date når jeg ber ut ei kvinne. Liker å varte henne litt opp ;)

Skrevet

Har du ikke råd til noe eksteravagant, så ber du henne ikke om å kle seg skarpt og tar henne med på dyr resturant, da holder det med tur i parken og påspandering av kaffe/kebab.

Skrevet

Det blir så "dyrt" som man gjør det til. Blir ikke dyre restauranter, men det går fint å spandere en kaffeskvett, i hvert fall. Det er  helt overkommelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...