Gå til innhold

"bare fordi hun er prinsesse!"

Fremhevede innlegg

Gjest Ninakanin
Skrevet
Jeg synes det er helt forkastelig at hun får rettigheter foran andre som søker i samme område. Vi må huske på at hun faktisk har sagt fra seg tittelen. Hun har valgt bort det å være prinsesse for å klare seg selv. Da må hun ta konsekvensene av det og takle å bli behandlet på lik linje med andre som ikke har en kongelig tittel.

:ler: bestemmer hvem, du?

Hun er jo kongelig i blodet selv om hun har sagt fra seg ting og tang. Herre jemini... La nå jenta få det hun får da vel, hun ER tross alt prinsesse. Gjør det noe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

til anomym: hun er jo fremdeles kongelig selv om hun har sagt fra seg tittelen! og sånn er det, hun vil ALDRI bli behandlet på lik linje med vanlige nordmenn, og det er ikke meningen heller! hun har jo blått blod! la nå jenta være i fred! stakkars martha!

Gjest Anonymous
Skrevet

Syns hele kongehuset burde være avskaffet! Hele prinsippet med kongehus stammer fra et samfunnssystem som forlengst er avskaffet: Et hierarki som de aller fleste mener hører til fortiden - hvorfor skal vi da beholde kongehuset?

Og, at stakkars marta måtte klare seg på skarve 100.000 i året er også en vits - hun har penger i massevis som er arvet fra hennes forfedre som har skaffet dem gjennom robbing av andre land og gjennom slavhold og annet matnyttig.

Ja til demokrati og likeverd!

Gjest Anonymous
Skrevet

Greit det, men da må de også oppføre seg som kongelig, for sånn som det er nå vil de jo være "den vanlige mann i gata", med kongelige goder.

Enten for de oppføre seg kongelig med det som følger, eller så får de være "den vanlige mann i gata".

Vi skal sette stas på dem synes nå jeg og at de er noe mer enn den vanlig mann i gata gjør vel ikke så mye.

At de selv velger å få bedre kontakt med nasjonen sin ved å være folkelige må jo være kjempefint.

Hadde de vært for høy på pæra så hadde det vært galt også. Eller hadde det ikke det kanskje???

Skrevet

Ja når dette skjer med en rik så er det bare fordi han er rik, når det skjer nå er det bare fordi hun er prinsesse. Når dette skjer med mannen på gata så får ingen vite om det for da kommer det ikke i noen nyheter.

Skrevet
:tunge1:  

Dette er ikke noen stor sak i seg sjøl men kan den være en av mange dråper som uthuler monarkiet og bidrar til avskaffelse så er det bra.

:enig_animasjon:
Skrevet

Når det gjelder byggesøknaden, så synes jeg egentlig at det er helt greit at de fikk den innvilget. Hun er jo tross alt Kongens datter. Og for alt vi vet, kan det jo hende at det er sikkerhetsmessige grunner til at hun fikk innvilget søknaden sin og, bare at det ikke skal ut i det offentlige.  

Og det er jo ikke veldig mye det er snakk om heller da. Selv om jeg i utgangspunktet er enig i at markagrensa bør være absolutt, som det ble sagt i artikkelen, så synes jeg at det er helt greit at et unntak ble gjort for vår prinsesse.

Enig med deg her - synes det er helt greit at de får bygge :-)

Skrevet
Ja til demokrati og likeverd!

Hva er vi om vi ikke er representativt demokrati lurer jeg? Hvor mye makt tror du de kongelige har her i Norge?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...