Gå til innhold

Er jeg for streng? :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er rystet! Akkurat hva sa disse foreldrene? At du overreagerer på at de sparket katten? Er dette greit liksom?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg gikk ned til foreldrene og sa til de hva jeg hadde tatt barna deres i å gjøre og at dette ikke er greit. og om de kunne snakket med barna sine om hendelsen. Fikk til svar at de bare er barn, og at de mest sannsynlig bare ville leke med katten, og at jeg overreagerte veldig, det var jo bare en bagatell som de sa.............. men min mann kommer jeg klokken 6, og da blir det liv og røre :hakeslepp:

ts

Anonymkode: 69da1...d60

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville spurt om dem hadde syntes det var like moro om jeg og mine venner hadde sperret inne drittungene og gjort det samme med dem, fordi vi ville leke med dem og syntes det var en fin lek... 
Om ikke det hadde fått foreldrene til å skjønne hvorfor dette ikke er moro, så hadde jeg anmeldt det. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde banket opp de drittungene så jææævlig...

Anonymkode: 66a31...73a

Skrevet

Ikke for streng! Ungene fortjente kjeft, men det vil jo ikke virke når idiot foreldrene ikke følger opp. Sjelden jeg tør si noe til andre sånn, men der hadde jeg gjort det samme som du!

Dette er de ungene som blir farlige voksne så når ikke foreldrene tar det burde du nesten anmelde dyreplageriet. Ikke fordi det vil bli gjort noe med for såpass lite, men kanskje ungene blir litt redde hvis de får kopi av anmeldelsen..... da blir kjeften din forsterket slik foreldrene skulle ha gjort....

hadde det der vært min unge ville ukepengene vært øremerket kattesnop i en  mnd, det måtte hun selv ha ringt på og levert skamrødmende.... 

• Liker 3
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer virkelig på hvorfor ikke katten stakk av... Det er jo ikke normalt at en katt blir på stedet og lar seg mishandle. 

Anonymkode: acf38...0ce

Det er ikke normalt for et dyr som har blitt behandlet bra å skjønne at det blir mishandlet før det blir litt ille.... jeg har jo tråkka på/ dulta borti bikkja mi så det gjør vondt noen ganger på mange år, men uten sint kroppsspråk forstår hun faktisk at det ikke var kjeft/ straff når det ikke er sånt jeg gjør når jeg blir sint på henne. Kan lite om katter, men så forskjellig er de vel ikke fra andre sosiale dyr.... hva er det du prøver å si egentlig, at oppførselen til ungene var greit siden de hadde flaks og katten ikke fikk ordentlig vondt/ ble ordentlig redd? Hva med neste katt som kommer forbi og de treffer bedre?

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, pautina skrev:

Det er ikke normalt for et dyr som har blitt behandlet bra å skjønne at det blir mishandlet før det blir litt ille.... jeg har jo tråkka på/ dulta borti bikkja mi så det gjør vondt noen ganger på mange år, men uten sint kroppsspråk forstår hun faktisk at det ikke var kjeft/ straff når det ikke er sånt jeg gjør når jeg blir sint på henne. Kan lite om katter, men så forskjellig er de vel ikke fra andre sosiale dyr.... hva er det du prøver å si egentlig, at oppførselen til ungene var greit siden de hadde flaks og katten ikke fikk ordentlig vondt/ ble ordentlig redd? Hva med neste katt som kommer forbi og de treffer bedre?

mine to hadde blitt vettskremte... og jeg tør faktisk ikke garantere at dem ikke hadde gått til motangrep om dem hadde vært sperret inne... 

Skrevet
7 minutter siden, _popcorn_ skrev:

mine to hadde blitt vettskremte... og jeg tør faktisk ikke garantere at dem ikke hadde gått til motangrep om dem hadde vært sperret inne... 

Katter er vel litt smartere, men bikkja mi hadde nok stått og blitt sparket en stund uten å stikke av eller ta igjen tror jeg, ville bare flyttet seg hver gang og blitt mer stresset etterhvert som hun hadde skjønt at de dytter mer selv om jeg flytter meg....avhengig av stemmebruk og kroppsspråk kunne det tatt litt tid før hun hadde lusket vekk, men det er heller ikke relevant for oppførselen til ungene, (12 13 er nesten ikke unger i en sånn problemstilling en gang) den er like ille uansett om de traff dårlig. 

Håprr den neste katten de treffer på er mer som dine ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde klikket i vinkel, og jeg liker ikke katter en gang.

Anonymkode: f73a0...34f

• Liker 3
Gjest Sugemerke
Skrevet

En ting er jo at unger er så blåst at de ikke vet bedre, men at foreldrene ikke eier vett er verre. Jeg håper mannen din får snakket litt fornuft inn i huet deres for sånn kan faktisk ikke barn behandle dyr.

Dessuten vet man jo hva som skjer med unger som behandler katter dårlig, de blir seriemordere som voksen, bare å minne foreldrene på det. 

Gjest Den Lille Heksa
Skrevet

Hvordan foreldrene reagerer sier vel noe om hvorfor barna er som de er! Nei, du er ikke for streng, dette skal ikke på noen måte aksepteres :sinna:

Politiet ser forøvrig veldig alvorlig på dyremishandling, det kunne du fortalt dem. Jeg hadde nok vurdert både anmeldelse og barnevernet, særlig når du forteller at katten din har hatt "rare" skader før!

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg gikk ned til foreldrene og sa til de hva jeg hadde tatt barna deres i å gjøre og at dette ikke er greit. og om de kunne snakket med barna sine om hendelsen. Fikk til svar at de bare er barn, og at de mest sannsynlig bare ville leke med katten, og at jeg overreagerte veldig, det var jo bare en bagatell som de sa.............. men min mann kommer jeg klokken 6, og da blir det liv og røre :hakeslepp:

ts

Jeg hadde blitt fly forbanna! Hvis ikke barn forstår at en aldri skal være slem mot dyr, da har en sviktet grovt som foreldre! Jeg hadde gitt dem løfte om anmeldelse hvis du tar dem i noe slikt igjen, eller katten kommer hjem med skader som er påført av mennesker. Så kan de være litt nervøse en stund...

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ikke den som lager mest drama rundt meg, men her hadde jeg virkelig kjeftet på barna til de sto i tårer. Og jeg tror faktisk at det hadde tilta litt for meg om foreldrene sto og lo! LORD!

Du skulle sagt at neste gang du så mye som ser dem i nærheten av katten eller hører at de har vært det, så ringer du politiet (barn er livredde for politi). Om du buster dem igjen, så tar du opp telefonen og later som om du ringer. Når du kommer hjem kan du kanskje faktisk gjøre det. Spør om de har råd til deg. Politiet er heller ikke noe for dyremishandling. Hvem vet, om de har en rolig ettermiddag kan det hende de tar en telefon til guttene eller foreldrene.

Du har i hvert fall ikke vært for streng!!

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde klikket, og når jeg hadde roet meg ned hadde jeg dratt hjem til dem en etter en og forlangt å få ta en alvorlig samtale med hver av dem. Ungdommer er ofte veldig mye mer mottagelige for fornuft når de er alene, og ikke omgitt av vennene sine.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

oppdatering: Min mann ble etter ingen overraskelse fly steik forbanna. Han anser jo nesten pusen vår som barnet sitt, så det er forståelig. Han gikk ned og pratet med foreldrene og truet med anmeldelse om de ikke tok til vett og pratet med barna sine. Min mann forlangte også at de skulle si unnskyld til meg (foreldrene) for måten de lo av meg på. Har nå fått melding fra to foreldre som beklager så mye, de skjønte ikke alvoret. De skulle snakke med guttene sine om det, og det skulle ikke skje igjen. (to av guttene er søsken). Haha,  min mann ass:hug: Nå har pus fått torsk som plaster på såret!

ts. 

• Liker 13
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

oppdatering: Min mann ble etter ingen overraskelse fly steik forbanna. Han anser jo nesten pusen vår som barnet sitt, så det er forståelig. Han gikk ned og pratet med foreldrene og truet med anmeldelse om de ikke tok til vett og pratet med barna sine. Min mann forlangte også at de skulle si unnskyld til meg (foreldrene) for måten de lo av meg på. Har nå fått melding fra to foreldre som beklager så mye, de skjønte ikke alvoret. De skulle snakke med guttene sine om det, og det skulle ikke skje igjen. (to av guttene er søsken). Haha,  min mann ass:hug: Nå har pus fått torsk som plaster på såret!

ts. 

Hurra for mannen din! :hoppendeglad: Dagens helt!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde nevnt at dyreplageri blant barn er tidlige tegn på en strålende fremtid som hensynsløs og dissempatisk voldsutøver. 

De som plager dyr som barn, plager statistisk sett ofte voksne som voksne.

Anonymkode: 164bc...aff

• Liker 3
Gjest Den Lille Heksa
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts. 

Yes! :mynona:

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

ts. 

For en mann du har! :) 

Anonymkode: 163fd...167

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

For en mann du har! :) 

Anonymkode: 163fd...167

Helt enig! Veldig bra gjort av mannen din! 

Og det fikk meg til å tenke på min egen mann. Vi har 2 katter, og mannen er veldig glade i dem. Hvis noe sånt hadde skjedd med våre katter, frykter jeg at min mann ikke hadde klart å løse situasjonen uten voldsbruk. 

Anonymkode: 7e4b7...f28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...