Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2004 #1 Skrevet 3. desember 2004 synes det blir litt feil at hun skal få bygge på, fordi hun trenger større plass.Og ikke på grunn av sikkerheten http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=101568
Superlammet Skrevet 3. desember 2004 #2 Skrevet 3. desember 2004 Kjedelig at sånt skjer, men loven er jo ikke for alle, så...
Polly Ester Skrevet 3. desember 2004 #3 Skrevet 3. desember 2004 En liten avsporing kanskje, men... Skulle ikke prinsessen og mannen hennes flytte til New York? Ble det ikke noe av, eller...
Marpessa Skrevet 3. desember 2004 #4 Skrevet 3. desember 2004 De bor i New York nå, ja....! Jeg gidder ikke bli irritert over dette, jeg...
Gjest Devil's Spawn Skrevet 3. desember 2004 #5 Skrevet 3. desember 2004 Skulle ikke prinsessen og mannen hennes flytte til New York? Mannen? Å ja, det er det han er ja...
NIKI Skrevet 3. desember 2004 #7 Skrevet 3. desember 2004 Mener jeg har lest at de skal flytte tilbake til hun skal føde igjen. Når det gjelder byggesøknaden, så synes jeg egentlig at det er helt greit at de fikk den innvilget. Hun er jo tross alt Kongens datter. Og for alt vi vet, kan det jo hende at det er sikkerhetsmessige grunner til at hun fikk innvilget søknaden sin og, bare at det ikke skal ut i det offentlige. Og det er jo ikke veldig mye det er snakk om heller da. Selv om jeg i utgangspunktet er enig i at markagrensa bør være absolutt, som det ble sagt i artikkelen, så synes jeg at det er helt greit at et unntak ble gjort for vår prinsesse.
Gjest Milah Skrevet 3. desember 2004 #9 Skrevet 3. desember 2004 Mener jeg har lest at de skal flytte tilbake til hun skal føde igjen. Når det gjelder byggesøknaden, så synes jeg egentlig at det er helt greit at de fikk den innvilget. Hun er jo tross alt Kongens datter. Og for alt vi vet, kan det jo hende at det er sikkerhetsmessige grunner til at hun fikk innvilget søknaden sin og, bare at det ikke skal ut i det offentlige. Og det er jo ikke veldig mye det er snakk om heller da. Selv om jeg i utgangspunktet er enig i at markagrensa bør være absolutt, som det ble sagt i artikkelen, så synes jeg at det er helt greit at et unntak ble gjort for vår prinsesse. Som om jeg skulle sagt det selv! :-)
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2004 #10 Skrevet 3. desember 2004 Som om jeg skulle sagt det selv! :-) Helt enig! Så lenge det kun blir gjort unntak for prinsessen og ikke enhver med makt og innflytelse synes jeg det er helt greit. Jeg synes dette er en medieskapt greie som har blitt blåst opp noe enormt - det skader da vel ingen at hun får bygge på huset sitt.
Gjest gjest1 Skrevet 3. desember 2004 #11 Skrevet 3. desember 2004 Misunnelsen i dette landet er jo bare enorm.... janteloven også.....
Cherubino Skrevet 3. desember 2004 #12 Skrevet 3. desember 2004 Dette er ikke noen stor sak i seg sjøl men kan den være en av mange dråper som uthuler monarkiet og bidrar til avskaffelse så er det bra.
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2004 #13 Skrevet 3. desember 2004 Det er rett og slett pinlig med all denne misunnelsen rundt Kongehuset og dets gjøren og laden
monja Skrevet 3. desember 2004 #14 Skrevet 3. desember 2004 Som om jeg skulle sagt det selv! :-) Helt enig!
Gjest Leola Skrevet 3. desember 2004 #15 Skrevet 3. desember 2004 Men hvorfor skal det gjøres unntak bare fordi hun er prinsesse? Jeg er helt enig med dem som mener at slike unntak og avgjørelser er med på å undergrave hele kongehuset. Hadde nå enda noen kommet med en fornuftig grunn til at prinsessen fikk ja til å bygge ut huset sitt. De vil behandles som vanlige mennesker - men samtidig ha de særfordeler det fører med å være medlem av kongefamilien. Det er også et tankekors at når noen setter spørsmålstegn ved dette så blir janteloven og misunnelse slengt i bordet som grunner - mener dere virkelig at vi ikke kan ha slike meninger uten at det ligger misunnelse bak ?
Gjest Leola Skrevet 3. desember 2004 #16 Skrevet 3. desember 2004 Sheila skrev: Helt enig! Så lenge det kun blir gjort unntak for prinsessen og ikke enhver med makt og innflytelse synes jeg det er helt greit. Jeg synes dette er en medieskapt greie som har blitt blåst opp noe enormt - det skader da vel ingen at hun får bygge på huset sitt. Men det er greit at kongefamilien bruker sin makt og innflytelse - så lenge ingen andre gjør det ? Høres ut som et merkelig resonnement ...
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2004 #17 Skrevet 3. desember 2004 Hun har jo bare søkt. Det er ikke hennes feil at hun fikk ja. Det må politikerne ta på sin kappe.
alisia4 Skrevet 4. desember 2004 #18 Skrevet 4. desember 2004 Blir rett og slett provosert når jeg hører sånt. Men overhode ikke uvanlig at de kongelige får ALT opp i hendene. Og det er de som trenger det minst. De er som oss alle andre og alle mennesker har sine behov, og vi vanlige blir overhode ikke hørt, men blir istendenfor overkjørt når det gjelder sånt. Det er en grunn for at jeg har så mye imot de kongelige, eller rettere sagt hele monarkiet. Snakk om å bli forskjellsbehandlet, og sympati får de aldri av meg, selv om det overhode ikke har noe betydning. Men det er meg da.
Gjest manic Skrevet 4. desember 2004 #19 Skrevet 4. desember 2004 Er dette virkelig noe folk bruker tid og krefter på å bry seg om????
Gjest Leola Skrevet 4. desember 2004 #20 Skrevet 4. desember 2004 Vi har vel ikke brukt så mye mer krefter og energi på dette enn deg. Merkelig at enkelte orker engasjere seg såpass i noe som for dem er totalt uinteressant. Jeg ser drøssevis av diskusjoner her inne som jeg er likegyldig til - men da er jeg likegyldig og rakker selvsagt ikke ned på de som diskuterer - jeg lar bare være å delta selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå