AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #1 Skrevet 5. januar 2017 Kom hjem fra jobb i dag og litt nedenfor i bakken hvor vi bor ser jeg 3 barn (12-13 år) som kaster snøballer, slo og sparket etter katten min. Den ene traff faktisk pus i ansiktet. Dette synes jeg er helt uakseptabelt. Jeg gikk derfor ned til foreldrene siden vi kjenner alle foreldre og barn her i nabolaget. De bare lo det bort, og synes jeg tok litt for hardt i når jeg kom å sa ifra til de. Er dette virkelig greit?!? jeg "kjeftet" også på barna og sa at slik gjør man rett og slett ikke. Jeg kjenner jeg blir lei meg når jeg ser hva folk gjør. Nå tørr jeg nesten ikke å ha katten min ute.. er jeg for streng? føler meg litt latterliggjort av foreldrene til disse barna. Anonymkode: 69da1...d60 2
Snadder Skrevet 5. januar 2017 #2 Skrevet 5. januar 2017 Du er på ingen måte for streng. De de barna gjorde var dyreplageri. Du skal bare si til foreldrene at dersom de ikke tar tak i dette så blir du å anmelde de for dyremishandling. Da skal du se at pipa får en annen lyd. 24
King in the North Skrevet 5. januar 2017 #3 Skrevet 5. januar 2017 Jeg hadde klikket. Ondskap mot dyr skal aldri tas lett på. 19
Sarya Skrevet 5. januar 2017 #4 Skrevet 5. januar 2017 (endret) Nei du hadde virkelig retten på din side! Endret 5. januar 2017 av Sarya 5
Hjärtat Skrevet 5. januar 2017 #5 Skrevet 5. januar 2017 Nei, det er absolutt ikke lov å plage dyr, og helt riktig av deg å si ifra. Ansvars- og respektløst av foreldrene å ikke ta tak i det. 5
Supernova17 Skrevet 5. januar 2017 #6 Skrevet 5. januar 2017 NEI, dette er på ingen måte greit!!! Du må ta kontakt med foreldrene deres hvis de gjør det igjen. Dyreplageri! Katten kan være ute mens de er på skolen 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #7 Skrevet 5. januar 2017 Synes det høres ut som dine naboer ikke har særlig god folkeskikk. Og heller ikke respekt for hverken dyr eller mennesker. Flott at du sa fra. Anonymkode: 9d7d0...ddf 7
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #8 Skrevet 5. januar 2017 Nei er ganske skjelven her jeg sitter.. synes ikke det her er greit. Barna er heller ikke små barn, de vet hva som er greit og ikke. Foreldrene lo faktisk, bokstavelig talt og sa jeg overreagerte. Vi har katteluke til pus, med chip, så når vi er på jobb så har ikke vi kontroll på om han er ute eller inne.. Men pus har hatt skader tidligere, som jeg ikke helt har skjønt hvor har kommet fra. Ikke store skader men merkelige skader. sier ikke at det har en sammenheng med disse barna! men jeg begynner å lure. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre videre. min mann kommer sikkert til å fly vegg i mellom når jeg forteller han hva som har skjedd senere.. ts Anonymkode: 69da1...d60 8
Tabris Skrevet 5. januar 2017 #9 Skrevet 5. januar 2017 Jeg hadde kjeftet barna huden full hadde jeg sett noen gjøre det mot noe dyr. 10
Gjest Jessica Skrevet 5. januar 2017 #10 Skrevet 5. januar 2017 Å jeg blir så sint Ondskap mot dyr tyder på mangel på empati . Og at foreldrene ler det bort bekymrer meg. Så utrolig trist og urovekkende.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #11 Skrevet 5. januar 2017 Lurer virkelig på hvorfor ikke katten stakk av... Det er jo ikke normalt at en katt blir på stedet og lar seg mishandle. Anonymkode: acf38...0ce
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #12 Skrevet 5. januar 2017 Ikke vanskelig å skjønne hvor barna tar fra i hvert fall. Anonymkode: 5e92c...7b0 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #13 Skrevet 5. januar 2017 Hadde faen meg anmeldt. Anonymkode: 112a7...d5e 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #14 Skrevet 5. januar 2017 Vet du, jeg ville ikke ha nølt med å anmelde de for dyreplageri... Jeg ville enten ha gjort det NÅ, eller forklart når både foreldre og barn tilstedet (eller to forskjellige ganger) at dette var siste gang de plaget ditt dyr og andre dyr. Skjer dette igjen så anmelder du dem! Anonymkode: aff64...3cd
Kinno Skrevet 5. januar 2017 #15 Skrevet 5. januar 2017 Hadde blitt månelyst hvis jeg hadde opplevd det samme. Nei du er ikke for streng! Ikke noe rart folk mishandler dyr når de lærer så slette holdninger hjemmefra!
dillyduzit Skrevet 5. januar 2017 #16 Skrevet 5. januar 2017 Jeg hadde nok dratt dem etter nakkeskinnet eller ørene til foreldrene, kjeftet på både barna og foreldrene for å deretter anmelde forholdet. Så nei, helt ærlig syntes jeg du var for snill. 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #17 Skrevet 5. januar 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer virkelig på hvorfor ikke katten stakk av... Det er jo ikke normalt at en katt blir på stedet og lar seg mishandle. Anonymkode: acf38...0ce Altså, jeg kom jo akkurat når de holdt på. Katten var "sperret" inne mellom en liten bod ved postkassen nede i bakken, da jeg så den ene gutten sparke etter katten og de andre kastet snøballer, pus fikk seg et lite slag før han klarte å springe bort. jeg sprang direkte ned til guttene og ga de beskjed. De omringet jo katten min. selvfølgelig hadde ikke katten bare stått å sett på hadde han hatt noen andre muligheter til å springe bort. men alt skjedde så fort. ts Anonymkode: 69da1...d60 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #18 Skrevet 5. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Altså, jeg kom jo akkurat når de holdt på. Katten var "sperret" inne mellom en liten bod ved postkassen nede i bakken, da jeg så den ene gutten sparke etter katten og de andre kastet snøballer, pus fikk seg et lite slag før han klarte å springe bort. jeg sprang direkte ned til guttene og ga de beskjed. De omringet jo katten min. selvfølgelig hadde ikke katten bare stått å sett på hadde han hatt noen andre muligheter til å springe bort. men alt skjedde så fort. ts Anonymkode: 69da1...d60 Vet du, jeg ville ikke ha nølt med å anmelde de for dyreplageri... Jeg ville enten ha gjort det NÅ, eller forklart når både foreldre De sparket etter katten og katten fikk et slag?? Anmeld dem...NÅ! Forhåpentligvis kommer også barnevernet inn i bildet..... Anonymkode: aff64...3cd 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #19 Skrevet 5. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vet du, jeg ville ikke ha nølt med å anmelde de for dyreplageri... Jeg ville enten ha gjort det NÅ, eller forklart når både foreldre De sparket etter katten og katten fikk et slag?? Anmeld dem...NÅ! Forhåpentligvis kommer også barnevernet inn i bildet..... Anonymkode: aff64...3cd Det var kun dette som skulle med. Teksten fra mitt andre innlegg forfølgte meg visst. Anonymkode: aff64...3cd
exictence Skrevet 5. januar 2017 #20 Skrevet 5. januar 2017 Uff, så dum måte av foreldrene å reagere på med å le det bort. Trist. Bra du sa ifra, og en skam av foreldrene å ikke ta det alvorlig. Alle barn burde som en selvfølge lære at det ikke er greit å kaste snøballer etter verken dyr eller mennesker som ikke selv er med på evt snøballkrig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå