Gå til innhold

Hvem betaler??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, akkurat flyttet til tr.heim å studerer, også skal jeg på min første date med ei jente, som jeg møtte å har pratet med en del med på tinder. Uansett, jeg er gutt, med student økonomi, og tenker sinnsykt mye på hvem som egentlig skal betale.. hva er normalt? Kan vel sies jeg spurte henne i des, men hun hadde ikke tid, og spurte meg nå i januar.

Anonymkode: 43688...b2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betal for deg og hun kan betale for seg :)

• Liker 5
Skrevet

Dere betaler hver deres? 

• Liker 1
Skrevet

Kan dere ikke betale hver for dere? Er ikke vanlig at mannen betaler lenger, ei heller kvinnen om det er date på hennes initiativ.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at den som inviterer betaler med mindre det er snakk om en fryktelig stor sum. Dersom det blir flere dater så bytter dere på å betale :) 

Anonymkode: c49cd...982

• Liker 5
Skrevet

Det er nok veldig mange ulike meninger om dette temaet. Jeg er kanskje gammeldags, men synes selv det er lite sjarmerende hvis mannen ikke tilbyr seg å spandere. Det er absolutt ikke ødeleggende for daten videre, men noe jeg legger merke til. Dette gjelder selvsagt ikke store summer. Synes det blir litt vel gjerrig om man ikke kan spandere en kopp kaffe eller et glass vin. Så kan heller damen få lov til å spandere en eventuell annen gang. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg har alltid med meg penger og sier at jeg kan betale for meg, men som regel insisterer mannen. I alle fall de jeg har gått ut med! Jeg liker ikke at mannen skal føle press på det å betale for meg. Hvis han ikke vil så trenger han ikke det. :) Er i alle fall sånn jeg ser på det. Føles bedre for meg å betale det jeg spiser! Betaler jo mitt ellers, så hvorfor ikke på en date også tenker jeg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dersom mannen inviterer: han betaler

Dersom dama inviterer: Man betaler hver sitt :P

Nei, helt ærlig. Jeg tenker at første date skal gjøres billig. Maks en kaffe eller liknende. Full middag er litt i det meste laget. Hyggelig om mannen betaler, men jeg liker godt å betale selv også. Man er da en selvstendig dame :)

Kanskje ta med hver sin drikke og ta en tur? Da slipper man problemstillingen :)

Anonymkode: 5a884...005

• Liker 1
Skrevet

feminismen skriker om likestilling i dag, så da er det rettferdig at man betaler 50% hver.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man betsler for seg selv. Noe annet er respektløst av jenta å forvente.

Anonymkode: af5c2...ecd

• Liker 2
Skrevet

Ser at dagens norm er "splitting the tab".

Sjæl er jeg så gammaldags at jeg gjerne vil få ta hele...   

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts her, ser at alle sier forskjellig, jeg står like blank :) jeg ser det an

Anonymkode: 43688...b2c

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, herremann skrev:

feminismen skriker om likestilling i dag, så da er det rettferdig at man betaler 50% hver.

Poeng! 👌🏻

Anonymkode: e7ddd...87c

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at den som inviterer betaler med mindre det er snakk om en fryktelig stor sum. Dersom det blir flere dater så bytter dere på å betale :) 

Anonymkode: c49cd...982

Dette betyr indirekte at "mannen betaler".

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dersom mannen inviterer: han betaler

Dersom dama inviterer: Man betaler hver sitt :P

Nei, helt ærlig. Jeg tenker at første date skal gjøres billig. Maks en kaffe eller liknende. Full middag er litt i det meste laget. Hyggelig om mannen betaler, men jeg liker godt å betale selv også. Man er da en selvstendig dame :)

Kanskje ta med hver sin drikke og ta en tur? Da slipper man problemstillingen :)

Anonymkode: 5a884...005

Damer ber forsvinnende skjeldent ut på første date, så mannen betaler. Invester minst mulig i første date for å se om hun er verdt å investere videre.

1 time siden, herremann skrev:

Signerer denne.

Anonymkode: b9465...d1e

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke har råd til å spandere, så ikke inviter henne på date, eller på annen måte forlede henne.

Du melder deg vel ikke på triathlon hvis du ikke kan svømme?

Bruk hodet.

Anonymkode: c979e...b79

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke har råd til å spandere, så ikke inviter henne på date, eller på annen måte forlede henne.

Du melder deg vel ikke på triathlon hvis du ikke kan svømme?

Bruk hodet.

Anonymkode: c979e...b79

Hvor gammel er egentlig du? Ingenting som er mer harry enn menn som insisterer på å betale for alt på en date

Anonymkode: ed479...a5d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det var meg ville jeg betalt første gangen. Gi henne et godt inntrykk, ikke at det gir hele inntrykket, men det hjelper. 

Anonymkode: d09ec...edb

Skrevet

Pappa betaler

7 timer siden, herremann skrev:

De skriker kanskje om det, men det er ikke likestilling de går for, det er flere fordeler for jenter. De skjuler seg bak likestilling så de kan svare "hæææ! vil du ikke ha likestilling? jævla mannsjåvinist", dersom noen kommer med argumenter imot dem. (bortsett fra de 10% som er reale typer)

Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Jeg hadde betalt. Den som inviterer betaler...  Jeg er gammeldags muligens.

Skrevet

Du tar den feige varianten og betaler for begge for så å kreve oppgjør på vipps i ettertid :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...