Gå til innhold

Kattunge, alene

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal høre med dyrlegen om slikkingen :) det var lurt.

Og bestille time  sterilisering men fikk beskjed om at det trengte vi ikke før februar. De sa hos veterinæren at vi trygt kunne slippe henne ut da jeg spurte. 

Anonymkode: 17fa6...428

Hunnkatter kastreres de også for å unngå hormonene. 

Men å la pus være ute til den er 7 mnd før dere kastrerer er helt høl i huet (det er rettet mot dyrlegen). At det fortsatt finnes dyrleger som ikke mener katter kan komme i tidlig løpetid er for meg et under. De bør kastreres når de er 6 mnd eller over 2 kg. Du rissikerer å få uønskete kattunger, å når pus er så liten vil hun kunne få store problemer med å føde, til og med dø. 

Anonymkode: 2dc0c...27b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg er enig med folk her ang det å ikke slippe henne ut alene, før du har kastrert... 
Jeg slapp en av mine ut "for tidlig alene", men da var han allerede vant til å være ute mye med meg. Han gikk aldri langt heller, og hadde en voksen kattevenn som passet på han... Selv om det ikke anbefales slippe dem alene før dem er ett år, så er det ikke noe absolutt fasit. 

Men, angående kastreringen, det er verre. Hun er gammel nok til å kunne få kattunger, men hun er såpass ung at det fort kan føre med seg komplikasjoner. En annen ting er at ukastrerte oftere er utsatt for katteaids, og andre sykdommer... 

Anonymkode: d865a...a40

AnonymBruker
Skrevet

Vi gjorde som veterinæren sa med tanke på kastrering på pusen og være ute. 

Ellers i starten var vi ute sammen med henne og vi vet at hun vet hvor hun bor og at hun ikke går så langt. Hun har chip så slik sett har vi gjort det vi kan synes vi. 

Dessuten virker hun mye roligere etter en halvtime ute. 

Er enig i dette med kastrering da og skal høre med veterinær så fort som mulig. 

Anonymkode: 17fa6...428

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...