Gå til innhold

Hvorfor har kvinner så snevre interesser?


Brannslangen

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du sier det er unaturlig for kvinner å gjøre noe annet enn å føde og oppdra unger?

Tror aldri jag har lest så mye tøv, som det du har produsert i denne tråden, og jeg har lest mye rart og svada på nettet.

Anonymkode: 1caa7...402

Han sier vell egentlig bare at vi har utviklet oss slik at kvinner og menn har forskjellige egenskaper som gjør at vi er dyktigst på forskjellige områder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, herzeleid skrev:

Han sier vell egentlig bare at vi har utviklet oss slik at kvinner og menn har forskjellige egenskaper som gjør at vi er dyktigst på forskjellige områder. 

Å føde barn har da ingenting med dyktighet å gjøre. Det er en ren kroppslig ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Å føde barn har da ingenting med dyktighet å gjøre. Det er en ren kroppslig ting

Det er masse kroppslige ting som påvirker hvor dyktige vi er innen forskjellige områder, åpenbart nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn liker å høre sin egen stemme og tror de er eksperter i alt, selv om det er tvert om. Debatt-forum med menn: the blind leading the blind. Det er bare å rigge seg til med popcorn og se spetakkelet utfolde seg. Mens far i huset diskuterer "store ting" på VG debatt så tar mor seg av oppdragelsen av barna. Gjett hvem som gjør de viktige oppgavene her i verden av mor og far... 

Anonymkode: 19130...4d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det skyldes nok at skolevesenet er tilpasset jenter. Det er den eneste forklaringen jeg kan komme på, da hele vår sivilisasjon er bygget av menn og menn er suverene på alle fagfelt som er av betydning for den.

Om menn var så suverene som du påstår, så hadde det vist seg på skolen også. Du sa jo selv tidligere at menn befinner seg på et mye bredere spekter av IQ-skalaen, noe som betyr at det gjerne er en mann som gjør det best innen et fagfelt, men også at det sannsynligvis ville vært en mann som hadde gjort det dårligst. Skal mann sammenligne menn med kvinner, så må man måle gjennomsnittet. På samme måte som at Tufte il ikke blir bedre enn Rosenborg, selv om de skulle få Ronaldo som kaptein på laget. En gjennomsnittlig mann vil være omtrent like intelligent som en gjennomsnittlig kvinne, men mange menn har tydeligvis fått det for seg at de er smartere fordi det finnes noen menn som suverent topper skalaen.

*Sukk*, du skjønner det fremdeles ikke. Naturen former oss, men formen er avhengig av hvilket miljø vi utvikler oss i. Vi hadde ikke biler mens mennesket utviklet seg de siste hundre tusen årene, men hos menn utviklet det seg slike ting som bedre romgeometrisk forståelse og orienteringsevne, noe som i 2017 uttrykker seg ved at menn er flinkere til å kjøre bil enn kvinner. Tilsvarende formet naturen kvinnen slik at hun skulle føde og oppdra barn, noe som i 2017 uttrykker seg ved at kvinner gjerne tiltrekkes av sykepleieryrket.. Det er forresten også derfor sykepleierne dikkedikkesnakker med pasientene sine som om de var små unger. Det kan jeg skrive under på at er skikkelig irriterende (med mindre hun er dritfin med store pupper, selfølgelig).

Du har tydeligvis ikke fått med deg nyhetene i det siste, var nylig slått opp stort at kvinner er bedre sjåfører enn menn. http://www.tv2.no/a/8836405/

Anonymkode: d6ccd...515

 

Anonymkode: b3c3c...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, herzeleid skrev:

Det er masse kroppslige ting som påvirker hvor dyktige vi er innen forskjellige områder, åpenbart nok. 

Ikke fødsel. Ungen kommer ut okke som. Man kan ikke styre det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Ikke fødsel. Ungen kommer ut okke som. Man kan ikke styre det. 

Det er lite sammenheng mellom det jeg skriver og det du svarer til meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.1.2017 den 13.46, Brannslangen skrev:

Hvorfor skiller menn og kvinner seg så betydelig når det kommer til sine respektive sett med interesser?

Etter å ha tilbrakt store deler av livet på forum og chat-rom på internett så synes jeg at jeg har et godt grunnlag for å hevde at kvinner er mer endimensjonale og smale i sitt verdenssyn enn oss gutta. En ting er at det ikke er mange kvinner som har interesse for tekno og vitenskap, det er det forsåvidt ikke alle menn som har heller, men hvorfor i all verden er det så få kvinner på alle de debatt-stedene jeg har frekventert i 12-13 år som diskuterer politikk og samfunn? Jeg var blant annet aktiv på VGD i over ti år og jeg kan ikke huske mer enn 2-3 damer i løpet av alle de årene som jevnlig diskuterte norsk politikk. Går du på enda litt tyngre saker som internasjonal politikk, geopolitikk så vet jeg ikke om jeg der noengang diskuterte med én eneste dame. Kjerringene glimret også med sitt fravær når det kom til andre tilsynelatende alminnelige tema som historie, økonomi og generelle nyhetssaker.

Så nå som jeg til slutt har "sunket så lavt" at jeg har opprettet konto på et forum styrt og dominert av kvinner (Jeg er her bare fordi de andre forumenes aktivitet har gått i dass) så er det naturlig å benytte anledningen til å spørre nettopp dere damer om det virkelig er sånn at dere er så snevre... ? Handler det i hovedsak for dere bare om sminke, klær, blogg, babyer, TV-serier, ukeblader, bøker - samt en og annen likestillingsdiskusjon i ny og ne? Jeg har ingen venninner eller kvinnelige bekjentskap så jeg ser ingen bedre muligheter til å få svar på nysgjerrigheten min enn ved å spørre på en plass som dette.

Etter å ha tilbrakt en begrenset del av livet på forum og chat rom på internett synes jeg å ha et godt grunnlag for å hevde at menn, i mye større grad en kvinner får hang-ups i ett tema. Det kan være hvilket som helst tema, være seg en fetish, en fritidsinteresse, you name it. Enkelte menn går all inn og har på skylapper slik at hele verden stenges ute, og ingenting annet en det de fokuserer på er av betydning. Siden mennesker som er opptatt med å leve livet ikke har tid til å tilfredsstille disse mennenes trang til å snakke om sin hang-up, søker de internett, der de diskuterer seg i hjel med menn som har hang-up i samme tema.

Disse mennene utvikler som regel ett ganske utpreget kvinnehat, for slike menn finner som regel ikke en partner av motsatt kjønn, nettopp fordi hang-upen deres er så altoppslukende, og evnen til å sette egne behov til side og se et annet menneske ikke er tilstede. Disse mennene mener som regel at en kvinnes funksjon er å tilrettelegge for at mannens hang-up skal få være det som står i hovedfokus, alltid.

Har kvinner og menn ulike interesser?, helt klart. Men det betyr ikke at du vil finne vannvittig mange unntak og det går begge veier. Det er flust med menn som er veldig interessert i klær, sminke og mote, samtidig som det er en haug med kvinner som liker dataspill, biler og elektronikk. Men de aller, aller fleste mennesker har ikke behov for å søke et chat-fora på internett for å dyrke sine interesser, det gjør de i sin interaksjon med mennesker afk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, herzeleid skrev:

Det er lite sammenheng mellom det jeg skriver og det du svarer til meg. 

Hva er det du mener da? At kvinner er bedre enn menn ril å ta seg av barn fordi de føder de? Det stemmer jo ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Hva er det du mener da? At kvinner er bedre enn menn ril å ta seg av barn fordi de føder de? Det stemmer jo ikke

Jeg mener det jeg skriver lenger oppe:

"at vi har utviklet oss slik at kvinner og menn har forskjellige egenskaper som gjør at vi er dyktigst på forskjellige områder."

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, herzeleid skrev:

Jeg mener det jeg skriver lenger oppe:

"at vi har utviklet oss slik at kvinner og menn har forskjellige egenskaper som gjør at vi er dyktigst på forskjellige områder."

 

 

Hvilke egenskaper da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hvilke egenskaper da?

Du finner sikkert en haug. Eksempler kan være vilje til å ta risiko og satse, ønske om å utøve omsorg osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎05‎.‎01‎.‎2017 den 13.46, Brannslangen skrev:

Hvorfor skiller menn og kvinner seg så betydelig når det kommer til sine respektive sett med interesser?

Etter å ha tilbrakt store deler av livet på forum og chat-rom på internett så synes jeg at jeg har et godt grunnlag for å hevde at kvinner er mer endimensjonale og smale i sitt verdenssyn enn oss gutta. En ting er at det ikke er mange kvinner som har interesse for tekno og vitenskap, det er det forsåvidt ikke alle menn som har heller, men hvorfor i all verden er det så få kvinner på alle de debatt-stedene jeg har frekventert i 12-13 år som diskuterer politikk og samfunn? Jeg var blant annet aktiv på VGD i over ti år og jeg kan ikke huske mer enn 2-3 damer i løpet av alle de årene som jevnlig diskuterte norsk politikk. Går du på enda litt tyngre saker som internasjonal politikk, geopolitikk så vet jeg ikke om jeg der noengang diskuterte med én eneste dame. Kjerringene glimret også med sitt fravær når det kom til andre tilsynelatende alminnelige tema som historie, økonomi og generelle nyhetssaker.

Så nå som jeg til slutt har "sunket så lavt" at jeg har opprettet konto på et forum styrt og dominert av kvinner (Jeg er her bare fordi de andre forumenes aktivitet har gått i dass) så er det naturlig å benytte anledningen til å spørre nettopp dere damer om det virkelig er sånn at dere er så snevre... ? Handler det i hovedsak for dere bare om sminke, klær, blogg, babyer, TV-serier, ukeblader, bøker - samt en og annen likestillingsdiskusjon i ny og ne? Jeg har ingen venninner eller kvinnelige bekjentskap så jeg ser ingen bedre muligheter til å få svar på nysgjerrigheten min enn ved å spørre på en plass som dette.

Kjerringene, altså?  Det går vel heller ut på at det ikke er hvor som helst og med hvem som helst man gidder å diskutere. Det bør være et visst nivå på debattantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, herzeleid skrev:

Du finner sikkert en haug. Eksempler kan være vilje til å ta risiko og satse, ønske om å utøve omsorg osv. 

Hva med menn som ønsker å utøve omsorg da og kvinner som bestiger mount everest? Tror ikke dette har så sykt mye med kjønn å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hva med menn som ønsker å utøve omsorg da og kvinner som bestiger mount everest? Tror ikke dette har så sykt mye med kjønn å gjøre

Ja hva med de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt forskjell her mener jeg. Hvis du ser på forumer og "diskusjonene om sminke, hus og barn og hjem" så er dette i stor grad ikke diskusjoner, men folk som søker råd og støtte i ulike situasjoner. Så dette er jo da ikke interesser, men kvinner som søker hjelp og kvinner som prøver å hjelpe. 

Jeg diskuterer ikke mye politikk, men jeg diskuterer aldri politikk på nett. Fordi alle debatter blir så opphetede og det blir en konkurranse om å dumme ut andre med usakelige kommentarer. Dessuten penser enhver politisk diskusjon inn på innvandrerdebatt. Noe jeg synes er slitsomt. Folk klarer ikke å holde seg til tema. Så politikk diskusjoner holder jeg til IRL. 

Anonymkode: ddab4...56a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hvor passer de inn i teorien din?

Helt fint, hvorfor skulle de ikke gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, herzeleid skrev:

Helt fint, hvorfor skulle de ikke gjøre det?

Forklar den da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...