AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #1 Del Skrevet 6. januar 2017 Hei! Jeg er går på påbygg vg4 og har særemne nå. Vi skal skrive 2 kortsvarsoppgaver på nynorsk. Finnes det en slags ordbok på net hvor man kan plotte inn hele teksten og at den oversetter? Liksom som google translate, bare til å stole på? Kunne trengt noe/noen til å lese gjennom sånn at grammatikken er rett.. Anonymkode: 02693...269 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clarity Skrevet 6. januar 2017 #2 Del Skrevet 6. januar 2017 Ordnett.no er vel det du er på jakt etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut Berg Skrevet 7. januar 2017 #3 Del Skrevet 7. januar 2017 13 timer siden, Clarity skrev: Ordnett.no er vel det du er på jakt etter. Ordnett har rett nok ei nynorsk ordbok, men Nynorskordboka er gratis. Uansett var det ikkje ei ordbok som spørjaren etterlyste, men eit omsetjingsprogram eller -teneste. Det kjenner eg ikkje til at finst. Det nærmaste blir rettefunksjonane i tekstbehandlingsprogramma: Open office o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #4 Del Skrevet 8. januar 2017 Eit slikt program kjenner eg ikkje til, men det hadde blitt rekna som fusk om du blei teken! (Og det hadde du truleg blitt, då slike omsetjingar aldri blir heilt bra). Nytt høvet til å øve deg til ein potensiell nynorskeksamen. Bruk ordbok ofte og samarbeid med ein eller fleire i klassen, slik at de kan sjå etter feil hjå(hos😉) kvarandre. Helsing norsklærar. Anonymkode: 69b7b...776 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 14. januar 2017 #5 Del Skrevet 14. januar 2017 På 6.1.2017 den 14.21, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er går på påbygg vg4 og har særemne nå. Vi skal skrive 2 kortsvarsoppgaver på nynorsk. Finnes det en slags ordbok på net hvor man kan plotte inn hele teksten og at den oversetter? Liksom som google translate, bare til å stole på? Kunne trengt noe/noen til å lese gjennom sånn at grammatikken er rett.. Anonymkode: 02693...269 Skaff deg en ordbok som er tillatt brukt på videregående skole, og/eller finn en eller flere i klassen å samarbeide med den tid det er mulig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå