Gå til innhold

Nokian Hakkapelliitta 2?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leter etter brukte piggdekk til bilen min, og kom over noen som det står Hakkapelliitta 2 på, de må være eldgamle?

Anonymkode: 663c6...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Steinalderen! Vi har kommet til #8. Ikke kjøp brukte dekk uansett. Det er bilens viktigste deler, fire håndflatestore gummihjul som avgjør alt det kjøremessige. Galskap å spare på det.

Anonymkode: f7456...4ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg tenkte ja. Har kjøpt brukte dekk før, mange selger dekk som knapt har gått en sesong. Kjøper selvsagt aldri gamle/slitte dekk, kun nesten nye om jeg kommer over det, ellers blir det nytt.

Anonymkode: 663c6...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var det jeg tenkte ja. Har kjøpt brukte dekk før, mange selger dekk som knapt har gått en sesong. Kjøper selvsagt aldri gamle/slitte dekk, kun nesten nye om jeg kommer over det, ellers blir det nytt.

Anonymkode: 663c6...f7f

Hvorfor vil du ha brukte da?

Dekk er ikke dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekker du datoen på de? 

Hjelper lite med mye mønster om de er harde som hockeypucker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, amativeReflection skrev:

Hvorfor vil du ha brukte da?

Dekk er ikke dyre.

Noen mennesker i Norge har faktisk lite penger

1 time siden, Neket skrev:

Sjekker du datoen på de? 

Hjelper lite med mye mønster om de er harde som hockeypucker...

Derfor jeg startet tråden. Står det dato på dekk?

Anonymkode: 663c6...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner dette med lite penger. I årevis kjørte jeg rundt i billigbiler. Hadde bil til 10000kr, 8000kr, 15000kr osv. På alle disse bilene var den første investeringen nye testvinnerdekk, to sett sommer/vinter til ca 3-9000kr. Det må man bare ta seg råd til. Klapper bilen sammen etter to år får man jo solgt dekkene separat, med god samvittighet. Men fordi jeg ikke stoler på andre ville jeg aldri ha kjøpt brukt selv.

Anonymkode: f7456...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det ikke, dekk er viktig for sikkerheten. I disse dager når alle løper rundt med hjelm og refleksvest og er hysterisk på belte og barnesete i bil...men dekk, nei de sparer vi penger på? Med dårlige dekk må man vel bruke både hjelm og belte når det ikke stopper, eller drar rett av veien! 

Anonymkode: c212c...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner dette med lite penger. I årevis kjørte jeg rundt i billigbiler. Hadde bil til 10000kr, 8000kr, 15000kr osv. På alle disse bilene var den første investeringen nye testvinnerdekk, to sett sommer/vinter til ca 3-9000kr. Det må man bare ta seg råd til. Klapper bilen sammen etter to år får man jo solgt dekkene separat, med god samvittighet. Men fordi jeg ikke stoler på andre ville jeg aldri ha kjøpt brukt selv.

Anonymkode: f7456...4ad

Det er disse dekkene jeg ser etter, har kjøpt brukt kun èn gang før. Men nå har jeg en bil som er så fin på det at dekkdimensjonen er vanskelig å oppdrive, så tror det blir nye.

Og hvordan tenker du jeg skal få solgt dem når du fraråder alle å kjøpe? Hehe.

Anonymkode: 663c6...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår det ikke, dekk er viktig for sikkerheten. I disse dager når alle løper rundt med hjelm og refleksvest og er hysterisk på belte og barnesete i bil...men dekk, nei de sparer vi penger på? Med dårlige dekk må man vel bruke både hjelm og belte når det ikke stopper, eller drar rett av veien! 

Anonymkode: c212c...a64

Her er det ikke snakk om å kjøpe dårlige dekk, det kommer aldri til å skje. TS

Anonymkode: 663c6...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen mennesker i Norge har faktisk lite penger

Derfor jeg startet tråden. Står det dato på dekk?

Anonymkode: 663c6...f7f

Ja, det står dato på dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hvordan tenker du jeg skal få solgt dem når du fraråder alle å kjøpe? Hehe.

Anonymkode: 663c6...f7f

Hehe, si det! Solgte to år gamle Michelin dekk for 300kr en gang. "Det er per dekk?", spurte kjøper, "Nei, tenkte alle i hop", sa jeg.

Har aldri vært spesielt oppegående i sånne situasjoner. :D

Anonymkode: f7456...4ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...