AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #1 Skrevet 6. januar 2017 Hei, akkurat flyttet til tr.heim å studerer, også skal jeg på min første date med ei jente, som jeg møtte å har pratet med en del med på tinder. Uansett, jeg er gutt, med student økonomi, og tenker sinnsykt mye på hvem som egentlig skal betale.. hva er normalt? Kan vel sies jeg spurte henne i des, men hun hadde ikke tid, og spurte meg nå i januar. Anonymkode: 43688...b2c
Nappetass1 Skrevet 6. januar 2017 #4 Skrevet 6. januar 2017 Kan dere ikke betale hver for dere? Er ikke vanlig at mannen betaler lenger, ei heller kvinnen om det er date på hennes initiativ. 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #5 Skrevet 6. januar 2017 Tenker at den som inviterer betaler med mindre det er snakk om en fryktelig stor sum. Dersom det blir flere dater så bytter dere på å betale Anonymkode: c49cd...982 5
pelici Skrevet 6. januar 2017 #6 Skrevet 6. januar 2017 Det er nok veldig mange ulike meninger om dette temaet. Jeg er kanskje gammeldags, men synes selv det er lite sjarmerende hvis mannen ikke tilbyr seg å spandere. Det er absolutt ikke ødeleggende for daten videre, men noe jeg legger merke til. Dette gjelder selvsagt ikke store summer. Synes det blir litt vel gjerrig om man ikke kan spandere en kopp kaffe eller et glass vin. Så kan heller damen få lov til å spandere en eventuell annen gang. 7
s0la Skrevet 6. januar 2017 #7 Skrevet 6. januar 2017 Jeg har alltid med meg penger og sier at jeg kan betale for meg, men som regel insisterer mannen. I alle fall de jeg har gått ut med! Jeg liker ikke at mannen skal føle press på det å betale for meg. Hvis han ikke vil så trenger han ikke det. Er i alle fall sånn jeg ser på det. Føles bedre for meg å betale det jeg spiser! Betaler jo mitt ellers, så hvorfor ikke på en date også tenker jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #8 Skrevet 6. januar 2017 Dersom mannen inviterer: han betaler Dersom dama inviterer: Man betaler hver sitt Nei, helt ærlig. Jeg tenker at første date skal gjøres billig. Maks en kaffe eller liknende. Full middag er litt i det meste laget. Hyggelig om mannen betaler, men jeg liker godt å betale selv også. Man er da en selvstendig dame Kanskje ta med hver sin drikke og ta en tur? Da slipper man problemstillingen Anonymkode: 5a884...005 1
herremann Skrevet 6. januar 2017 #9 Skrevet 6. januar 2017 feminismen skriker om likestilling i dag, så da er det rettferdig at man betaler 50% hver. 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #10 Skrevet 6. januar 2017 Man betsler for seg selv. Noe annet er respektløst av jenta å forvente. Anonymkode: af5c2...ecd 2
Jerry Lee Skrevet 6. januar 2017 #11 Skrevet 6. januar 2017 Ser at dagens norm er "splitting the tab". Sjæl er jeg så gammaldags at jeg gjerne vil få ta hele... 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #12 Skrevet 6. januar 2017 Ts her, ser at alle sier forskjellig, jeg står like blank jeg ser det an Anonymkode: 43688...b2c
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #13 Skrevet 6. januar 2017 8 minutter siden, herremann skrev: feminismen skriker om likestilling i dag, så da er det rettferdig at man betaler 50% hver. Poeng! 👌🏻 Anonymkode: e7ddd...87c
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #14 Skrevet 6. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenker at den som inviterer betaler med mindre det er snakk om en fryktelig stor sum. Dersom det blir flere dater så bytter dere på å betale Anonymkode: c49cd...982 Dette betyr indirekte at "mannen betaler". 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dersom mannen inviterer: han betaler Dersom dama inviterer: Man betaler hver sitt Nei, helt ærlig. Jeg tenker at første date skal gjøres billig. Maks en kaffe eller liknende. Full middag er litt i det meste laget. Hyggelig om mannen betaler, men jeg liker godt å betale selv også. Man er da en selvstendig dame Kanskje ta med hver sin drikke og ta en tur? Da slipper man problemstillingen Anonymkode: 5a884...005 Damer ber forsvinnende skjeldent ut på første date, så mannen betaler. Invester minst mulig i første date for å se om hun er verdt å investere videre. 1 time siden, herremann skrev: feminismen skriker om likestilling i dag, så da er det rettferdig at man betaler 50% hver. Signerer denne. Anonymkode: b9465...d1e
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #15 Skrevet 6. januar 2017 Hvis du ikke har råd til å spandere, så ikke inviter henne på date, eller på annen måte forlede henne. Du melder deg vel ikke på triathlon hvis du ikke kan svømme? Bruk hodet. Anonymkode: c979e...b79 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #16 Skrevet 6. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke har råd til å spandere, så ikke inviter henne på date, eller på annen måte forlede henne. Du melder deg vel ikke på triathlon hvis du ikke kan svømme? Bruk hodet. Anonymkode: c979e...b79 Hvor gammel er egentlig du? Ingenting som er mer harry enn menn som insisterer på å betale for alt på en date Anonymkode: ed479...a5d 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #17 Skrevet 6. januar 2017 Hvis det var meg ville jeg betalt første gangen. Gi henne et godt inntrykk, ikke at det gir hele inntrykket, men det hjelper. Anonymkode: d09ec...edb
Sykkelkopp Skrevet 6. januar 2017 #18 Skrevet 6. januar 2017 Pappa betaler 7 timer siden, herremann skrev: feminismen skriker om likestilling i dag, så da er det rettferdig at man betaler 50% hver. De skriker kanskje om det, men det er ikke likestilling de går for, det er flere fordeler for jenter. De skjuler seg bak likestilling så de kan svare "hæææ! vil du ikke ha likestilling? jævla mannsjåvinist", dersom noen kommer med argumenter imot dem. (bortsett fra de 10% som er reale typer)
Gjest Daryl Dixon Skrevet 6. januar 2017 #19 Skrevet 6. januar 2017 Jeg hadde betalt. Den som inviterer betaler... Jeg er gammeldags muligens.
chouette Skrevet 6. januar 2017 #20 Skrevet 6. januar 2017 Du tar den feige varianten og betaler for begge for så å kreve oppgjør på vipps i ettertid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå