Gå til innhold

Tips til barnevogn med lav vekt (5 etasje)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er nå 4 mndnd på vei og vi bor i 4. etasje. . Trenger tips til kombivogn med avtagbar bagdel som er lett å ta av og så lett som mulig å bære opp en del trapper.. kan la vogndelen stå nede i oppgangen men har sikkert behov for å  ta den med opp av og til også så er en fordel hvis den ikke er for tung heller.

Tips?

Anonymkode: 73f3b...188

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Britax smile 2 har veldig grei ligge bag til vognen. Den er lett å ta av og har veldig greit håndtak som du kan løfte den i ☺ 

Anonymkode: c590b...278

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg ihvertfall å se etter duovogn fremfor kombi. På kombivognen vil du alltid måtte bære med vekten av sittedelen, på duo tar man av sittedelen når man bruker bag, så du sparer litt vekt der :)

Anonymkode: 73835...852

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Hva er forskjellen på de to? Trodde det vr samme jeg :-p 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Hva er forskjellen på de to? Trodde det vr samme jeg :-p 

Fort gjort :) På kombivognen så putter man på en måte bagen oppi sittedelen. Så sittedelen sitter alltid fast i understellet. På duovognen så bruker man bare en av delen om gangen, så vognen blir naturligvis litt lettere da :)

Jeg har mountain buggy urban jungle(nyeste modellen hvor det følger med sittedel som kan vendes mot foreldre). Den veier 11 kg og er ganske lett. Jeg har bare en etasje jeg må opp med vognen men får fint med meg hele sulamitten med baby oppi. Jeg er ganske lita sjæl også.

Eneste minuset med den er kanskje at det ikke er noe bærehåndtak på bagen, men de gangene jeg bare har tatt med meg bagen så bærer jeg den etter kalesjen med en hånd, fungerer helt fint, også med baby oppi.

Skrevet

Kan anbefale baby jogger city elite! Bagen har handtak og er relativ lett, og bag delen er superlett og kan slåast sammen i ei handvending!

Skrevet

Bodde i 3. uten heis til baby var 8 mnd, kjøpte Stokke trailz. Veldig fornøyd. Bagen så lett at det var uproblematisk å bære den opp med baby i feks. Lett å slå sammen og lette deler enkeltvis. Omtrent den letteste jeg fant :) 

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, våren14 skrev:

Bodde i 3. uten heis til baby var 8 mnd, kjøpte Stokke trailz. Veldig fornøyd. Bagen så lett at det var uproblematisk å bære den opp med baby i feks. Lett å slå sammen og lette deler enkeltvis. Omtrent den letteste jeg fant :) 

Problemet med stokke trailz er jo at den er så svær :P Jeg hadde såå lyst på den, men jeg måtte velge den bort fordi jeg ikke klarte å håndtere den i trappene osv. Men den er lett da, det er helt sant. Så det fungerer sikkert fint om man har litt lenger armer enn meg.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Britax smile 2 har veldig grei ligge bag til vognen. Den er lett å ta av og har veldig greit håndtak som du kan løfte den i ☺ 

Anonymkode: c590b...278

Vi har hatt Britax (Brio) smile, og hadde mykbag i sittedelen den første tiden fordi vi bor i tredje etasje uten heis. Den er lett, og enkel å bære. Ulempen er at den er litt liten, så vår store gutt måtte over i sittedelen (som har full liggestilling) ved 4,5 måneder. 

AnonymBruker
Skrevet

Stokke Scoot! Jeg har hatt Trailz og TFK også, men scoot er min favoritt. Kjempe enkelt å slå sammen, lett og tar ekstremt lite plass. Du kan bruke en softbag først, det gjorde vi. Så gikk vi over til vanlig etter 4 mnd

Anonymkode: 88579...dd9

AnonymBruker
Skrevet

Bugaboo er vel vogna hvor bagen er veldig lett, selv om mer enn stor nok. Men de er jo så dyre.

Anonymkode: a5443...889

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...