Stiigen Skrevet 5. januar 2017 #1 Skrevet 5. januar 2017 Jeg opplever at mange som jeg kjenner,og som jeg blir kjent med, sliter mentalt. Det er mange som ikke har det bra med seg selv i det hele tatt. Det er jo individuelt hvorfor det er slik,og ofte knyttet med ting som har skjedd i fortiden. Mental sykdom er nå den største folkesykdommen i vestlige land, og fører til fysiske stress-relaterte sykdommer. Folk drikker og tar rusmidler til den store gullmedaljen. Damer føler seg objektifisert av samfunnets,og massemedias urealistisk forventninger, mens menn går inn i en evig jag etter status og platoniske lykkepiller. Jeg er også sjokkert over hvor mange damer som har blitt misbrukt på et eller annet tidspunkt,og ofte får varige mèn. Denne artikkelen er en tankevekker; http://www.filmsforaction.org/articles/the-age-of-anxiety/ Samfunnet vi lever i gjør oss syke. Vi er verdens mest privilligerte mennesker, men mange har det rett og slett ikke bra med seg selv. Var vi lykkeligere før når vi levde i store kjernefamilier og dyrket vår egen mat? noen som vet hva vi kan gjøre for å ha det bedre med oss selv? Noen som har erfaring med mindfulness(Eckhardt Tolle praksiser etc.). føler du en indre ro, hvordan fant du den? jeg synes selvutvikling er interessant, og leser konstant nye bøker som jeg føler utvider min egen (foreløbig begrensede) horisont; har du noen Bøker som anbefales?
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #2 Skrevet 5. januar 2017 Jeg vet i alle fall at jeg har blitt utbrent av dagens samfunn. Jeg jobber med kommunikasjon og er nødt til å forholde meg til sosiale medier hele arbeidsdagen min. På den ene siden syns jeg det er kjempegøy, på en annen side så merker jeg at blir deprimert av å følge med på fasadelivet til så mange mennesker. Prøver i helger å være minst mulig på pc, men er en seig vane. Noe så enkelt som en tur i skogen gjør meg mye mer rolig og glad. Har ikke noen bøker å anbefale dessverre, men generelt så ville jeg ha logget mest mulig av pc og tlf på fritiden. Anonymkode: 3d491...dce
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå